Skocz do zawartości

Spitfire


Martius_28
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po dłuższej przerwie na forum :)

 

Mając trochę wolnego czasu zabrałem się za budowę combata Spitfire :) wg. planów Martina Elmberg po obróbce przez Stefana Noestra.

 

plany można pobrać tutaj. - polecam

 

http://members.aon.a...pit-pak-cad.zip

 

Wyposażenie :

 

Silnik - 0.15 ew. 0.25

Serwa - TowerPro

Zbiornik paliwa - ~180 ml

 

docelowo mam nadzieję, że mój spit bedzie wyglądał choć trochę podobnie ;) jak innego forumowicza - Vidlaka :

 

909b04ea48d91fc0m.jpg

http://pfmrc.eu/inde.../3244-spitfire/

 

 

U mnie narazie wygląda to tak :

 

659bdebf81e78b46m.jpg345b977f25b73b16m.jpg

 

Zapraszam do dyskusji i konstruktywnej krytyki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmmm, z tego co wiem a raczej wiem dużo w tej kwestii to Kraków nie organizuje zawodów ACES 1/12 a ESA.

Zawody ACES 1/12 do którego budujesz model odbędą się w tym roku we:

1. 11.05 - Góra Kalwaria - WWI i WWII

2. 09.06 - Pabianice - TYLKO WWI

3. 06-07.07 - Zegrze Pomorskie - Euro Cup, WWI i WWII

4. 17-18.08 - Grabica - Mistrzostwa Polski, WWI i WWII

5. 14.09 - Wrocław (lub okolice) - WWI i WWII

6. 19.10 - Starachowice - Zakończenie Pucharu Polski 2013 - WWI i WWII

 

Aha no i nie łam się tylko wpadaj na zawody bo te spotkania to kwintesencja Air Combat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model z balsy w WWII to tak jakbyś zbudował ESA ze syropianu.Lata świetnie ale krótko.

W kombacie jak nie zrobisz modelu w 18-20 godzin to nie warto bo modele rozbijają się często .Tartaka natomiast ciężko naprawić .

Natomiast jako model do polatania i nabrania wrpawy przed zawodami to OK.

Do tego jednak płaskoloty Packa lepiej się nadawały.

Twoja praca ma jednak jedną niepodważalną zaletę ,robisz z co prawda zabytkowej ale sprawdzonej dokumentacji.

Model więc musi latać :)

Pilnuj tylko wagi bo Spitfire to nielot i musi być lekki tak jak te produkcji Ecika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że na tym etapie budowy wręga silnikowa powinna mieć już wywiercone otwory na łoże i rurki zbiornika oraz wstawione i zabezpieczone nakrętki kłowe pod łoże. Po prostu wygodniej jest to zrobić przed wklejeniem wręgi. Wydaje mi się też, że wręga silnikowa nie jest wklejona między sklejki wzmacniające tylko między balsę a tylko dotyka do czołowych krawędzi sklejki, opierając się o nie. Przy ewentualnym uderzeniu (oby go nie było oczywiście) wręga zamiast wsunąć się między sklejki, naciśnie na nie powodując ich rozgięcie na zewnątrz i popękanie kadłuba na łączeniach. Natomiast po ewentualnym spotkaniu z przeciwnikiem w powietrzu silnik odfrunie w nieznane wraz z balsowym fragmentem nosa, wręgą i zbiornikiem paliwa. Nie jest łatwo znaleźć w wysokiej trawie taki zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hmm, to rozwiązanie popychacza wysokości co zastosowałeś to trochę zbyt zawodne będzie. Śruby w złączce lubią się odkręcać i do tego nie ściskają równo wszystkiego co się do środka włoży. Poza tym chyba trochę zbyt wiotkie jest to w całości. Bowdeny nie są sztywne i do tego nie są w kołnierzu. Serwo też raczej zbyt słabe jak na wysokość, przydało by się coś z metalami lub 1/2 metal. Na popychacze do 2,5ki stosuję węgle 2 mm połączone w Y.

 

Linki do fotek: https://plus.google.com/photos/107431606907366073837/albums/5761481132552151937

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś już jakąś spalinę? Pytam, bo coś mi się wydaje, że masz podobne podejście jak do elektryków a to nie to samo. Na wysokość TP MG 16 na lotki MG 90 lub 90s na gaz może być dowolne 9g ale lepiej też MG 90 bo pewnie będziesz musiał dać zasilanie 6V czyli 5x 1,2NiMH enelop 2000mAh montowane pod silnikiem żeby dodatkowego ciężaru nie dokładać chociaż pewnie się nie obejdzie. Spitek ma krótki nos i jak dasz lekki silnik to trudno go będzie wyważyć.

Gdybyś te dwa czarne pancerze pociągnął aż do serwa i w nie włożył dwa pręty węglowe 1,8mm połączone przy serwie dratwą i klejem.... ta złączka elektryczna ..... jak wspomniał Karol ... nie najlepszy pomysł. Ale nie zalewaj tego CA bo się bowdeny kruche zrobią. Lepiej to potraktować żywicą albo zrobić na nowo, jak należy. O zawiasach z dyskietek też bym zapomniał. Jest taki wybór gotowych zawiasów że nie ma co kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.