Skocz do zawartości

Temperatura tłumika


Marek:D
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ciekawe..teoretycznie prawidłowo eksploatowany silnik to okolice 80-100'' stopni C.

Tłumik aż tak się nagrzewa od spalin że ma powyżej 180'' ? Nigdy nie sprawdzałem ale jeśli to prawda to trzeba mieć to na uwadze przy obsłudze modelu po locie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynowym 50 cm jest na pewno koło 180-200 dokładnie nie powiem nie mam takiego termometru żeby to zmierzyć,ale cienka cyna z topnikiem w środku topi się na tłumiku,palcem kiedyś też przez przypadek sprawdziłem i skóra się spala po dotknięciu do tłumika,oczywiście silnik wcześniej musi pracować na maksymalnych obrotach przez kilka chwil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też podobnie myślałem, dzięki za weryfikację. Nie ma co porównywać z temperaturą cylindra, bo tam jest lepsze chłodzenie i praktycznie tych gorących spalin jest mało. Miałem plan wykonania tłumika z kompozytu, ale niestety nie znajdę żywicy epoksydowej odporniejszej niż 160 stopni więc cały plan poległ... Jestem ciekaw jak ten problem rozwiązała firma ES composites, która robiła(robi?) rezonansowe rury do benzyniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.