Skocz do zawartości

Hawker Hurricane Black Horse


Radek Oleksy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem wstawić tutaj opis modelu Hurricane-a bo jak by nie patrzeć jest to półmakieta.

Kiedy pojawiły się pierwsze wzmianki o tym modelu i potwierdzone zostało, że będzie miał ponad 2m rozpiętości zainteresowałem się nim ... no i stało się model znalazł się na moim stole :-).

Jest to wersja poprawiona w stosunku do pierwszych serii tych modeli.

Ważenie ogólne jak na razie bardzo dobre .Konstrukcja fajnie zrobiona, a kształty (obrysy) bardzo ładnie zachowane .

Model ma zawiasy sterów zostały wykonane jako redukcyjne co podnosi walory wizualne modelu. Folia ma nadruki z liniami podziałów i naniesione znaki i litery kodowe SDN majora 'Hawkeye' Lee z 501 dywizjonu (tutaj akurat szkoda, bo chętnie zrobił bym wersję "POLAND").

 

Model ma służyć do treningowych l

 

Dane modelu :

Rozpiętość: 2210mm

Długość: 1680mm

Masa do lotu 7.7Kg

Serwa: 9 szt- użyję sprawdzone HS-635HB (poz tym mam takich pod dostatkiem ) :-)

W zestawie pneumatyczne podwozie z amortzatorami

Silnik: 50-55cc benzynowy - no tutaj to chyba jakaś pomyłka ... pusty model waży 4300g więc na 55cm będzie latał jak rakieta , a nie jak myśliwiec z II ww, ja planuję GT-33

 

Oczywiście pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem podwozie i ... miła niespodzianka wykonanie jest bardzo solidne,a układ pneumatyki działa bezproblemowo podczas prób powietrze bez problemów utrzymało się w układzie całą noc więc chyba powinno być O.K. cdn

 

post-300-0-66762700-1364509168.jpg

 

post-300-0-92284200-1364509177.jpg

 

post-300-0-03641300-1364509189.jpg

 

post-300-0-18792200-1364509200.jpg

 

post-300-0-15986900-1364509208.jpg

 

post-300-0-01571300-1364509218.jpg

 

post-300-0-86400600-1364509229.jpg

 

post-300-0-48483000-1364509242_thumb.jpg

 

post-300-0-39327700-1364509255.jpg

 

post-300-0-79877900-1364509268.jpg

 

post-300-0-32218600-1364509283.jpg

 

post-300-0-19251700-1364509297.jpg

 

post-300-0-91278200-1364509312.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Oczywiście pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem podwozie i ... miła niespodzianka wykonanie jest bardzo solidne,a układ pneumatyki działa bezproblemowo podczas prób powietrze bez problemów utrzymało się w układzie całą noc więc chyba powinno być O.K. cdn

Radek, o szczelnosci pneumatyki bedzie można powiedzieć po pewnym czasie użytkowania ,a tak nawiasem mówiąc w tym układzie nie jest konieczne ciągłe utrzymywanie powietrza w cylinderkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się po kilkunastu lotach okaże się jak jest z jakością. Ciśnienie i tak po każdym locie trzeba kontrolować. Nigdy nie miałem zaufania do inny podwozi niż Robart... ale tutaj na razie opisałem "pierwsze wrażenie" i jest ono bardzo dobre. Teraz muszę zrobić zawory redukujące ciśnienie, lub po prostu zredukować jakimś łącznikiem ciśnienie podawane do siłowników, bo oczywiście "za ostro" pracuje .

Niedługo kolejny komplet fotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, szczerze to ta waga wydaje się nie możliwa... Strasznie lekki samolot!! mój FW 190 ESM 180cm rozp. i gotowy do lotu 7100g silnik DLE30 ,po tym co tutaj czytam zaczynam mieć obawy przed oblotem...

Daj znać finalnie jaka waga bo aż nie chce mi sięwierzyć, że taki lekki :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego masz obawy... że się rozleci :-) ?... konstukcja jest dosyć przemyślana i bez zbędnego balastu ESM zawsze robiło dosyć cięzkie modele,

W naszym kochanym kraju widziałem modele takie same jak Hurricane i mieszczące się w 7kg !!! I DO TEGO PEŁNE MAKIETY z całą masą zbędnego balastu jak pełne kabiny, imitacje blach itp... np: Zlin 526 Marka Dąbrowskiego 2200 mm rozpiętości i waga 6970g !!! Bo był robiony pod regulamin 7kg . Lub Skyraider Bogusława Małoty rop.1920mm waga ... 5900!!! pod regulamin 6kg!!! Ten ostatni co prawda latający na uwięzi, ale ...gdybyś widział w jakich warunkach latały te modele... Można znaleść jeszcze wiele przykładów, jednak grunt do dobry materiał i przemyślana konstrukcja !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja bardziej mam obawy pod swój model nie pod Wasze :)) Boje się oblotu mojego FW - cięzki mi wyszedł jak na 180cm, chociaż nie bardzo jest go jak odchudzić...

 

Czego się boisz !! Mój Me 109 ma rozpiętość 182cm. i waży około 7 kg. i lata wspaniale , a napędza go benzyna MVVS 25GFI .!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prace powoli postępują , choć równolegle składanych jest kilka modeli ... NARESZCIE WIOSNA :-) !

Skrzydła otrzymały serwa (Hitec HS-635HB), a mechanizmy podwozia zostały sprawdzone, poskręcane, a śruby zabezpieczone klejem przed odkręceniem (gdybym tego nie zrobił pewnie pogubił bm śruby przy pierwszym odpaleniu silnika).

W skrzydłach zrobiłem tylko jedną modyfikację - schowałem popychacz klap ... jakoś tak nie mogłem się powstrzymać ...choć powiedziałem sobie, że nie będę poprawiał fabryki...

 

post-300-0-54911900-1366579177.jpg

 

post-300-0-69149200-1366579207.jpg

 

post-300-0-17454800-1366579239.jpg

 

Silnik (Os Max GT-33 ) również znalazł się na miejscu swego przeznaczenia :-), a na masce wyznaczyłem miejsca do wycięcia ...

post-300-0-40186400-1366579274.jpg

 

post-300-0-77987500-1366579724.jpg

 

post-300-0-47244200-1366579754.jpg

 

post-300-0-49242400-1366579882.jpg

 

Pilot zajął już miejsce w kabinie - umieściłem go wyżej o 8mm , żeby był lepiej widoczny.

post-300-0-18672200-1366579408.jpg

 

post-300-0-32053500-1366579430.jpg

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Och nie chciałem tego zdradzać , ale to są prototypowe gogle z wyświetlaczem przeziernym i dostępem do INTERNETU ! :-). Więc nadal po zalaniu olejem są użyteczne, a pilot nie potrzebuje kontaktu ze światem rzeczywistym ... :-).

A poza tym takie docinki robisz ZIOMALOWI ??? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.