Skocz do zawartości

Projekt 4xEDF90 (Arado A234C + E381)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od zawsze pasjonowały mnie wielosilnikowce, nietypowe projekty (czasy wunderwaffe ale i zimnej wojny).

Jakiś rok temu zdecydowałem, że zbuduję od dawna wymarzony samolocik z końca II WS oryginalnie odrzutowy.

Oryginał był 2 silnikowy (na pewno latał) lub 4 silnikowy (tego już nie jestem pewny w 100%) => ja wybrałem wersję "na bogato" - 4 turbinki EDF.

 

Moja wersja to na pewno 4xEDF90 => raczej niewysilona, ale to dopiero założenia.

 

Pozwolę sobie wstawiać tu notatki, będą pomocne przy realizacji tego pomysłu - pewnie potrwa to troszkę... jak dobrze pójdzie (a znam siebię) to do oblotu pewnie zejdzie z 6 lat :)

 

 

PS

Na razie kombinuję napęd - będę tu opisywał, a koledzy mogą zgadywać co mam zamiar sklecić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dla tego projektu
;)
stworzono nowe lotnisko modelarskie w Świdniku

 

Po dzisiejszej wizji lokalnej mogę śmiało twierdzić, że nowe lotnisko pod względem podejścia i lądowiska jest bardzo ok dla każdego modelu :)

Lepsza może być jedynie jakaś betonowa lub asfaltowa nawierzchnia, ale to raczej nieistotne dla modeli którymi latamy.

 

A propos nawierzchni trawiastej, kółko przednie tego Arado ma mieć 125mm a reszta też będzie odpowiednio duża:

- rozpiętość 235cm

- długość 213cm

- pow, skrzydła 70dm2

- waga szacowana na dzisiaj 7-8kg wersja light, około 10kg max

- ???

 

Edit

na RCG mają 13,2kg na gotowo (10,2kg bez baterii)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Model nie ruszony, ale zrobiłem pierwszy pomiar napędu.

 

Pomocnicze stanowisko z kawałka panelu i drutu:

arado2.jpg

 

 

Na razie sprawdziłem napęd na bateriach 4s i sumarycznie mam >5kg ciągu (przy okazji: silniki o kv1500 pobierają po 30A, te o kv1850 po 35A).

Zmierzyłem parami silniki i dają po 2,5kg; mam wrażenie, że te dłuższe -Freewing są 1750Kv

 

 

EDIT

Zabieram się do tego modelu całkiem od końca - wczoraj wystrugałem takie coś:

arado3.jpg

arado4.jpg

arado5.jpg

 

Ma to być myśliwiec rakietowy Arado E381 do podwieszania pod bombowym 234C

To co na ostatnim zdjęciu waży teraz 130g i ma 75cm rozpiętości i 80cm długości (docelowo).

Napęd może będzie silnik klasy C np 15Ns

Edytowane przez hubert_tata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W planach docelowo drugi pilot, ale oczywiście najpierw musi powstać bombowiec, polecieć, udźwignąć i zrzucić równoważnik myśliwca - a to jeszcze bardzo długa droga.

 

Na razie skończyłem oklejanie balsą tyłu, jeszcze trochę roboty z przodu (garb i kabinka pilota); później szpachla i coś na tą balsę.

arado9.jpg

arado8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moich planach E381-I była otwierana klapka nad głową pilota, ale zrezygnowałem na rzecz otwieranego przodu.

Będzie zdejmowany cały przód (taka półkula, częściowo przezroczysta), więc zawsze można włożyć pilota, albo najprędzej jego fotkę w głębi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym etapie muszę pomyśleć o mocowaniu "pokrywki" nad płatem i całego przodu - dopiero wtedy oszlifuję wszystko dokładniej.

Poskładany na szpilki i taśmę wychodzi na wadze 285g

 

 

 

Do zdjęć przyniosłem go z piwnicy i żona uznała, że "ten to dopiero jest brzydki" i nie pożyczy żelazka na takie coś.

 

Czyli muszę myśleć o jakiejś opcji bez folii termokurczliwej.

Koledzy, jakieś sugestie ?

 

arado10.jpg

arado11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.