Skocz do zawartości

P.Z.L -P.11c Wycinanka Jarosława Suchockiego - od strony 12 następna budowa z kilkoma zmianami


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mariuszu ja się zaraziłem P11 od kolegi Piotra Kaplona , ma ten model ale dużo większy o rozpiętości 330cm,silnik DA 150cm3 waga 24,5kg był u nas w Bobrownikach na pikniku,bardzo mi się spodobał podczas lotu i postanowiłem go zbudować,ale o mniejszej rozpiętości.

Pochwal się tu na forum budową swojego modelu,jestem ciekawy jak go budujesz i jaki silnik będzie napędzał tak dużego potwora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie podobają modele co cos ciekawego mają w swoiej konstrukcji ,dlatego zbudowałem Ju 52 ,456cm potem Stinson Reliant 260cm ostatnio Wilge 280cm no i teraz p11 360 w Zadnej mojej konstrukcji nie pracuje silnik modelarski wszystko to silniki przerobione .W ju52 są to dwie piły 45cm itrzeci to odkurzacz do lisci 26cm i dają rade w Stinsonie to 50cm od kłada ,Wilga to dwie 50 od kłada w układzie boxer wP11 na razie jest silnik dwie 50 od kłada wzmocnione z przekładnia na pasku zebatym smigło 32 / 10 układ cylindrów to v 90 stopni konstrukcje w trakcie prób morzna obejrzec na filmiku pod tytułem < Silnik modelarski> a na <Ju52 model > widac jak sobie radzą silniki od pił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-14385-0-49776200-1392481730_thumb.jpg

Wilga 2.8m kadłub laminat skrzydła styropian oklejone folią silnik 2 razy 50cm połączone w układzie boxer śmigło 25 /10

 

 

post-14385-0-15678200-1392481809_thumb.jpg

JU52 456cm kadłub konstrukcja skrzydła styropian oklejony szyfonem a na to blacha aluminiowa ,silniki 2 razy 45cm a środek 23 cm

 

 

post-14385-0-94594200-1392481874_thumb.jpg

Stinson Reliant 2,6m zestaw silnik 50cm od mini quada

 

 

To jest mój dorobek klasy gigant obecnie kończe P11 3,6m wielkością bedzie pasować miedzy Ju52 a Wilgą już nie wspomnę o moim planktonie poniżej 2m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Mariuszu piękne duże modele , tylko zastanawiam się nad tymi silnikami co opisujesz,w Wildze 2x50 cm3 i połączone w układzie boxser,jak ty je łączysz,dorabiając nowy karter czy w inny sposób.

P11c też opisujesz że silnik o układzie V 2x50cm3,możesz mi to wyjaśnić jak ty to robisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki te mają wał obustronię zakończony stożkiem , łącze je sprzęgłem kłowym i dowolnie ustawiam czy to ma być boxer czy inna kompozycja ,jak chcesz zobaczyć to są filmy wpisz < silnik modelarski >tam jest kilka moich pomysłów a jak coś więcej to pytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak Wilga ma 115g ,Ju52 około110g Troche dużo ci wyszło ,a ile waży model to Ci powiem jak to sie ma do moich

 

Model dopiero planuję, ma mieć rozpiętość 230cm, pow. skrzydła 70dm2, a wagę planuję na około 10kg

Nie wiem jak to wyjdzie, bo części drewniane (żebra, wręgi itp) i wyposażenie dają mi na razie 8kg

10kg dałoby 140g/dm2 - takie max obciążenie widziałem w podobnych rozmiarów "gigantach" Top Flite http://www.top-flite.com/airplanes/gold-arfs.html

 

Natomiast identyczny jak mój model zbudował pewien Kanadyjczyk i wyszło mu właśnie 13,2kg - ponad 180g/dm2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa modelu pomalutku posuwa się do przodu,przyczyną tej powolnej budowy jest ta piękna pogoda,zamiast budować model to wolny czas spędzam na lataniu.Cały model już przygotowałem do malowania,okleiłem włóknem szklanym ale zamiast żywicy użyłem Eze-Kote,jest to super środek do laminowania,nie śmierdzi i włókno szklane klei się do balsy,jak much do lepu,

Ma też swoje wady,gdyż jest to środek na bazie wody,cienka balsa po gruntowaniu Eze-Kote zaczęła się fałdować,ale po wyschnięciu powracała prawie do poprzedniego kształtu,robiłem próbę na balsie 1,5 mm.Ja zapobiegłem fałdowaniu się balsy,malując cały model bardzo rzadkim cellonem,wtedy balsa była już zabezpieczona przed wilgocią.

 

Teraz kilka zdjęć mojego modelu i kolegi Piotra.

post-97-0-84591300-1393189431_thumb.jpg

post-97-0-82627800-1393189487_thumb.jpg

post-97-0-62042200-1393189637_thumb.jpg

post-97-0-63185100-1393189686_thumb.jpg

post-97-0-70679400-1393189756_thumb.jpg

post-97-0-19715800-1393189797_thumb.jpg

post-97-0-26883400-1393189834_thumb.jpg

post-97-0-84045400-1393189867_thumb.jpg

post-97-0-28912200-1393189940_thumb.jpg

post-97-0-56911700-1393190005_thumb.jpg

post-97-0-93166700-1393190132_thumb.jpg

post-97-0-37663800-1393190188_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.