Skocz do zawartości

Discus CS


wojcio69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Bracia Modelarze, stojąc u progu nowego sezonu lotniczego (który jak patrząc za okno ma szansę rozpocząć się wcześniej jak wskazywałaby to data w kalendarzu) mam dylemat natury technicznej, czyli: Czym latać?

Miniony sezon przelatałem na Easy Glider Electric i było bardzo fajnie (przed EG potrzaskałem Cessna 182 z Art-tech).

Apetyt rośnie w miarę jedzenia i korci mnie kupienie Discus'a. Wygląda bardzo atrakcyjnie, cena jest zachęcająca ale...

Jakie są jego plusy i minusy.

Znalazłem kilka postów na różnych forach i są one dla mnie mało wiarygodne, bo wypowiadają się osoby typu: ...widziałem u jednego modelarza na lotnisku... , ...kolega mi mówił, że widział... itd. Chciałbym usłyszeć opinię od osób, które tem model posiadają, latały nim, a nie na zasadzie jedna pani drugiej pani.

Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim, którzy odpowiedzą na ten post i udzielą konstruktywnych, rzeczowych i fachowych informacji i porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Napewno był powzmacniamy bo fabryczny na 99% by się rozpadł przy pierwszej pętli :mrgreen:

 

ma tylko zmieniony łącznik płata (jak napisał Marcin), reszta jest bez zmian.

 

ale jak czytam wszystkie opinie o tym modelu w necie, to nie mówi sie akurat o tym że model sie nie trzyma na tych łącznikach, ze cos sie wyrywa, tylko że cały projekt jest do :ass:

nie rozumiem...wystarczy troche pogłówkować, coś przerobić, i model nieśmigany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Discusa i jak przerabiać to prawie wszystko :-(

Profile miałem różne na obu skrzydłach, bagnet wymieniłem na dzień dobry, a po pierwszym lądowaniu okazało się, że lakier (nie żelkot, żelkotu to wykonawca modelu na oczy nie widział)

odpada całymi płatami... Zdecydowanie nie polecam...

 

 

ps. Jedno jednak muszę przyznać. Jak udało mi się go dłuższą chwilę w powietrzu na zboczu utrzymać, i przyjrzeć się tej sylwetce w locie, to jednak troszkę mi serce zmiękło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem tego bagnetu oryginalnego. Nie wiem czy on tylko wiotki jest czy łamliwy.

Rozmawialiśmy kiedyś na lotnisku ale całkiem możliwe że bagnet wymieniany jest "profilaktycznie" a sama wymiana może więcej naszkodzić niż polepszyć. U nas na lotnisku też nie latało się z oryginalnym bagnetem. Sprawa tyczyła się faktu iż "wiotki" bagnet odkształci się w momencie zbyt silnego obciążenia skrzydła. Podobnie jak bagnet EG czy Acrusa - w tych przypadkach udało się nie raz banana zrobić ze skrzydeł ale nie doprowadzało to do zniszczenia skrzydła. A znowu za sztywny stalowy bagnet przy zbyt wysokim obciążeniu uszkodzi skrzydło lub trwale się odkształci co w skutkach może być opłakane.

Jakoś żelkotu, lakieru może i się różni pomiędzy egzemplarzami (zresztą ten problem występuje także przy droższych produkcjach). Nie należy jednak traktować tego iż KAŻDY egzemplarz jest tak wadliwy bo to bzdura.

 

Po za tym popatrzcie jak powstają rzetelne opinie: :devil:

 

Teraz pisze:

 

Miałem Discusa i jak przerabiać to prawie wszystko :-(

Profile miałem różne na obu skrzydłach, bagnet wymieniłem na dzień dobry,

 

Wcześniej pisał:

 

Płaty wykonane są bardzo w porządku, są stosunkowo sztywne, trzymają ten sam profil na całej rozpiętości, oklejone są bez zmarszczek, są symetrycznie wykonane.......O ile z kadłubem i statecznikami jest u mnie tak jak opisujesz to ze skrzydłami jest inaczej. Są bardzo sztywne, ale profil trzymają na całej rozpiętości. Bagnet mimo, że faktycznie niesamowicie miękki to jest prosty i ładnie pasuje do kieszeni.

