Skocz do zawartości

Grubość profilu a prędkość modelu - budowa motoszybowca 2,4m


Wojciech Wiatr

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton

Nie psioczę na MX-16 bo to dobry nadajnik....dla entuzjastów, do rekreacyjnego latania. Godny polecenia. W środku jest już jednak filipińska dolna półka, no może średnia i tak faktycznie, nie różni się zbytnio od 388, uwzględniając czas jaki je dzieli.

Uwierz mi, że 347 był naprawdę znacznie staranniej zrobiony chociaż w oprogramowaniu znać 30 lat które je dzieli. Jeżeli się naigrawam to z kultu jaki się stwarza wokół MX-16 no i ceny za jaką udaje się to sprzedawać. To uważam za SUKCES marketingu !

Graupner nie produkuje MX-16, Graupner rozprowadza JR......którego produkcja została ulokowana w Malezji i na Filipinach, z wszystkimi konsekwencjami

Odpowiednik MX-16 w Stanach kosztuje.....dniówkę !!! No, może 2 słabsze dniówki....

Czyżby różnica wartości odpowiadała różnicy gospodarek ?

Jeśli u nas, MX-16 jest obiektem niemal kultu na domowym ołtarzyku to nie jest to problem MX-16 tylko NAS, wyznawców tego kultu....

Dlatego o MX-16 jest dużo w internecie a o 3810 - prawie nic. Inna para kaloszy, że zaczyna być standardem: jak czegoś nie ma w internecie to nie istnieje !

Za porównanie przepraszam ale nasunęło mi się przez analogię. Wypowiedź gł. księgowej była autentyczna i przyznaję Jej rację.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

O ile wiem, nie ma dokładnego odpowiednika MX-16 w linii JR. MX ma 12 pamięci i 8 kanałów, najbliższe mu XP7202 ma 7 kanałów i 20 pamięci, tak samo powstałe na jego bazie JR DSX7 i bliźniacze Spektrum DX7.

3810/8103 był przez długi czas jednym z topowych nadajników JR-a, potem przyszedł 9X, 9303 i 9XII.

A ja mam nadal stare 347 i na razie nie widzę potrzeby zmian. Gdybym miał zmieniać, to chyba polowałbym na 3810 ADT. Nie sądzę, żebym naraz miał więcej niż 10 modeli... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Rzadko spotykany przejaw zdrowego rozsądku i trzeźwego myślenia.

Też mam 347 i nic mu nie mogłem zarzucić do momentu kiedy mnie naszła chęć zrobienia 4 serwowego skrzydła w szybowcu i latać F3J. Tu Go po prostu brakło. Nie żeby się nie dało ale cały świat poszedł dalej i ja chciałem też....Stąd przesiadka na 9303.

Topowy model JR to "10". 9X czy 9303 to najwyżej średnia półka. Takie jest moje odczucie.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w zasadzie od x3810 lub jak kto woli 8103 w górę funkcji i kanałów przybywa proporcjonalnie do ceny. Dla latania zawodniczego szybowcem wystarcza już 3810 choć trzeba w niej wykonać więcej pracy i ma sie tylko trzy fazy lotu. Patrząc na nadajniki JR mało ich trafia na rynek jako używane sam mam X3810 ale jakoś żal mi go sprzedać bo w swoim czasie zapłaciłem za niego 1380 DM. Oddanie go za grosze to mizerny pomysł. Lepiej kupić moduł spektrum i zrobić sobie rezerwowy nadajnik albo nadanik do rekreacyjnego latania rzutkami itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku, zapewne "kult" powstał z kilku powodów. MX-16 pozwala mi na obsługę zaawansowanego elektroszybowca (silnik, lotki, klapy, wysokość i kierunek z dowolnymi mikserami) za bardzo przystępną cenę. Nie bez wpływu pozostaje więc stosunek cena/możliwości=popularność tego nadajnika. Ale mimo, iż to Made in Filipiny (czy Chiny/Tajwan lub inne tygrysy - podobnie jak Twój procesor i 99% scalaków, z których składają cały sprzęt elektroniczny na świecie, a które produkują tam korporacje z całego świata [sami Chińczycy nie mieli by szans]), widać dla większości jest on wystarczająco dobry i bezproblemowy. Kult (choć z określeniem "przesadny" możesz mieć rację) zwykle narasta wokół wystarczająco dobrych rzeczy - podobnie jak powstał wokół Futaby (Made [a powinno być assembled] in Japan) i JR, które za tą samą cenę oferują mniej.

