Skocz do zawartości


Zdjęcie

Silnik kręci się odwrotnie?

problem silnik elektryczny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 tlenex98

tlenex98
  • Modelarz
  • 81 postów
  • Age: 21
  • SkądRogów
  • Imię:Max

Napisano 08 maj 2013 - 21:10

Ostatnio chciałem puścić mój motoszybowiec, szykuję się do rzutu, a tu nagle czuję jak samolot leci do tyłu!'
Rozkręciłem go, przestawiałem łopatki śmigła, bindowałem i nic. Niestety latać do tyłu nie umiem ;D
  • 0

#2 TOMEK.CEKALA

TOMEK.CEKALA
  • Modelarz
  • 598 postów
  • Age: 38
  • SkądRydzewo-Ostrołęka
  • Imię:Tomek

Napisano 08 maj 2013 - 21:14

Rozepnij dwa kable łączące silnik i regulator i zamień je miejscami.
  • 0

#3 Adam_S

Adam_S
  • Modelarz
  • 435 postów
  • Age: 35
  • SkądŁódź
  • Imię:Adam

Napisano 08 maj 2013 - 21:15

Jak to jest silnik bezszczotkowy to zamień miejsca dwa dowolne kable miedzy silnikiem a regulatorem.
Jak szczotka to też zamień dwa kable.
  • 0

#4 tlenex98

tlenex98
  • Modelarz
  • 81 postów
  • Age: 21
  • SkądRogów
  • Imię:Max

Napisano 08 maj 2013 - 21:42

okazało się że jeden z kabli był przerwany, nie widziałem tego bo był zasłonięty gumową osłonką. szybka akcja z lutownicą i gotowe ;D
  • 0

#5 instruktor

instruktor

    Instruktor

  • Modelarz
  • 354 postów
  • Age: 63
  • SkądKalisz
  • Imię:Szczepan

Napisano 09 maj 2013 - 13:58

"a tu nagle czuję jak samolot leci do tyłu!'"


okazało się że jeden z kabli był przerwany, nie widziałem tego bo był zasłonięty gumową osłonką. szybka akcja z lutownicą i gotowe ;D

Coś mi to podpada :( ,jeżeli jeden z przewodów się urwie to silnik nie ma prawa kręcić. Jeżeli ktoś kręci to tylko TY czyli piszesz głupoty
  • 0

#6 Marek2100

Marek2100
  • Modelarz
  • 3 postów
  • Age: 59
  • SkądJawor
  • Imię:Marek

Napisano 23 maj 2013 - 10:45

Jako początkujący kupiłem Sky surfera 1400 artf . Zgodnie z sugestiami forumowiczów dokupiłem śmigło 6*5,5 (dowiedziałem się że prawe "po" dokonaniu zakupu) Pytaniwe: mogę przyjąc , że zakładajac je zamiast oryginalnego i zmieniając bieg silnika postąpię prawidłowo? Nie chciałbym zaraz na początku czegoś spalić. Mogę przyjąć , że kierunek obrotów nie ma wpływu na parametry/wydajność/żywotność silnika?
  • 0

#7 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 2205 postów
  • Age: 58
  • SkądSkępe
  • Imię:Roman

Napisano 23 maj 2013 - 11:04

Dla samego silnika bezszczotkowego - nie ma wpływu lewe czy prawe obroty.
Inaczej bedzie jeśli chłodzenie silnika wymuszone jest częściowo przez strumień od obracającego się śmigła. Tam zmiana obrotów i kierunek strumienia(!) może podgorszyć jego chłodzenie co doprowadzi w efekcie do przegrzania. Jesli natomiast w takim przypadku zmienimy kierunek obrotow silnka zakladajac śmiglo o przeciwnym kierunku obrotow (np lewe), ale kierunek strumienia powietrza się nie zmieni, silnikowi nic się nie stanie.
  • 0

#8 bart07

bart07
  • Modelarz
  • 2999 postów
  • Age: 45
  • SkądKoszalin
  • Imię:Bartosz

Napisano 23 maj 2013 - 12:55

Inaczej bedzie jeśli chłodzenie silnika wymuszone jest częściowo przez strumień od obracającego się śmigła. Tam zmiana obrotów i kierunek strumienia(!) może podgorszyć jego chłodzenie co doprowadzi w efekcie do przegrzania. Jesli natomiast w takim przypadku zmienimy kierunek obrotow silnka zakladajac śmiglo o przeciwnym kierunku obrotow (np lewe), ale kierunek strumienia powietrza się nie zmieni, silnikowi nic się nie stanie.


Przeczytałem kilka razy i nie rozumiem... Śmigło napisami w kierunku lotu, silnik odpowiednio do śmigła, chłodzenie zgodnie z konstrukcją. To o co chodzi?

Marek, jak zmienisz kierunek obrotów to zobacz, czy kierunek obrotów przypadkiem nie będzie ci luzował piasty. Musisz zwrócić szczególną uwagę na poprawne dokręcenie śmigła. Bez kleju się nie obejdzie. Inaczej zgubisz śmigło i kołpak.

Bartosz
  • 0

#9 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 2205 postów
  • Age: 58
  • SkądSkępe
  • Imię:Roman

Napisano 23 maj 2013 - 14:46

Przeczytałem kilka razy i nie rozumiem...


po prostu, żeby nie stosował lewych obrotow do prawego śmigła..
  • 0

#10 Marek2100

Marek2100
  • Modelarz
  • 3 postów
  • Age: 59
  • SkądJawor
  • Imię:Marek

Napisano 23 maj 2013 - 18:38

1.Sprawdziłem empirycznie - działa zmiana obrotów ale... oryginalna oś silnika jest? 3 mm (przynajmniej zakończona jest gwintem i nakręcić można nakrętkę M3) oraz "oryginalne śmigło jest swoją osią spasowane do istniejącej osi silnika natomiast zakupione śmigło 6*5,5 podany jest otwór 3,12 i 3,16 (po zastosowaniu dołączonych tuleji ) chyba w calach (otwór około 5 mm więc tak naprawdę ani to cale , ani milimetry) Rozumiem , że istneją piasty centrujące całość czyli jakieś inne niż ta załączona.
2.rzeczywiście może nastąpić odkręcanie się piasty (lewe obroty prawe śmigło) i tu pytanie szukać lewego śmigła czy jednak klej i modlitwa żeby całość nie odleciała ? :)
3. wracając do osi silnika skysurfera - http://abcrc.pl/p/34...-akcesoria.html takie coś dokupić ? niestety brak lewych śmigiełek 6*5,5
PS - dziękuję za odpowiedzi
  • 0

#11 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 2205 postów
  • Age: 58
  • SkądSkępe
  • Imię:Roman

Napisano 23 maj 2013 - 19:51

wracając do osi silnika skysurfera - http://abcrc.pl/p/34...-akcesoria.html takie coś dokupić ?


Jasne. Zawsze można dać nakrętkę kontrującą.

niestety brak lewych śmigiełek 6*5,5


jeśli mnie wzrok nie myli to jest lewe. Chyba, że zdjęcie sobie a muzom.. (niestety nieopisane, wiec lepiej zapytać.)
http://www.ef3m.pl/9...apc-6x5-5e.html
  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: problem, silnik, elektryczny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych