Skocz do zawartości

ASP 25 A, docieranie, paliwo, świeca


pauletto007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Zakupiłem w HK silnik ASP 25 A z tylną regulacją. W tej chwili czekam na przesyłkę. Jak tylko przyjdzie to go rozbiorę i dokładnie wypłuczę w benzynie ekstrakcyjnej lub nafcie, żeby się pozbyć ew. opiłków. Zachodzi problem docierania i doboru świecy.

Instrukcja docierania jest na stronie z Nastika, ale czy ktoś z Was już tam opisaną procedurę stosował do silników ASP?

Czy świeca OS A3, będzie odpowiednia do tego silnika? Mam aktualnie ponad 2 l paliwa Model Technics Contest 10 (10% nitro). Czy będzie to dobre paliwo na docieranie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Do docierania raczej nie używamy paliwa z domieszką nitro. Po dotarciu oczywiście można. Nie wiem jak podają na stronie Nastika ale u nas docierało sie tak: po uruchomieniu silnika ustawiasz przepustnicę na maxymalne obroty, nastepnie zmniejszasz je tylko ustawieniem igły zaworu. Czyli po uruchomieniu" przelewasz " by pracował na jak najmniejszych równych obrotach. Po kilku minutach takiej pracy na ok 1 min przechodzisz na maxymalne obroty - oczywiście igłą zaworu czyli wkręcasz ją, nastepnie znowu wykrecasz i tak pare razy. Przy tej pojemności silnika z 3 zbiorniki pakiwa ( te w modelu nie kanisterki) wystarcza. Dalsze docieranie to juz w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do docierania używaj paliwa z zawartością 20 % oleju rycynowego. Silnik natomiast najlepiej wypłucz w paliwie, łatwiej się składa silnik. Benzyna ekstrakcyjna wszystko wysusza i łatwo o zarysowanie części.

Regulację docierania możesz zrobić tak jak kolega wyżej napisał lub tak jak pisze na stronie nastika. Ważne żeby silnik pracował na przelaniu i żebyś go nie przegrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do płukania silnika świetna jest nafta, paliwo do docierania bez lub z niską zawartością nitro (do 5%). Świeca gorąca, 2-3 pierwsze zbiorniki wypal "na przelaniu" wolne obroty i paliwo ma płynąć z tłumika, uchroni to silnik przed przegrzaniem, później stopniowo zwiększaj obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.