 

Co do marketingu i marketerów - nie sposób się z Tobą zgodzić. Niestety ekonomia wywiera na decyzje (w tym jakościowe) producentów (na projektantów głównie marketing) znaczny wpływ i równie mocno bałbym się o uleganie marketingowi Futaby (wystarczy porównać obudowę Futaby i JR). Być może jeszcze 10 lat temu bym nie polemizował. Czy na prawdę uważasz, że w produkcji Futaba 12 jest 4x droższa niż 7 (tak jak procesor 2 i 3GHz) i 5x niż MX-16? Jak sądzisz, skąd Futaba ma na organizację zawodów, sponsoring i resztę marketingu? ;)

 

Wszyscy podlegamy marketingowi (w tym snobizmowi i pozorom solidności - patrz obecny Mercedes) i płacimy tyle ile chcą producenci. Kwarc w elektronicznym kosztuje 30gr. Dlaczego ten do modeli 30pln? Dlaczego konektor do serwa w elektronicznym kosztuje 8gr, a w modelarskim 1.5pln? Jest 15 x lepszy? Dlaczego śruba plastikowa fi4mm kosztuje 1pln, skoro produkuje się ją tak samo i zużywa się na nią tyle samo plastiku co na nakrętkę do wody niegazowanej kosztującą 5pln za 1000szt w hurcie?

 

Co do możliwości, które oferują nadajniki... Podświetlenie display'a? 14 kanałów? Dowolne ustawianie krzywej wychyleń? Zapamiętywanie więcej niż jednocześnie 10 modeli? Zastanówcie się sami... Przy okazji, ile kosztuje 1GB flasha? 30 pln (i to w obudowie, zapakowane, w sklepie)? Skąd oszczędności producentów (tylko 10, 12, albo 30 modeli)? Na 1GB można zapisać 100.000 modeli... Podejrzewam, że sam program zajmuje 95% tego co 100 modeli, a ciekawe ile pamięci w nadajniku jest zupełnie nieużywane. A ile kosztuje karta do Futaby? ;) Ilu z Was wykorzystuje funkcje (pomijając liczbę kanałów), których nie ma w nadajnikach droższych niż 1.5tys?

 

Przepraszam tu wszystkich bardzo za spory off-topic, który tu wywołałem, ale nie mogłem zostawić tego bez słowa ;) Futaba to bardzo dobry, sprawdzony sprzęt, ale nie jest aż tak lepszy, by Graupnera i JR'a nazywać G***EM. Zobacz Jurku, Kamyczek lata tylko zawodniczo, a na "G*****NYM" nadajniku. Nasz kolega z klifu, który wygrał tydzień temu mistrzostwa polski, na codzień lata na Opticu 6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sprzętem jest tak jak z autami jeden woli CITROENA inny BMW a jeszcze inny FIATA

przy wyborze sprzętu decyduje wiele rzeczy na początku są to niestety możliwości finansowe później ze sprzętu o określonego przedziału cenowego wybieramy taki który ma to co ma największe możliwości. Jeśli mam powiedzieć o moim wyborze to sprawa była prosta wybierałem radio uniwersalne o maksymalnych możliwościach z dużym czytelnym LCD i trwałą mechanika (drążki na łożyskach ) mając na uwadze moje przywiązanie do sprzętu i znajomość intuicyjnego menu JR wybrałem JR12X i to w wersji MV czyli takiej z wymiennymi modułami . Dlaczego? :odpowiedź jest prosta: mam jeszcze odbiorniki SPCM na 35MHz od X3810. Poza tym zawsze jest szansa że po zmianie pasma na jeszcze inne 4GHz 10GHz czy 100GHz. Ja mam szansę kupić moduł i tyle. A każdy kto ma radio bez modułu będzie miał problem z jego modernizacją. Takie radio da się sprzedać zawsze a kupując radio na "miarę" szybko z niego wyrastamy i trzeba sprzedac i kupić coś lepszego zatem ciekawe ile nadajników koledzy zmienią zanim ja będe musiał zmienić swojego JR12X ;) Sorki za OFFTOPA ale wielu mas mnie za snoba a ja jestem tylko praktyczny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po chwili oddechu po literackich wyczynach kolegów (szkoda że nie na temat :twisted: ) co do nadajnika, zmartwię niektórych i nie zmienię na przyszły sezon radia bo i po co jak to jest dla mnie wystarczające :jupi: zmienię natomiast nieco wyposażenie na nieco mocniejsze i tak silnik http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=956, śmigło (już mam) http://www.nastik.pl/folding-prop-11x6-p-1735.html no i regulator myślę że 40A wystarczy jeszcze nie wiem jakiej firmy może ktoś doradzi coś nie drogiego :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Uzupełnienie. Po sezonie okazało się że bagnet o średnicy 5 mm jest za słaby więc dokonałem małej modyfikacji i zastosowałem bagnet z rurki 8x1 mm wypełnionej rowingiem węglowym

b7150f6d8f56d87fm.jpg

 

za obsadę bagnetu posłużyła rurka duralowa 10x1 mm

24d8392088bb62b0m.jpg

i to powinno załatwić sprawę :jupi: teraz model czeka na nowy silnik i regulator no i na wiosnę :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.