Skocz do zawartości

RWD 5 Bis rysowany przy pomocy CAD


kbugatii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Take it easy. Wątek, w którym nie chce Ci się grzebać (http://pfmrc.eu/index.php?/topic/26181-rwd-5-bis-132-relacja-z-budowy/) zasługuje na uwagę bo obrazuje niezwykły kunszt modelarski autora i jego osiągnięć. Uważam, że warto czerpać z zastosowanych tam rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Krzysztof, chyba zartujesz. Niechaj czerpia ci, ktorzy zainteresowani sa budowa Rwd-5. Akurat ja takiej potrzeby nie mam.

 

A jesli juz oczekujesz tutaj kompetentnych odpowiedzi na Twoje pytania, wykaz prosze odrobine finezji i zadawaj je w sposob wykluczajacy niedomowienia, zamiast odsylac odpowiadajacych na nauki do innych watkow.

 

Ja stad znikam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Prawie ukończony statecznik poziomy. Proszę o pomoc w wyborze sposobu zamocowania statecznika do kadłuba.Wydaje mi się, że pierwszy sposób jest stabilniejszy drugi zaś bardziej podobny do oryginału. Jaki jest lepszy w kontekście modelarskim? W założeniu kształtki mają być z duralu 2mm. a śruby M3

 

post-9230-0-91399800-1389382838_thumb.jpg Sposób 1.

post-9230-0-96870100-1389383000_thumb.jpg Sposób 1

post-9230-0-57838200-1389383020_thumb.jpg Sposób 1

post-9230-0-37450300-1389383069_thumb.jpg Sposób 1

post-9230-0-07806600-1389383114_thumb.jpg Sposób 2

post-9230-0-95549500-1389383170_thumb.jpg Sposób 2

post-9230-0-69271900-1389383195_thumb.jpg Sposób 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przymiarka do skrzydła. Profil nasadowy Clark YM 18% a profil końcowy Clark YM 9%.

post-9230-0-83016000-1391678156_thumb.jpg

Proszę o opinie, czy rozwiązanie umocowania zawiasu w lotce krawędziowej (jaką miał RWD5 Bis) jest odpowiednie? Moje wątpliwości budzi fakt, że podczas wychylenia lotki w kierunku ku dołowi jej spodnia krawędź zaczyna "wystawać" spod profilu i czy to nie powoduje nadmiernych oporów aerodynamicznych?

Lotka w ustawieniu 0 st.

post-9230-0-26482100-1391678624_thumb.jpg

lotka w wychyleniu ku górze +20 st.

post-9230-0-81757000-1391678639_thumb.jpg

lotka w wychyleniu ku dołowi -20 st.

post-9230-0-53535100-1391679074_thumb.jpg

post-9230-0-32609400-1392845748_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Mam nadzieję, że uda się to przez otwierane drzwi kadłuba lub uchylną klapę pomiędzy dwiema połówkami skrzydeł. Natchnienie do rozwiązań czerpię z:  http://pfmrc.eu/inde...lacja-z-budowy/  Pana Henryka S, który wybrał dolne ułożenie serw i nie zastosował otwieranej klapy górnej. 

post-9230-0-36830500-1396947184_thumb.jpg

post-9230-0-95445200-1396947184_thumb.jpg

post-9230-0-17566700-1396947804_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli robisz otwierane drzwi kadłuba, to zastanów się nad mocowaniem serw na pośredniej płycie pionowej. Wtedy po otwarciu  drzwi miałbyś zaraz za nimi serwa, . Poziome mocowanie serw jest odruchowe, ale nieobowiązkowe  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.