Skocz do zawartości

Nakajima B5N2


Capriman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No rewelacyjnie wyszedł!

 

Co do silnika to jakie dałeś smigło, bo wygląda na więcej niż 9". Do silnika rozejrzyj się za czarnym tłumikiem to zyskasz na obrotach. Malunek silnika = ciekawa koncepcja wygląda bojowo. Przy całym moim uwielbieniu dla mvvs 3,5 do tak dużego modelu jednak sugerowałbym coś z 4ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek - śmigło to apc 9x4, może wydaje się wieksze bo kadłub w najszerszym miejscu ma 98mm. Mvvs musi gdzieś latać wiec raczej zostanie a może kiedyś uda się dostać czarny tłumik poza tym zapach rycyny jest bezcenny:D

 

Piotrek - Skrzynka możę piekna nie jest ale jaka pakowna:P:P gaźnik już mam kupiony od kolegi z forum a zainwestowałem w silnik asp do drugiego kadłuba:)

http://www.hobbyking...ote_needle.html

 

Plany wrzucę jak je ogarnę.

 

 

andrzej - wzorowałem sie w doborze serw na waszych modelach i np. w tym na wysokości jest hs-81:P

http://www.modelarz....f4u-1d-corsair/

O czego może sie pomielić takie serwo od przeciążeń? Na lotkach mam takie serwo 9 gram:

http://www.hobbyking...icro_Servo.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt ale HS 81 w naszych kombatach to już historia - we wszystkich powymieniane na metalowe. W kombacie różne historie się zdarzają. Czasem w pośpiechu przy starcie nieostrożne puknięcie ręka w lotkę i już po serwie. Czasem zbyt słaby wyrzut z wiatrem (często tak bywa na zawodach) i twarde lądowanie gotowe. A po killu w powietrzu nawet nie ma co takich serw sprawdzać tylko z miejsca zamówienie do sklepu po tryby. Te HXT 900 tylko na gaz i to przy popychaczu z drutu 0,8mm. Przy dzwonie się podda i tryby mogą ocaleć. HS 81 można do akrobata wstawić, bo mają wyjątkowo delikatne tryby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O lakierze dupli było w wątku o "Sumie" Mirka.Gorszego badziewia nie spotkałem :angry:

Co do serw to może nie wywołany do odpowiedzi, ale kiedyś pisałem o tym na forum.

Lądujesz czasem w krzakach a nie ma czasu na naprawianie .

Nie było przypadkiem że WIĘKSZOŚĆ ZAWODNIKÓW z finału WASG 2010 ( nawet zawodowcy żyjący z modeli) mieli na lotkach MG 16 a na wysokości MG 16 lub serwa standart .Sprawdzaliśmy to synem.

Te serwa to kompromis między szybkością (poniżej 0,1 sek przy 4,8V ) wytrzymałością ( metalowe przekładnie ) i kiepską jakością potencjometru ( drgają po pewnym czasie na pozycji zero).

Obecnie w HK można dostać podobne serwa jeśli chodzi o szybkość i sprawdzają się równie dobrze jak MG 16 .Ważne żeby miały powyżej 2 kg uciągu i czas reakcji poniżej 0,1 sek.

Prawdą też jest że dowolne serwo np takie jak twoje ,w locie wytrzymuje dokóki nie dostanie luzów od np zaczepienia taśmą,lądowania czy rozmiękczenia zawiasów od paliwa .Jeśli łatwo dają się wymienić i są tanie to dlaczego nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toom - nie zauważyłem twojej odpowiedzi:(.

Serwa w skrzydle mam wklejone wiec tak łatwo sie ich nie wymieni..... Do następnego kadłuba mam serwo na wysokość hextronik 16 z metalowymi trybami a na lotki serwa 9gramów mg 90S, wiec chyba bedzie dobrze?

http://www.hobbyking...4g_0_10sec.html

http://www.hobbyking...8sec_18_8g.html

 

Zrobie sobie może jeszcze jedno skrzydło i też dam na lotki 2x16g... Dzieki za podpowiedz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki

Idealnie trafiłem na pogode i udało się go oblatać. Życze równie udanego oblotou twojego suma:). Szykujesz sie?

 

skrzydło 300g kadłub 840g + 170ml paliwa czyli na pusto waży 1140g. Pakiet mam 100g 8xAAA troche lżejszy od paluszkowego.

 

Z tym drugim pytaniem to mnie zaskoczyłeś :P Przy lądowaniu zaciągałem wysokość bardzo mocno i nie przepadł wiec jest ok, szybuje bardzo ładnie:). Jak pojawi sie nowy gaźnik to przetestuję go na pełnym gwizdku i jak sie nie rozpadnie to chyba było ok:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz powierzchnię skrzydła w decymetrach - ciekaw jestem proporcji wagi do powierzchni z uwagi na moją znacznie cięższą rybę ;)

Twoje skrzydło jest bardziej smukłe, takie zbieżne do trójkąta. Mimo lżejszego modelu obciążenie powierzchni nosnej może być zatem porównywalne - mnie wychodzi około 64g/dm2

 

Oblot prawdopodobnie dopiero w weekend.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

64g/dm2

No to będzie nieźle pociskał pewnie jak wombat Ecika .

Latecoere wychodzą 46-47 g/dm2 a IŁ 37 g/dm2.

Corsarz kupiony od Marka w cyber fly miał 45,5 g/dm2 mimo że był napędzany cięższym ,od os maxa,o 60g GMS-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1140 to była waga z pakietem ale bez paliwa:).

 

Liczyłem liczyłem i powierzchnia wyszła 2156cm/2 czyli wychodzi 53 g/dm2 ale nie dodawałem końcówek które mają w tym skrzydle 65mm. Nowe połówki skrzydeł są dłuższe 60cm ale mają krótszą końcówkę tylko 4cm przy tej samej rozpiętości i powierzchnia tutaj bez końcówek to 2310 a obiciążenie 49 g/dm2.

 

Pewnie jeszcze trzeba odjąć to co jest pod kadłubem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna waga . :D Nie wiem ile waży u ciebie silnik bo Osa FX z tłumikiem coś koło 280g

Arsenal czy Latecoere mają prawie identyczne skrzydła jak B5N2 i wychodziła mi waga od 1200 do 1350 g.

Te lżejsze latały lepiej ale wymagały bardziej przedniego wyważenia.

Piotrek wygrywał nimi ( ..... ) a twój model jest jeszcze lżejszy .Będzie z niego pociecha .Poszukaj tylko tłumik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zima nie odpuszcza(latać sie nie da) to powstaje kolejna nakajima:). Tym razem lotki wyciąłem zgodnie z osią kadłuba, serwa z metalowymi zębatkami takie jak na fotce pójdą w skrzydło. Przejście z kadłuba w skrzydło udało mi sie zrobić z negatywów ktore zostały po kadłubie, trzeba mieć dużo cierpliwości żeby to zrobić ze styro, ale jest to możliwe :D.

post-5716-0-20266500-1360583099_thumb.jpg

post-5716-0-22465200-1360583104_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.