Skocz do zawartości

Silniki benzynowe niemodelarskie 10-25ccm


Ciachoband
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam posiadam prawie identyczny silnik jak na twoim ostatnim zdjeciu różnica jak widzę polega na budowie karteru  i ilości pierścieni na tłoku twój ma jeden a mój dwa.Wspominałeś że to silnik FS 36  po instrukcji widać że części te same poza tymi dwoma co wymieniłem

post-4649-0-09486400-1408472896_thumb.jpg    post-4649-0-81823000-1408472898_thumb.jpg   

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie go szykuje do jakiegoś trenerka zobaczymy co  z tego wyjdzie, posiadam też identyczny silnik jak twój na zdjęciu ale ma słabszą kompresje wiec zająłem się nim  zamówiłem zapłon jak dojdzie to będe kombinował. A nie wiesz jaki to dokładnie silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak brat FS 36, ale dokładnie jaki to model nie wiem.Jeżeli nie ma oznaczeń na silniku to możliwe, że to chińska kopia (trochę pozmieniali z zewnątrz, żeby ktoś się nie przyczepił), Mam też chiński odpowiednik FS 36, różni się minimalnie, też ma 2 pierścienie i sporą kompresję. Jego oznaczenie to GR3100. Jego zdjęcie jest gdzieś wcześnie w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanie z innej beczki - jaki rozrusznik polecilibyście do silników powiedzmy DLE 30, który bez problemu poradzi sobie z jego odpaleniem ? Mój stary nie radzi sobie zupełnie.

E D Y T A

Ten byłby odpowiedni? Podają , że bardzo mocny

http://cyber-fly.pl/pl/p/Rozrusznik-do-silnikow-max.-30-ccm-Q-MODEL/3752

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinien być ok. (aż za mocny). Do takiego silnika potrzeba rozrusznik? Ja używam swojego bo najczęściej odpalam silniki, które dawno nie chodziły, były rozbierane, tuningowane, nie chcą odpalać albo dać się wyregulować i korzystam ze starego rozrusznika do żarowych silników i pociągnie on chyba wszystko, zależy od źródła prądu. Normalnie używam aku żel 7Ah 1A, a jak chce ruszyć coś bardzo mocnego (60ccm, 100ccm) to podłączam go pod mały aku od motocykla 20Ah 200A i wtedy to wszystkim ruszy. Trochę przepalam szczotki, ale nie szkoda mi go, bo swoje już przeżył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 4 miesiące temu...

Kontynuując w tym temacie - nie chce zakładać nowego.

 

Razem z kolegą zaczęliśmy prace na zapłonem elektronicznym do silników modelarskich.

Powstaną 2 wersje:

- bez mapy zapłonu, prosty układ. 2 cele: ma być bezawaryjny i tani. (będzie konkurował cenowo z zapłonem Pegasus z hobbyking)

-z mapą zapłonu w zależności od pojemności i dodatkowymi funkcjami typu wbudowany killswitch czy obrotomierz

 

Oba będą zasilane napięciem 7-8,4V czyli bezpośrednio z lipo 2S.

 

Pytanie do zainteresowanych: Czy macie jakieś pomysły poparte doświadczeniem co jeszcze taki zapłon powinien mieć lub jakie powinny być jego parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując w tym temacie - nie chce zakładać nowego.

 

Razem z kolegą zaczęliśmy prace na zapłonem elektronicznym do silników modelarskich.

Powstaną 2 wersje:

- bez mapy zapłonu, prosty układ. 2 cele: ma być bezawaryjny i tani. (będzie konkurował cenowo z zapłonem Pegasus z hobbyking)

-z mapą zapłonu w zależności od pojemności i dodatkowymi funkcjami typu wbudowany killswitch czy obrotomierz

 

Oba będą zasilane napięciem 7-8,4V czyli bezpośrednio z lipo 2S.

 

Pytanie do zainteresowanych: Czy macie jakieś pomysły poparte doświadczeniem co jeszcze taki zapłon powinien mieć lub jakie powinny być jego parametry?

Ciachobandzie, z calego serca zycze Ci abys zrealizowal do konca chociaz jeden z projektow ktore tak szumnie tutaj nie raz i nie dwa zapowiadales  na forum.

