Skocz do zawartości

LA7 skala 1:5 rozpiętość 2,45


coster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli twoja opinia nic dobrego o Elektronach nie wnosi. Nigdy nie miałem elektrycznego podwozia stąd moje wątpliwości. Mam kilka pneumatycznych z Robarta i jedno od Behoteca w Tucano z Carf. Z tym podwoziem mam problem bo o ile na ziemi wciąga koła bez problemu to w powiwtrzu mimo wielu prób nigdy obu nie wciągnęło. Z robartem mimo na pozór gorszego wykonia nie miałem ani razu kłopotów. Zawsze zamyka się i otwiera. Ciekawy jesetm Twojej opinii o tym z Euroretracts. Już niebawem muszę coś kupić do wampira.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo według strony internetowej producenta Er40 ma 35kg/cm a Er50 ma 50-110 kg/cm w zależności od trybu.

Waga i wymiary obu mechanizmów też mocno się różnią. Może to kwestia zasilania? Takie mechanizmy trzeba odpowiednio "nakarmić" i np. zasilanie ich np. z NiMH da właśnie taki efekt, że będzie je można palcem zatrzymać. Co do śruby gwintowanej to rzeczywiście dziwne. Kilkanaście cykli? A jak tam śruba u ciebie? Też się zużywa w tak zastraszającym tempie?

Wygląda na śrubę z jakiegoś brązu samosmarownego bo Electron pisze właśnie o samosmarownych materiałach. Może kolega nasmarował ją a materiały samosmarowne gorzej się zachowują po nasmarowaniu niż przed. Nie podważam twojej opinii, po prostu czuję się zbity z tropu i na powrót nie wiem co wybrać skoro takie jazdy nawet z markowym producentem.

Nawet Robart ma w swoich super hiper mechanizmach za 650 dolców (wersja elektryczna do P51) wkładkę blokującą skrajne położenia z nylonu, która powszechnie znienawidzona została na forach zagranicznych bo lubi pękać. Mozna za kolejne 70 EUR nabyć parę takich aftermarketowych wkładek z duralu. Masakra jakaś - jak tak dalej pójdzie to zabiorę się sam za stworzenie jakiegoś mechanizmu w ramach eksperymentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twoja opinia nic dobrego o Elektronach nie wnosi. Nigdy nie miałem elektrycznego podwozia stąd moje wątpliwości. Mam kilka pneumatycznych z Robarta i jedno od Behoteca w Tucano z Carf. Z tym podwoziem mam problem bo o ile na ziemi wciąga koła bez problemu to w powiwtrzu mimo wielu prób nigdy obu nie wciągnęło. Z robartem mimo na pozór gorszego wykonia nie miałem ani razu kłopotów. Zawsze zamyka się i otwiera. Ciekawy jesetm Twojej opinii o tym z Euroretracts. Już niebawem muszę coś kupić do wampira.

no jak narazie wrażenie jest :) dopiero w styczniu będę wiedział dokładnie jak dział  bo nie mam całego systemu powietrznego i narazie na małej butli jadę a do tego podwozia potrzeba minimum 8 barów ,wykonanie eurokitu  jest solidne ale ma letkie luzy ale to morze dlatego że nie ma pełnego cisnienia zobaczymy w styczniu

To dziwne, bo według strony internetowej producenta Er40 ma 35kg/cm a Er50 ma 50-110 kg/cm w zależności od trybu.

Waga i wymiary obu mechanizmów też mocno się różnią. Może to kwestia zasilania? Takie mechanizmy trzeba odpowiednio "nakarmić" i np. zasilanie ich np. z NiMH da właśnie taki efekt, że będzie je można palcem zatrzymać. Co do śruby gwintowanej to rzeczywiście dziwne. Kilkanaście cykli? A jak tam śruba u ciebie? Też się zużywa w tak zastraszającym tempie?

Wygląda na śrubę z jakiegoś brązu samosmarownego bo Electron pisze właśnie o samosmarownych materiałach. Może kolega nasmarował ją a materiały samosmarowne gorzej się zachowują po nasmarowaniu niż przed. Nie podważam twojej opinii, po prostu czuję się zbity z tropu i na powrót nie wiem co wybrać skoro takie jazdy nawet z markowym producentem.

Nawet Robart ma w swoich super hiper mechanizmach za 650 dolców (wersja elektryczna do P51) wkładkę blokującą skrajne położenia z nylonu, która powszechnie znienawidzona została na forach zagranicznych bo lubi pękać. Mozna za kolejne 70 EUR nabyć parę takich aftermarketowych wkładek z duralu. Masakra jakaś - jak tak dalej pójdzie to zabiorę się sam za stworzenie jakiegoś mechanizmu w ramach eksperymentu.

er40 zasilane na lipo 3s siła trochę się zmieniła jak na 2s

zmieniłem śrubę i jak narazie nie widać zmian 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze taki tekst na stronie Electron i tu pytanie do Ciebie Sebastian - rozumiem, że ta śruba, która się zniszczyła tak szybko to była jeszcze starego typu (metryczna)?

