Skocz do zawartości

Buduje EGP krok po kroku :)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich własnie zaczynam budowę mojego Easy Glidera Pro (wersja bez wypustek na skrzydłach tworzących "małe kwiatki") nie będę spieszył się z budową i będę wklejał tu cały postęp moich prac może komuś się przyda.

Do rzeczy co zawita w modelu :

 

-Silnik Turbo Jet C3530 1400 Kv + śmigło składane 9x6 na kołpaku multiplexa dedykowanym do owego modelu

-Regulator 40A ESC Turnigy Plush

-4x serwa TowerPro SG-92 Carbon 9g - 2,5kg/cm

-Odbiornik FrSky V8R7 2,4GHz 7CH

-Pakiet 3s 2200 mAh 20c/ 2650 20c

 

Dokładne dane kołpaka M733500

 

średnica: 55 mm

rozstaw osi łopatek: 60 mm

wysokość: 43 mm

oś łopatki: 3 mm

wał silnika: 4 mm

 

Wczoraj rozpocząłem prace od zabezpieczenia skrzydeł przed uszkodzeniami jakie powstają podczas lądowania w trawie szczególnie wysokiej z twardymi łodygami. Postanowiłem okleić krawędzie natarcia skrzydeł taśma wzmacnianą o nazwie Extreme Packing Tape.

Przed przystąpieniem do prac delikatnie zeszlifowałem z krawędzi natarcia resztki po formie. Następnie uciąłem kawałek taśmy 50cm i podzieliłem ja na 2 pasy po około 2,5 cm szerokości najlepiej to zrobić przyklejając ja do naszego blatu i od linijki równo przyciąć dla estetycznego efektu następnie podgrzewając suszarką naklejałem tak aby na dolnej i górnej części skrzydła było tyle samo taśmy. Potem doklejone zostały na każde szydło 2 mniejsze kawałki po 10cm a wszystko to na zdjęciach.

 

cgd8.jpgm0sc.jpg

psqz.jpg

slxo.jpg

0ky7.jpgbdns.jpg

 

Zamierzam zbudować optymalny model do latania nie fpv. Model ma być minimalnie wzmocniony aby nie zwiększyć zbytnio masy a wydłużyć jego żywotność. Postaram zawrzeć jak najwięcej szczegółów wraz ze zdjęciami i opisami wykonywanych czynności. Przewidywana waga modelu około 900 gram.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

A tak przy okazji-te układające się w kwiatki kropkowate wypustki, to nie są ślady po odpowietrzeniach formy (odpowietrzenia wyglądałyby inaczej). Spełniają one role turbulatorów i bez nich model będzie gorzej latał przy mniejszych prędkościach ([przy kątach nadkrytycznych). Zauważ, że na kadłubvie i statecznikach tych kropek nie ma. Ten model wygładzony (a szczególnie oklejony folią lata naprawdę dużo gorzej. Porównaj z kimś innym_łatwo zauważysz różnicę.

Edytowane przez bart07
Usunąłem fragmenty wypowiedzi nie wnoszące nic do tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest że Bogdan ma rację... te wypustki mają określone zadanie. Wyszlifowanie zwiększa estetyke ale pogarsza właściwości lotne. Modelowi bedziesz musiał zapewnić prędkość.

Edytowane przez bart07
Usunąłem fragmenty wypowiedzi nie wnoszące nic do tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Patryku. Fajnie, że Ci się chce podzielić swoja pracą.

Pomysł z taśmą moim zdaniem bardzo dobry, na pewno ustrzeże natarcie od wgniotków przy lądowaniu w trawie czy innych badylach. Ode mnie wielki plus.

Edytowane przez bart07
Usunąłem fragmenty wypowiedzi nie wnoszące nic do tematu.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie łaska przejrzeć dotychczasowe wątki dotyczące EG? Przecież to już było tysiąc razy.

A tak przy okazji-te układające się w kwiatki kropkowate wypustki, to nie są ślady po odpowietrzeniach formy (odpowietrzenia wyglądałyby inaczej). Spełniają one role turbulatorów i bez nich model będzie gorzej latał przy mniejszych prędkościach ([przy kątach nadkrytycznych). Zauważ, że na kadłubvie i statecznikach tych kropek nie ma. Zamiast zakładać n-ty raz podobny temat warto było najpierw poczytać, co było wcześniej. Nie interesuje? To naprawdę nie boli. Ten model wygładzony (a szczególnie oklejony folią lata naprawdę dużo gorzej. Porównaj z kimś innym_łatwo zauważysz różnicę.