Tutaj jest jakas szansa bo piszesz "z kolega" i moze kolega to wszystko pociagnie :)

 

"Czy macie jakieś pomysły poparte doświadczeniem co jeszcze taki zapłon powinien mieć lub jakie powinny być jego parametry?"

 

 

czyli nawet tego jakie powinny bycj ego  parametry nie wiesz... ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując w tym temacie - nie chce zakładać nowego.

 

 

To bardzo dobrze, za dużo nie skończonych tematów już założyłeś.

 

Jak się nie mylę to sprawa budowy zapłonu to też już coś koło roku ma.

 

Kolejny biznes, nie zrobiłeś silnika a już wiedziałeś po ile go będziesz sprzedawał, teraz to samo z zapłonem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Mam prośbę z pytaniem.

Coś wspominałem znajomemu że przez zimę chcę zbudować holownik na PB95, i dostałem od niego silnik od podkaszarki.

Przy odpalaniu silnik cały czas zalewa, i odpala na chwilę.

Szukałem gdzieś info odnośnie tego gaźnika, ale nic nie znalazłem.

Muszę wyregulować gaźnik bo dziada inaczej nie odpalę ;]

 

Czy jest ktoś w stanie pomóc, oraz określić jaką to ma pojemność i moc w kW.

 

Ewentualnie ustawienie fabryczne śrub na gaźniku.

post-13500-0-20637200-1431756111_thumb.jpg

post-13500-0-96879200-1431756140_thumb.jpg

post-13500-0-86557500-1431756058_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam prośbę z pytaniem.

Coś wspominałem znajomemu że przez zimę chcę zbudować holownik na PB95, i dostałem od niego silnik od podkaszarki.

Przy odpalaniu silnik cały czas zalewa, i odpala na chwilę.

Szukałem gdzieś info odnośnie tego gaźnika, ale nic nie znalazłem.

Muszę wyregulować gaźnik bo dziada inaczej nie odpalę ;]

 

Czy jest ktoś w stanie pomóc, oraz określić jaką to ma pojemność i moc w kW.

 

Ewentualnie ustawienie fabryczne śrub na gaźniku.

attachicon.gif20150516_074819.jpg

attachicon.gif20150516_074945.jpg

Do holownika raczej się nie nada bo za mała moc.

Co do gaźnika to wybierz coś z tego http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=p&string=ga%C5%BAnik+do+pi%C5%82y&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v10-p-sm-isqm-3-o-0113

I problemów nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do holownika raczej się nie nada bo za mała moc.

Co do gaźnika to wybierz coś z tego http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=p&string=ga%C5%BAnik+do+pi%C5%82y&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v10-p-sm-isqm-3-o-0113

I problemów nie będzie.

Już patrzałem na gaźniki uniwersalne.

Dam silnik teściowi, on ma w pracy gościa co serwisuje sprzęt do koszenia ;] może coś z tego będzie.

I tak dostałem za darmo, a więc jak będzie słaby,to się kupi coś mocniejszego.

 

a jak odpalisz to wylanczasz ssanie

Nawet nie mam czasu na reakcje, aby wyłączyć ssanie.

Motorek pójdzie do speca, i wtedy będę wiedział co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Troche dawno jest ostatni post i moze problem sie rowiazal ale na przyszlosc moze sie przyda.

Jesli odpalasz silnik (z podkaszarki pilarki itp.) na ssaniu i zaskoczy pracujac nawet krotka chwile to zamknij ssanie i ponowny rozruch przeprowadzaj bez ssania.

Silnik powinien zaskoczyc, daj mu chwile popracowac na biegu jalowym az troszke sie zagrzeje.

Kiedys tez tak zalewalem silniki do czasu az moj znajomy kolega serwisant mnie pouczyl.

Zaczalem stosowac jego metode i od tamtego czasu nigdy nie zalalem pilarki ani kosiarki.

Od 5lat tak robie i silniki zawsze odpalaja jak nie za pierwszym to przy kolejnym rozruchu.

Owszem jezeli po otworzeniu ssania silnik nie zaskoczy procedure powtarzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.