 

Teraz pisze:

 

a po pierwszym lądowaniu okazało się, że lakier (nie żelkot, żelkotu to wykonawca modelu na oczy nie widział)

odpada całymi płatami...

 

Wcześniej pisał:

 

A teraz negatywne:

Po lądowaniu (w miarę poprawnym, ale z lekkim cyrklem) spód kadłuba wyglądał tak:

 

Pytanie tylko co rozumiesz po przez lekki cyrkiel :devil: Patryk sorry że tak ostro postąpiłem ale - normalnie nie rozumiem tego. Jak to wtedy naprawdę było? Nie obchodzi mnie Discus ale w ogóle jak do tych spraw się podchodzi. Fantazja bierze górę czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście już tłumaczę:

Po prostu przy kadłubie skrzydła były ok (żebro przykadłubowe), niestety zaliczyłem swego czasu przy lądowaniu mały badylek, który ochoczo rozpruł skrzydło (tu akurat wszystko by się poddało, nie tylko Discus). Przy naprawie dopiero można było zobaczyć jak profil jest rozjechany...

 

No, a co do lekkiego cyrkla to był cyrkiel przy wytracaniu prędkości. Zresztą abstrahując już od tego lekkiego cyrkla, to przecież nie było jedyne lądowanie :roll: . Po normalnym lądowaniu lakier również odpadał płatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja na codzien, zawodniczo latam modelami na uwięzi, rekreacyjnie w fruwam na radio 6 lat temu zaczynając od szybowców, przez spalinowe trenerki aż po modele 3d i 2 metrowe akrobaty, teraz mam w planach przejście na wyczynowe szybowce. Upatrzyłęm własnie sobie o to tego Discusa, wizualne wrażenie zrobił na mnie niesamowite, ale jak czytałem te opinie na forum to spędzało mi to sen z powiek. Wiec jednak zakupie ów omawianego Discusa i odczucia do modelu odwzoruje tylko na swoich doznaniach. Reszte dopisze jak discus będzie leżał u mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Discus CS > kupiłem, niedawno.Żebra w kadłubie wycięte z balsy i przyklejone na resztki żywicy.Kadłub podczas wycinania dziury pod kółko mało nie uległ zgnieceniu.Lakier nakładany na Discusa był chyba przeterminowany heheh.Lekkie uderzenie kadłubem o cokolwiek i już mamy popękany żelkot ( chyba raczej szpachla).W kadłubie w części pod kabiną dolaminowałem paski tkaniny 60g/m2 ponieważ jak na moje oko to była tam sama żywica z jakimiś ścinkami tkaniny.Oczywiście dziury na druty w skrzydłach nie pasowały i trzeba było wyrwać rurki z kadłuba i wkleić ponownie.Duralowe lub aluminiowe uchwyty trzymające druty w skrzydłach wkleiłem na żywicę.Musiałem zeszlifować kadłub w miejscu łączenia ze skrzydłami żeby nie było szczelin.Statecznik poziomy jest mocowany do półeczki na stateczniku pionowym za pomocą dwóch śrub.Oczywiście jest krzywy a chińczycy nakazują wkleić kawałek balsy do wyrównania, ja zrezygnowałem z takiego rozwiązania i wyszlifowałem półkę na równo.Mocowanie serw to czysty idiotyzm.W skrzydłach dokleiłem kawałeczki sklejki i poobcinałem plastikowe pokrywki serw o około 5mm z dwóch stron.Serwa przykleiłem do tych płytek i przykręciłem do sklejki.Teraz nic nie wystaje poza profil oprócz dźwigni serwa.Serwo steru kierunku przeniosłem pod skrzydło ponieważ mój Discus to motoszybowiec i muszę mieć miejsce w kabinie.Z kabiny wyrzuciłem nie pasujący u mnie środek i zrobiłem kratownicę z balsy.Zanim wyciągnąłem skrzydła z pudełka obciąłem mordę i wkleiłem wręgę silnikową z laminatu 1,5 mm.Zainstalowałem silnik RAY 3530/14.Akumulator mam li-ion 3s2p 4500mAh i umieszczony z przodu powoduje wyważenie modelu bez grama ołowiu.Silnik pobiera 15A ze śmigłem Graupner Cam Prop 11x6.Jednak przy 9A wydaje się mieć wystarczający ciąg o czym jutro być może się przekonam.Pozostała jeszcze kwestia węglowego łącznika skrzydeł który jest za luźny.Owinąłem go papierem w spiralę i zalałem CA (rzadkim).Chodziło mi o zwiększenie średnicy .W płaty wchodził już bez luzów ale nie mieścił się w rurkę w kadłubie.Lekkie dotarcie papierem ściernym i jest ok.Nie zakładam narazie stalowego łącznika ponieważ przy uderzeniu skrzydłem w ziemię rozniesie mi skrzydła w pył.Zrobię próby z tym oryginalnym.Postanowiłem też że jak w miarę dobrze będzie latał a rozleci się kadłub przy lądowaniu to zedrę tą całą szpachlo-żelkoto-farbę i podlaminuję niektóre miejsca i pomaluję jeszcze raz na gotowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