 

Jest tu mowa o wypustkach jakichkolwiek układających się w kwiatki ? Chodzi o to ze na krawędzi natarcia był ostry wypukły "róg" który został wygładzony celem polepszenia przyczepności taśmy, zamiast bezsensownie krytykować spytaj.

 

Temat może jest rozciągnięty na 50 parę stron i każdą przeczytałem. Niestety nie otrzymałem wystarczających informacji po za tym jest bardzo chaotyczny dlatego chciałem przestawić bardzo dokładnie swój opis budowy aby własnie zawrzeć pytania które szukałem na różnych stronach. Wszystko od procesu klejenia do wywarzania, malowania, instalacji napędu, serw i kończąc na filmie z oblotu.

Dziękuję Robercie za wsparcie i zrozumienie ja chcę tylko pomóc :) No ale jeżeli administracja się nie zgodzi to trudno :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk śmiało kontynuj swoją budowę. W końcu po to jest to forum.

:)

Co do wypustek to mocno mnie zdziwiło ich uzasadnienie ja w to po prostu nie wierzę.

Oklejenie krawędzi słuszne ale jak to kolega wyżej napisał użyj lekkiej taśmy.

No i koniecznie takiej która się nie strzępi !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma ta była również w moim SkySurferku (a tam to dopiero miała chrzest bojowy na pokrzywach ostach i innych cudach :P ) nie strzępi się jest lekka w miarę cienka i ma bardzo mocny klej( mimo tego słuszna uwaga będę bardzo roztropnie ją dozować) bez sprawdzenia bym jej nie pokazał nie chce żeby ktoś przeze mnie popełnił błąd :) aha no i oklejam tak jak pisałem tylko kąt natarcia skrzydełek do tego będzie jeszcze trochę na brzuchu ale tez bez szaleństwa :)

 

I dla tych co nie wierzą mam nadzieje ze w miarę uwidoczniłem to czego nie ma pod taśmą( tak rzeby powietrze nie zostało pod taśma ) i dajcie mi spokój już z tymi kwiatkami hehe

gkxx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ta zbrojona taśma zachowuje się w kontakcie z opalarką? W tle jest pomarszczona. Bez zbrojenia taśma po podgrzaniu ładnie się ułoży. Powierzchnię skrzydła podgrzewając zasłoń tekturą, wówczas nie spuchnie podczas ogrzewania.

 

Uważaj ze wzmocnieniami w okolicy ogona. Może się okazać, że nie będzie można wyważyć baterią.

Opancerzyłem tak swojego Bikslera i latanie było walką. Do czasu, aż koledzy na lotnisku to zobaczyli. Wówczas komisyjne zerwanie wszystkich taśm, naklejek i co tam jeszcze z ogona i model jak nowy. A już latał z baterią i pękiem śrub...

 

Jak uznasz, że jakiś post Ci śmieci w relacji to go zgłoś. Usunę z dziką rozkoszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku ogona nie będę ruszał z obawy właśnie o tym co było w przypadku twojego biksa dam tylko w ogon pręt węglowy 2mm, poczynając mniej więcej od krawędzi natarcia statecznika poziomego do krawędzi spływu skrzydeł :)

Co do taśmy to niestety jest dosyć sztywna dlatego to co widać na zdjęciu to małe niedociągnięcie z mojej strony za słabo podgrzałem(już nad tym pracuje to kawałek 10cm wiec wymiana to banał :) "poprawione 5 min roboty") z opalarką było by łatwiej na pewno tylko w granicach rozsądku.

 

Dobrze wiedzieć ze ktoś trzyma piecze nad tematem mam nadzieje, że nie będzie potrzeby zgłaszać, w końcu to ma być mała pomoc dla tych którzy tak jak ja dopiero raczkują z wiedzą modelarska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że dociągniesz temat do końca Patryku, Jeśli nic sie nie wyciągnie ze starych wątków to ten się wyczyści i podepnie. Taka moja propozycja.

Mam tez taką sugestię dla Ciebie abyś napisał wcześniej co chcesz zrobić, wtedy będzie można za wczasu potwierdzić lub zaproponować inne rozwiązanie. Tak, żeby zbudowany EGP był jak najbardziej optymalny.

