Skocz do zawartości

dukeroger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W watku tym przyblize testowa budowe modelu opracowanego przez naszego forumowego kolege Slawka.

 

Docelowo model bedzie mial:

 

- Rozpietosc 1030mm

- Waga do lotu 620-650g

- Pow nośna (realna) 18,6dm2

- Serwa - myslimy - albo Hitec 65HB/MG albo cos innego

- Silnik - Dualsky XM2834CA9

- Regulator - Turnigy Plush 25

- Pakiet - 11,1V 3S 1300-1500mAh 30C

- Śmigło- podróbka APC 11x5E

 

Malowanie: hmmm.... chodzi mi po glowie cos takiego:

spec_1-330lx.jpg

 

wiecej fotek moze jeszcze dzis wieczorem

 

Zapraszam do kibicowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

no to zaczynamy; po otwarciu i rozpakowaniu niepozornego kartonika oczom ukazalo sie bogactwo roznorodnych czesci wliczajac:

 

czesci balsowe; wycinanki naprawde wysokiej jakosci, material nieuszkodzony, w grubszej balsie odnotowalem odrobine niepelnych przepalen ale nie stanowi to jakiegos wiekszego problemu. To co by sie ewidentnie przydalo to jakis ogolny rozklad czesci zeby szybciej odnajdywac poszukiwane elementy. Dodatkowo widzimy elementy weglowe oraz bagnet do mocowania skrzydel wraz z rurkami w ktore wchodzi

 

DSC_0091_zps8fbcfe89.jpg

 

do czesci balsowych dolozony jest woreczek z czesciami sklejkowymi, zawartosdc prezentuje sie tak:

 

DSC_0096_zps79764a04.jpg

 

rozliczna galanteria:

 

DSC_0097_zps756a08c6.jpg

 

podwozie oraz mordka (co do mordki mam pewne ale co do jakosci powierzchni - widac miejsca laczenia kopyta ale slawek zapowiedzial ze finalny produkt bedzie poprawiony):

 

DSC_0092_zpsde48666e.jpg

 

oraz kabinka:

 

DSC_0095_zpsd739a11c.jpg

 

Calosc robi dobre wrazenie, czesci sa popakowane i zabezpieczone do trasportu

 

Skladanie kaldub rozpoczynamy od przygotowania boczkow. W tym celu po wyjeciu ich z ramek i pozbyciu sie metoda szlifowania mostkow przyklejamy gorne wzmocnienie oraz gorne i dolne wzmocnienia weglowe. Uwaga na stykowanie dolnego wzmocnienia tak by bylo w tej samej plaszczyznie co powierzchnia bocznego pokrycia balsowego.

 

3EC9E5D5-D251-43D0-A797-882087014EAD_zps

 

FBF9BB53-4C15-4BE6-AF7A-C185A4B0B89D_zps

 

tylna wewnetrzna czesc boczku nalezy na 18mm zeszlifowac co pozwoli potem wkleic mocowanie statecznika oraz wkleic niezbedne wzmocnienia pod serwa oraz fragmentow gdzie przechodzi rura skrzydla:

 

F849C79C-BC81-439B-9C60-E3CDED68503D_zps

 

nastepnie zaczynamy przygotowac konstrukcje przodu skladajac na sucho elementy:

 

F96A2088-9450-4947-8562-EFB275E8EE1D_zps

 

sklejamy wzmocnienie pod podwozie:

 

EF996C0A-3C64-4305-B120-DCB52866CB4E_zps

 

na sucho wciskamy w kolejna wrege kadluba:

 

067B8516-BF1A-4ABB-B9EE-A9FECEFD0702_zps

 

C00C8EF5-A174-4F10-81AB-F2431E443043_zps

 

konstrukcje po dolozeniu polki pod pakiety (wzmocnionej najpierw weglowymi plaskownikami) wciskamy w jeden z boczkow, dokladamy pozostale wregi i zamykamy drugim boczkiem:

 

C44D1F4E-2468-4CFF-A7FC-41D1FED1C23F_zps

 

na tym etapie konstrukcja prezentuje sie mniej wiecej tak:

 

28B3BF25-5E84-4B74-884D-E0A7E6FC52E8_zps

 

na tym etapie model nalezy ustawic by wyelimionowac odksztalecenia i polapac CA, nasuwa mi sie tu wniosek ze moze nalezy miec jeszcze wklejone gorne mocniki to bedzie to proces latwiejszy.

Po dolozeniu mocnikow oraz gornej polwregi wyglada to tak:

 

E9E61848-DA98-413B-A84F-AAFA93ECD1A0_zps

 

mocujemy wzdluzne wzmocnienia na gorze (1x) i dole (2x) oraz zamykamy domek:

 

705D5FF3-3F02-4B03-B83C-F0B0E73C7318_zps

 

03668EAA-42DD-4BB1-B049-1DA759F0FE99_zps

 

wklejamy gorne wzmocnienie weglowe w wierzcholek garbu (przydalo by sie jakies zabezpieczenie kata bo wregi na kierunku wzdluznym sa dosc podatne na odksztalecenia:

 

FB474E9D-A25F-4042-8621-C4E777F16194_zps

 

wklejamy wzmocnienia pod tylne podwozie oraz fundament pod ster wysokosci, dokladmy dolne wzmocnienia weglowe:

 

12039C89-E28B-4A36-8ADD-39DF1957E26D_zps

 

DDE41845-3BC7-4908-9ECC-F3A187B40F47_zps

 

wklejamy poszycie gorne przodu kadluba (giecie na plyn z amoniakiem):

 

DSC_0099_zps9e369f00.jpg

 

 

to samo na dole (tylko czesci 3, boczne kawalki doskonale daly sie zwinac na szyjce butelki od wina)

 

DSC_0098_zps1569756b.jpg

 

uzupelniamy brakujace fragmenty przy mocowaniu podwozia:

 

DSC_0103_zpse824bd33.jpg

 

kadlub prezentuje sie tak:

 

DSC_0104_zpsb57b051c.jpg

 

DSC_0105_zps6d69d9a7.jpg

 

calosc wazy na ta chwile:

 

DSC_0106_zps29df6a8c.jpg

 

i zajela tak naprawde 2 wieczory, uwaga przy oklejaniu kesonu kadluba zeby nie znieksztalcic tylu bo jest dosc wiotki - mi sie to niestety udalo i musze teraz doszlifowac fundament pod ster wysokosci by model mial geometrie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopytko maski zostanie odpowiednio przygotowane, zrobię też jakieś przyrządy pomocnicze do prawidłowego sklejenia kadłuba. Postaram się jak najszybciej wykonać odpowiednią instrukcję bo kolejność montażu jest tutaj kluczowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym etapie nie wklejaj jeszcze magnesów. Co warto zrobić to zamocować klapę od przodu za pomocą kołeczków węglowych fi 3mm do kadłuba i doszlifowanie pokrywy do górnego/przedniego pokrycia kadłuba. Te dwie powierzchnie powinny być na równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, z rozmowy z Piotrem wynika że zawieruszyło się kilka rozpórek do usterzenia. To jest niedopuszczalne i się nie powtórzy.

 Piotrze, wysłałem Ci na PW  rysunki  usterzenia w PFD-fie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.