No i Discus oblatany.Nie jest prawdą że nie chce latać, on lubi prędkość.Na zastosowanym napędzie na full gazu idzie po kącie około 30-40 stopni w górę pod wiatr.Ponieważ ja zastosowałem oryginalny ,węglowy łącznik skrzydeł postanowiłem go przetestować w nagłych zwrotach a także w szybkich zmianach wysokości.Skrzydła sie wyginały w taki sposób że myśleliśmy z Krzyśkiem (Luigi na tym forum)że się połamią.Wytrzymały zarówno skrzydła jak i łącznik.Zastosowane serwa E-sky EK2-0500 dawały sobie doskonale radę.Szybowiec bardzo dobrze reaguje na lotki i ster wysokości oraz na kierunek którego nie używałem poza próbami reakcji modelu na jego wychylenia.Następnym razem zrobię EXPO 50% na lotkach i na wysokości .więc kierowanie stanie się bardziej spokojne.Model mam wyważony lekko na przód.Farba nałożona na model jest tragiczna i odłazi od żelkotu lub szpachli.Bardzo dobrym pomysłem było dorobienie kółka fi 25 mm około 1cm przed SC.Model wymaga długiego podejścia do lądowania co pewnie wynika między innymi z jego wagi, a zastosowanie koła powoduje eleganckie przyziemienia prawie jak prawdziwego szybowca no i oszczędza spód modelu.Wbrew pozorom Discus nadaje się do latania w termice, udało mi się polatać dłuższy czas bez silnika.Trudno stwierdzić czy wart jest tych pieniędzy (około 340zł)Z jednej strony to tanio i cudu nie ma co się spodziewać za taką kasę, z drugiej jednak model trzeba dopracować we własnym zakresie i dość dużo rzeczy poprawić.Jeżeli ktoś dysponuje większą kasą to lepiej kupić coś lepszego.Film wrzucę jak tylko Krzysztof go przerzuci do komputera.

 

20080330lf5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Na wstępie pragnę przeprosić że jest post pod postem , ale może ktoś chce kupić Discusa z CMPro i dobrze żeby wiedział co kupuje.

Podczas jednego lądowania przychaczyłem ziemię jednym skrzydłem i delikatnie pękł kadłub.Zakleiłem pęknięcie poxipolem i było ok.Dziś przyjrzałem się statecznikowi i co się okazało: statecznik po,zapewne pod wpływem bezwładności( nie dotknął nawet ziemi) ukręcił kadłub.Może nie tak dosłownie ale z całego usterzenia zrobiła się galareta.Postanowiłem wyciąć tylną część statecznika i moim oczom ukazał się taki oto widok:

20080402fd0.th.jpg

 

Zdjęcie kiepskie, ale nie mam akurat cyfrówki.

 

Połówki kadłuba nie są sklejone za pomocą paska tkaniny tylko na styk i połączone wałkiem żywicy czy czegoś podobnego!

 

 

Wręga w stateczniku trzyma się na takim czymś i w taki sposób sklejony jest cały kadłub w belce ogonowej.NIE POLECAM !