Edytowane przez bart07
Usunąłem fragmenty wypowiedzi nie wnoszące nic do tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalszy ciąg prac podstawowe czynności przy montowaniu serw.

Aby nie używać wtyczek do serw dolutowałem przewody na odpowiednią długość(niestety nie miałem jednego kawałka dlatego jest trochę podobierane).Długość przewodu wychodzącego ze skrzydłom z gniazdem żeńskim to 60mm natomiast w kolejnym jest to 75mm w obu przypadkach wliczając wtyczkę serwa. Serwa i osłonki(nie powinny zawadzać o drut sterujący lotką dlatego trzeba dopasować podczas wklejania) wkleiłem na gorący klej aby w razie awarii można było je bez inwazyjnie usunąć ze skrzydła, w miejscu gdzie przechodzą przewody na zgrubieniach(miejsca lutowania) zostały wycięte w piance delikatne zagłębienia aby wkładka trzymająca dźwigar bez problemu pasowała (przewody i wkładkę kleimy klejem CA).

Pamiętać trzeba ze przed wklejeniem serw sprawdzamy czy w obu po podłączeniu do zasilania orczyki ostawiają się równo i tak samo się wychylają, następnie w orczykach sprawdzamy czy otwory będą pasować do pręta połączonego z serwem jeżeli nie to trzeba dopasować go teraz później jest trudniej następnie dokręcamy orczyk do serwa i jeszcze raz sprawdzamy czy dobrze jest ustawiony pod zasilaniem. Następnie nacinamy brzegi lotek i wklejamy aluminiową rurkę zawartą w zestawie wszystko sklejamy CA.

 

Uwaga! gorącego kleju używamy w minimalnych ilościach :)

 

scoi.jpgo38a.jpgn7qs.jpg

 

lzib.jpgpluv.jpgwnoy.jpg

 

wpl5.jpgojts.jpg

 

C.D.N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze widzę na 2gim zdjęciu, że masz 2 przedłużacze na jedno skrzydło, i dodatkowo planujesz połączenia zatopić w skrzydle? Ja bym zrobił albo połączenie w komorze serwa i jeden przedłużacz, albo wszystko polutował i tylko wpięcie do odbiornika. Za dużo wtyczek. Dodatkowo ze skrzydeł kable wychodzą tylko tylko, więc będzie jeszcze jeden przedłużacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Robercie mając na myśli podłączenie do zasilania chodziło mi własnie o odbiornik, a przed wklejeniem osłonki sprawdziłem jak głęboko mogę ja wkleić żeby przy pełnych wychyleniach orczyka nic jej nie dotykało :)

Mam wrażenie że nie przeczytałeś Bartku dokładnie :( napisałem tam ze polutowałem przewód z kawałków przewodów bo nie miałem jednego tak długiego nie ma tam żadnych wtyczek poza jedna wychodząca ze skrzydła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc źle widziałem :D Mimo wszystko sprawdź, czy kabelki sięgną do odbiornika.

 

Niestety w ostatnim moim modelu okazało się, że odwrotnie zamontowałem serwa. Po ich obróceniu kabelki zrobiły się o 2 cm za krótkie... Zapinałem szczypcami w kadłubie - mordęga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki sprawdzone idealnie sięgają do wtyczek pod skrzydłem od kabelka Y :P

 

Po ich obróceniu kabelki zrobiły się o 2 cm za krótkie... Zapinałem szczypcami w kadłubie - mordęga.

 

Miałem podobny problem przy sky surferku dlatego już doświadczony o ten błąd sprawdziłem 3 razy zanim wszystko skleiłem hehe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy budowy zamontowałem w mocowaniu skrzydeł magnesy neodymowe(wklejone hot glutem jakby co można poprawić CA) tak dla pewności oraz rozpocząłem malowanie modelu :)

xrdp.jpgir8e.jpg

 

Tu schemat malowania ujęty bardzo opieszale, użyłem uniwersalnej farby w sprayu po wcześniejszych próbach na styropianie i zaślepki styropianowej do wersji bez silnika :)

 

 

ov0p.jpgq3tv.jpg

 

Dolna część ten sam schemat tylko odwrotnie więcej czerwonego mniej niebieskiego :)

 

p3eh.jpgblyj.jpg

 

Skończone skrzydełka:

vnkb.jpg

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.