Skocz do zawartości

Quadrocopter sprawdzenie obliczeń


Rh1b
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem zaprojektować quadrocopter, wujek google jak zwykle oddał mi nieocenione usługi jednak obawiam się że przyszedł czas na wystawienie mojego małego stuidium wykonywalności na krytykę (pośmiewisko :D ) kogoś doświadczonego. Więc, ad rem.

Sterownik: Arduino leonardo

Silniki:4x hexTronik DT750 Brushless Outrunner

Śmigła: TP Slow Fly propeller 1047 (10x4.7)
ESC:Hobbyking SS Series 18-20A ESC
GPS: GPS-FGPMMOPA6H
Bateria:
LiPo 11,000 3-cell 11.1v Battery Pack 0,645 Kg
Kadłub: projektowany przezemnie masa 0,650 Kg materiał carbon
Moduł komunikacji via PC: xbee

żyroskop, akcelerometr: MinIMU-9 v2

 

Masa całkowita układu z uwględnieniem śrubek i tym podobnych

normaliów zamyka się w granicach 1,9Kg (liczone zgodnie z danymi od prducentów, nie znam odchyłek).
Specyfikacja silnika jest z hobbykinga, nigdzie nie mogłem znaleźć pełnego datasheetu żeby sprawdzić pełne dane:

Silniki specyfikacja:  
hexTronik DT750 Brushless Outrunner  
Kv (rpm/v) 750
Weight (g) 78
Max Current (A) 18
Resistance (mh) ?
Max Voltage (V) 11
Power(W) ?
Shaft A (mm) 4         Length B (mm) 37
Diameter C (mm) 40       Can Length D (mm) 10        Total Length E (mm) 77
Max Thrust (kg) ~1

 

Na 4 silnikach przy mamy więc około 4 kg udźwigu co przy 1,9 Kg daje nam współczynnik moc/masa około 2 (raczej w dół ze względu na niepełną sprawność). Daje nam to zadowalającą responsywność pojazdu.

Teraz causus baterii: mamy klocek o pojemności 11Ah, przy maksymalnym obciążeniu 4x18A i powiedzmy 1 Amper elektronikę, jakieś straty i tym podobne. Lądujemy z około 10 minutami zażynania non stop silników, jednak takie traktowanie sprzętu jest zwyczajnym marnotrastwem i pewnie da radę wyciągnąć więcej przy uprzejmym traktowaniu, ciężko powiedzieć ile nie znając charakterystyki która zależy od wielu czynników i podobno nie jest liniowa.

Tutaj pojawia się tylko pytanie czy natężenie  Imax= 18A faktycznie odpowiada właśnie udźwigowi 1Kg.

Czy moja analiza jest poprawna, istnieją może nieco bardziej energooszczędne silniki w tym przedziale cenowym? Z góry dziękuję za szybką odpowiedź! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.