Skocz do zawartości

Su 29 elektro-1250mm


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla zainteresowanych: temat nie umarł. Właśnie optymalizuję pliki. Pewnie w tym tygodniu trafią do wyceny cięcia. Zobaczę jak będzie z finansami w tym miesiącu ale na początku listopada to już na 100% zamówię wycięcie SU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profilowane usterzenie to nie jest taka prosta sprawa. Su ma być prosty i szybki w budowie, bez wariactw typu  profilowane stateczniki czy całkowicie okrągły kadłub.

 Wypowiedziałem się w kwestii przeróbek kadłuba kilka postów wcześniej czy zwiększania rozpiętości ale odpowiem Leszkowi na propozycję wariantów usterzeń.

Otóż nie jest to takie proste jak by się mogło  wydawać. W Su kadłub ma szerokość na końcu około 9mm z czego listwa zawiasów ma 6mm bo z takiego materiału jest usterzenie, natomiast boczki są zeszlifowane do 1,5mm w miejscu gdzie ta listwa wklejona jest w kadłub.  Statecznik w miejscu mocowania do kadłuba ma cięciwę 230mm co oznacza że nawet przy zastosowaniu profilu o grubości 8% miałby 18,4mm grubości a przy listwie zawiasów około 16mm. Za poszerzeniem kadłuba z 9 do 16mm wiąże się kompletne przekonstruowanie kadłuba, poszerzenie wszystkich wręg, wzmocnień, garba, łoża podwozia i w ogóle wszystkiego włącznie z pokrywą kabiny i po części nawet z maską silnika nie wspominając o dokonaniu kompletnych zmian konstrukcyjnych w kwestii zamocowania statecznika poziomego który po zmianach kolidował by z pionowym. Oczywiście można stwierdzić że lepiej narysować model z profilowanym usterzeniem i jako opcję zrobić stateczniki płaskie. Czy to dobry kierunek? I tak , i nie. Tak bo przecież w szeroki na 18mm kadłub można wsunąć statecznik pionowy o szerokości 6mm. Nie dlatego że trzeba rozwiązać kwestię montażu płaskiego statecznika poziomego w profilowaną szczelinę ( to jeszcze dało by się zrobić na upartego) ale szeroki na 16-18 mm kadłub przed sterem kierunku z balsy 6mm to porażka bo z każdej strony było by po 5-6mm naddatku w postaci boczków. Pozostaje kwestia garba. W modelu o płaskich statecznikach robi się garb do wręgi przed statecznikami a resztę garbu jako wypełnienie z miękkiej balsy( zakończenie kadłuba po obu stronach stat. pionowego) W modelach z profilowanym usterzeniem garb dociągnięty jest do końca kadłuba a potem wycinana szczelina odpowiadająca obwiedni profilu w miejscu przecinania się statecznika pionowego z garbem.

 Z tych wszystkich względów nie ma totalnie sensu robić opcji uniwersalnej tak samo jak modelu z napędem elektrycznym z opcją napędu spalinowego. Albo stawiamy na lekki model elektryczny albo na spalinowy gdzie konstrukcja musi dodatkowo być odporna na wibracje itp , nie wspominając o miejscach na serwo gazu, popychacz gazu , zbiornik paliwa, wydech itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realnie rzecz biorąc to w modelu Katany SebArtu  był płaski statecznik i model latał wspaniale , ale Su SebArtu jeśli mnie pamięć nie myli miał już profilowany statecznik . Modele PA też mają profilowane stateczniki . Może z czasem  jak sprzedaż kitów się rozwinie , czego Ci szczerze życzę przyjdzie czas na wersję z profilowanymi statecznikami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.