 

Rozszyfrowałem nazwę CMPro> Ciągle Masz PROblemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu ponieważ równocześnie ze Sławkiem przerabialismy ten model na moto

moja wersja moto Discusa jest wyposażona

-silnik Ray 3536/08

-smiglo narazie 9,5X5 ale juz szykuje się zmiana na 11X6

-akku Lipole 1700mAh 3S 20-25C

-serwa-lotki HS81MG,kierunek standart graupner,wysokośc SG91R

-regulator Dynam 25A

-waga do lotu 1430gr

Jak na wyrób made in China za 350zl nie jest tak żle:D

Po kilku lotach mogę powiedziec że:

- lądując na trawie narazie bez podwozia ( jest zrobione ale jeszcze nie stwierdziłem potrzeby zamontowania go:)) żelkot a raczej imitacja jego nie odpada:)

-kadłub jest bardzo delikatny

-skrzydła a raczej utrzymanie profilu tragedia

-połączenie steru kierunku za pomocą linek ze serwem to ehhh no coments:D

-ogon mi nie odmaszerował jeszcze przy lądowaniu:)

-wrażenia z lotu - model czuły na stery , świetnie reaguje na lotki ale nie jest to F3J:)

na termice jeszcze nim nie latałem ale w najbliższym czasie na pewno , wtedy będę mógł coś powiedzie na ten temat

Przepięknie się prezentuje w locie!!!!!!

tutaj można zerknąc na filmik z lotu mojego Discusa CS w wersji elektro

http://pl.youtube.com/watch?v=G4gahSNhq8s

 

to by było tyle narazie

Pewnie dla niektórych mlodych modelarzy i ta odmiana modelarstwa lotniczego (KosiarzP)

okaże się bardzo Nudna...:)

pozdrawiam

nie znudzony modelarstwem

Piotrek Szymański

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Discusa oblatałem właśnie w tą niedzielę

mój egzemplarz

jest wykonany w miarę solidnie

chińczyk się przyłożył

lakier bez zastrzeżeń

skrzydła też

pręt łączący skrzydła mam obawy

jedyne co zrobiłem

wzmocniłem od wewnątrz kadłub dodatkową warstwą laminatu

od dziobu po krawędź spływu

i dołożyłem po 3 warstwy w miejscu nasady skrzydeł i haka holowniczego

nie zależało mi na masie

model jako szybowiec trzeba sporo dociążyć na dziobie

model szybki zdały by się klapy

moje oczekiwania spełnia lubię latać przy silnym wietrze

i powinien wytrzymać moje loty

 

model strzelałem z gumy i puszczałem z ręki

zobaczymy jak będzie na windzie

 

co do skrzydeł

moje cięły przy lądowaniu sporo kretowin na łące i są całe

kadłub nie ma nawet ryski na lakierze

a nawet ziemia z kretowin nie chciała się jakoś jego trzymać

nie mam podwozia tylko hak

 

ale mam pytanie do reszty" szczęśliwych posiadaczów " discusa cmpro

w moim w skrzydłach na skorupowe pokrycie z balsy jest położona cieniutka warstwa tkaniny jak jedwab i za laminowana i potem na to folia

czy wszyscy tak mają

 

i marne fotki z oblotu <a href=2128d7d4541298f6.jpg' alt='2128d7d454129

reszta http://szkaliski.fotosik.pl/albumy/408605.html

mam lepsze filmy ale z przyczyn techn nie mogę dodać

 

pozdrawiam szymon

ps nie jestem dilerem cm pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zabrałem discusa na naszą górkę

czyli na stare wysypisko smieci

6b77b3aa14464f89.jpg

wiało poczatkowo za słabo jak na ten model

tak się więcej nachodziłem po skarpie i polu po model niż nalatałem

0dc5d87aafa23885.jpg

potem zaczęło lepiej dmuchać i szło już polatac nad zboczem ale nisko

09cc78d15815eb18.jpg

02abab2cc1361c20.jpg

po telefonie od żony z zapytaniem kiedy wreszcie będę w domu i że mam na to 15 min warunki się poprawiły i chiński model zechciał latać wysoko do 60 m nad zbocze ale musiałem się zwijać bo strasznie syczała

a tu marne fotki z telefona

16dc760c78816113.jpg

i palcem na pierwszym planie

56d162e083830e71.jpg

 

generalnie ta chinszczyzna jest w stanie latać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.