Skocz do zawartości

Art-Tech P-38 Lightning 400 class


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio stałem się posiadaczem modelu P-38 Lightning w/w firmy, zakupionego w Marvio-rc. Model ma rozpiętość 1,2m, więc jest już dość sporawy.

Na razie pokażę, co znajduje się w pudle, tak z grubsza. Foto robione telefonem, więc nie powalają.

Zaczynamy. 

Pudło, jakie jest, każdy widzi. Na wieku trochę bazgrołów, krótka specyfikacja, ładna pani, ogólnie dużo zieloności:

 post-6404-0-13031100-1412803422_thumb.jpg

Po otwarciu ukazują się dobrze zabezpieczone połówki skrzydeł i statecznika poziomego oraz bagnet z pręta aluminiowego 5mm, owinięte delikatną folią bąbelkową. Na pewno są dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniem. Dźwignie sterów są zabezpieczone piankowymi rureczkami.

post-6404-0-80427100-1412803515_thumb.jpg

Pod skrzydłami, w ciasnej, styropianowej wytłoczce umieszczone są kadłuby oraz wszelka drobnica. Niestety nie są owinięte żadną folią, przez co pojawiły się drobne otarcia farby, ale to przeżyjemy. W drobnicy znajdziemy:

-piankowe kołpaki,
-2 szt śmigieł 10x8, L i R (producent podaje 8x6)
-ozgałęźniki Y: 2 szt 30 cm, 2 szt 10cm, 1 szt do zasilania, w standardzie T-Deans
-kluczyk do śmigieł,
-klej dwuskładnikowy (u mnie zaschnięty, mimo, że wyprodukowany pod koniec 2013 roku)
-śrubokręt krzyżakowy
-2 szt zapasowych snapów
-podwozie
-śrubki nylonowe (do montażu kadłubów) i metalowe (do przykręcenia statecznika poziomego i elementu kabiny)

 

post-6404-0-01544200-1412803566_thumb.jpg
post-6404-0-75860200-1412803622_thumb.jpg

Jakość wykonania elementów oceniam na bardzo dobrą. Pianka jest sztywna, gładka, twarda. W kadłuby z silnikami wklejone są aluminiowe rurki usztywniające o średnicy 5mm. Do tego poza silnikami i regulatorem zamontowano tam 3 serwa 9g: w prawym 2 szt, jedno wysokości, drugie kierunku, w lewym kadłubie serwo wysokości, więc ster wysokości obsługiwany jest przy pomocy 2. serw.

 

Skrzydła posiadają zamontowane serwa 5g, po jednym na lotkę.

W gondoli pilota zamontowano serwo 17g do obsługi przedniej goleni skrętnej. Jednak nie przewiduję montażu podwozia w swoim modelu, wiec od razu je wymontowałem razem z całym mechanizmem skrętu, który działa dość luźno. Jest również miejsce na pakiet, pakiety 2200mAh wchodzą ciasno, z lekkim oporem. 

 

Model jeszcze nieoblatany, czekam na niedzielę, kiedy będę miał trochę czasu.

Nie mam pojęcia, co więcej mógłbym napisać. Jeśli macie jakieś pytania, piszcie śmiało!

Więcej zdjęć wrzucę jak tylko znajdę czas na ich porobienie.

Na zakończenie, porównanie P-38 od Art-Tech z P-51 od Parkzone:

post-6404-0-59120200-1412803676_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam

 

Miły młody kolego , nie wiem czy zauważyłeś że pomyliłeś działy . Ten jest akurat do pochwalenia się modelami łodzi latających.

Tak jak napisałem " MODELAMI " .Relacje podobne do tego " RELACJA Z OTWIERANIA PUDEŁKA Z CHIŃSKIM WYROBEM MODELO PODOBNYM " już mi się przejadło .

Jakoś ostatnio namnożyło się postów w rodzaju ;

siadam w pierwszym rzędzie i podziwiam

kupuje popkorn i podziwiam

jestem wiernym kibicem

i temu podobne .

 

Wyrazy szacunku Edward

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dział nosi nazwę "Modele wielosilnikowe i łodzie latające" tak więc jest to raczej Pańska pomyłka. To było po pierwsze, po drugie nie rozumiem wylewania tutaj swoich żalów. Nawet taka jak to Pan napisał

 

może być dla niektórych osób pomocna jeśli zamierzają kupić taki model, może ktoś chciałby dowiedzieć się co nie co o jakości zestawu itp. Ah, bym zapomniał, jeśli już wytyka Pan błędy innych, moim zdaniem niesłusznie, to wypadałoby chociaż pisać bez błędów.

 

Z wyrazami szacunku Paweł

 

Podpisuję się pod tym, co napisał Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Do tego poza silnikami i regulatorem zamontowano tam 3 serwa 9g: w prawym 2 szt, jedno wysokości, drugie kierunku, w lewym kadłubie serwo wysokości, więc ster wysokości obsługiwany jest przy pomocy 2. serw.

...

 A jak napędzany jest ster kierunku w lewym kadłubie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joker 2, Lightning posiada 2 silniki, więc jest modelem wielosilnikowym, nie pomyliłem działów. Odnośnie stwierdzenia "RELACJA Z OTWIERANIA PUDEŁKA Z CHIŃSKIM WYROBEM MODELO PODOBNYM" - kazał Ci ktoś tu zaglądać? Nie podoba się, nie interesuje Cię - nie patrz, nie komentuj. Nikt nie będzie płakał, bo czegoś nie skomentowałeś. 

 

 

 

siadam w pierwszym żędzie i podziwiam

 

 

Wyrazy szacunku Edward

 

Zamiast się rozsiadać, skocz po słownik do księgarni;)

PK99. ster kierunku jest obsługiwany jedynie z prawego kadłuba, już myślę, aby wstawić serwo również do lewego, choć czy będzie to potrzebne okaże się po oblocie, planowanym na weekend. Oby pogoda dopisała!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam;)

Trochę czasu zleciało od ostatniego wpisu, po kilku latach znalazłem czas na nagranie filmu z lotu modelem:D

Modyfikacje, jakie wprowadziłem, to podmiana silników na E-Max C2822 i montaż dwułopatowych śmigieł 9x4 Master Airscrew.

Pozdrawiam!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.