Skocz do zawartości

Nieuport 17


songo78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podwozie lepiej zrobić druciane i to bardzo przypadło mi do gustu jak jest zrobione. Mam obmyślony plan wykonania giętarki do drutu bo denerwuje mnie wyginanie drutu w imadle ... kwestia teraz wygięcia drutu i zlutowania. Powiem jeszcze że zapożyczę z tej relacji o zawiaso wanie SK, akurat mam takową rurkę aluminiową :)  Nie zapomnij się pochwalić kołami jak skończysz ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ostatnio niewiele się działo - wyażurowałem łącznik dolnych skrzydeł, wyciąłem brakujący łącznik górnych i przygotowałem "obręcze" kół:

Nieu-ACES24.jpg

 

Ponadto z resztek balsy zrobiłem wypełnienia międzydźwigarowe górnego płata i dopasowałem górny dźwigar. Przy okazji pytanie w kwesti dodatkowego wzmocnienia skrzydła - czy takie będzie OK?:

Nieu-ACES23.jpg

 

Na koniec dopasowany kawałek epp w którym będą otwory i wklejone na polimer serwa sterów - powinny się zmieścić z lekkim zapasem między zbiornikiem a górną częścią kadłuba:

Nieu-ACES25.jpg

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie ma być amortyzowane. A koła zrobiłem tak, że to co widać to jest sklejka 2mm, a w środku jest mniejsze kółko z twardej balsy 2mm. Jeszcze mają być mniejsze koła ze sklejki naklejone na środku (dlatego ich na razie nie malowałem) no i pozostaje kwestia piasty.

 

EDIT:

Zapomniałem dodać - jedno kółko waży teraz 20g więc na końcu powinno się zmieścić w jakiś 25g.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem niewiele czasu ale podziałałem trochę w temacie podwozia - wygiąłem drut 2mm i wymyśliłem sobie taki sposób na przytrzymanie wszystkiego do lutowania:

Nieu-ACES26.jpg

 
Pozostało jeszcze wlutowanie kawałka blaszki na środku i przejechanie lutów pilnikiem:

Nieu-ACES27.jpg

 
Znalazłem także w internecie jak było wzmocnione prawdziwe skrzydło:

n17wing1.jpg

n17wing2.jpg

 

więc dokupię najcieńsze pręty węglowe i zrobię jak w oryginale i tak jak to sugerował użytkownik TooM na początku mojego wątku.
 
Pozdrawiam,
Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na proporcje i wymiary skrzydła na tym rysunku.

Różnią się od innych "planów i szkiców".

Od czasu jak znalazłem ten rysunek robię TYLKO takie i latają zdecydowanie lepiej.

Natomiast co do podwozia to gdybyś zrobił tylne golenie z drutu 1,5 to przy lądoawniu pięknie się deformują pochłaniając energię.

Potem dwa ruchu ręką ,prostujasz je i do startu gotowe.Jest to najprostszy sposób na amortyzację . :D

Sprawdzone w Nieuportach i SE5A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie zwróciłem, ale dzięki za naprowadzenie na temat  ;) Ostatnio niewiele się działo - okleiłem stateczniki folią:

Nieu-ACES28.jpg

 

przygotowałem płozę ogonową do montażu wykorzystując pomysł Przema, który buduje analogicznego elektryka:

Nieu-ACES29.jpg

 

oraz oszlifowałem skrzydła - sporo czasu to zajęło. W najbliższych dniach oklejam kadłub i montuję napęd sterów.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłon jak zawsze na oko ;) bardziej mnie martwi czy nie popierniczyłem z kątem zaklinowania płatów. I profil z tych powiększonych planów wychodzi bardziej na płasko wypukły niż dwu wypukły ale mam nadzieję że model będzie latał w moim wykonaniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SC proponuję założyć na 1/5 - 1/4 cięciwy profilu i sprawdzać w pozycji odwróconej.

Zdecydowanie do pierwszych prób lepiej model przeważyć na nos niż na ogon a wychylenia SW ustawić na nie więcej niż 7stopni. Proponuje też ustawic silne EXPO bo powierzchnie sterowe modeli wwI są bardzo duże.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze Nieuporty robię z ustawieniami :

-skrzydła (liczone od dolnej płaszczyzny ,profil spica lub clark) , stateczniki  - 0 stopni

-skłon 3 stopnie

-wykłon 1,5 stopnia

SC -co się da do przodu (pakiet ,serwo gazu pod maską ,BEC i odbiorni tuż za wręgą obok zbiornika) .

Jednak i tak po pierwszym locie zazwyczaj doważam w zależności jak lekki wyszedł ogon od 15 do 30 gram

Modele latają bez konieczności podpierania sterem kierunku ,zwłaszcza te robione ze skrzydłami wg rysunku który zamieściłeś  :)

Po kolejnych walkach różnie bywa :D

Co do expo to nie ma przecież obowiązku ,Do oblotu nigdy nie stosuję bo wtedy nie czuję jak model lata ale sa koledzy co mają na wszystkie stery i też jest dobrze.

Ja mam na modelach do startów 30 % expo na SK bo latam w mode 4 i w nerwach mogę przy zaciąganiu poruszyć SK a Alina nie ma żadnego..

P.S.

Mirek dobrze pisze SW tylko 7-10  stopni a czasem wychodzi że mniej

P.S.S

Czym pokryjesz skrzydła .Szukam Solarfilmu srebrnego .Jakby ktoś widział gdzie kupić. :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wkleiłem klejem polimerowym serwa sterów do kawałka EPP, zamontowałem dźwignie sterów, wkleiłem usterzenie i rozpocząłem oklejanie kadłuba:

Nieu-ACES30.jpg

 

Mam też już zabezpieczoną wręgę silnikową lakierem poliuretanowym, pomalowałem też nim koła i mocowanie płozy ogonowej.

Niewiele tego przybyło, jak przynudzam to mówcie  ;)

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.