 

For the past 7 years, Electron Retracts have been provided with a relatively standard metric thread in our spindles.  Despite the system working well, at Electron Retracts we employ the philosophy that “improvement is always possible” and as such our research team set upon the task to update this critical part for the better.

During 2015, the new spindle design was finalized and tests show that it has noticeably improved the performance of the entire system

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze taki tekst na stronie Electron i tu pytanie do Ciebie Sebastian - rozumiem, że ta śruba, która się zniszczyła tak szybko to była jeszcze starego typu (metryczna)?

 

For the past 7 years, Electron Retracts have been provided with a relatively standard metric thread in our spindles.  Despite the system working well, at Electron Retracts we employ the philosophy that “improvement is always possible” and as such our research team set upon the task to update this critical part for the better.

During 2015, the new spindle design was finalized and tests show that it has noticeably improved the performance of the entire system

tak to byłą starego typu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo według strony internetowej producenta Er40 ma 35kg/cm a Er50 ma 50-110 kg/cm w zależności od trybu.

Waga i wymiary obu mechanizmów też mocno się różnią. Może to kwestia zasilania? Takie mechanizmy trzeba odpowiednio "nakarmić" i np. zasilanie ich np. z NiMH da właśnie taki efekt, że będzie je można palcem zatrzymać. Co do śruby gwintowanej to rzeczywiście dziwne. Kilkanaście cykli? A jak tam śruba u ciebie? Też się zużywa w tak zastraszającym tempie?

Wygląda na śrubę z jakiegoś brązu samosmarownego bo Electron pisze właśnie o samosmarownych materiałach. Może kolega nasmarował ją a materiały samosmarowne gorzej się zachowują po nasmarowaniu niż przed. Nie podważam twojej opinii, po prostu czuję się zbity z tropu i na powrót nie wiem co wybrać skoro takie jazdy nawet z markowym producentem.

Nawet Robart ma w swoich super hiper mechanizmach za 650 dolców (wersja elektryczna do P51) wkładkę blokującą skrajne położenia z nylonu, która powszechnie znienawidzona została na forach zagranicznych bo lubi pękać. Mozna za kolejne 70 EUR nabyć parę takich aftermarketowych wkładek z duralu. Masakra jakaś - jak tak dalej pójdzie to zabiorę się sam za stworzenie jakiegoś mechanizmu w ramach eksperymentu.

Buduj STUKASa Lukasz  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam elektrona 50 w FW 190 i mimo że jest to największy czy tam najsilniejszy elektron to nie radzi sobie z tym podwoziem przy oporze powietrza

Na sucho jest wszystko dobrze ale jak dostanie lekkiego oporu to staje

Dziwnie wygląda ten electron 50. Teraz jest zupełnie inny. Jak tak patrzę na te zdjęcia to siłownik niby taki jak w Er-50 a obudowa i mechanika tak jak w podwoziu Sierra.

Może to jakiś poprzedni model? Jakie masz długie golenie i jakiej średnicy koło?

Jaka jest waga całego zestawu (golenie, koło, klapa podwozia?) Był bym wdzięczny za te szczegóły - buduję na ich podstawie swoją wiedzę i opinię o podwoziach.

Buduj STUKASa Lukasz  ;)

To było by wyjście. Stukas też mi się podoba ale Mustang trochę bardziej. Może Stukas od Ziroliego będzie następny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twoja opinia nic dobrego o Elektronach nie wnosi. Nigdy nie miałem elektrycznego podwozia stąd moje wątpliwości. Mam kilka pneumatycznych z Robarta i jedno od Behoteca w Tucano z Carf. Z tym podwoziem mam problem bo o ile na ziemi wciąga koła bez problemu to w powiwtrzu mimo wielu prób nigdy obu nie wciągnęło. Z robartem mimo na pozór gorszego wykonia nie miałem ani razu kłopotów. Zawsze zamyka się i otwiera. Ciekawy jesetm Twojej opinii o tym z Euroretracts. Już niebawem muszę coś kupić do wampira.

Jaki model Behotec-a masz w Tucano , C-50?

 

.Może to kwestia zasilania? Takie mechanizmy trzeba odpowiednio "nakarmić" i np. zasilanie ich np. z NiMH da właśnie taki efekt, że będzie je można palcem zatrzymać.

Bez przesady, odpowiedniej wydajności NiMH mogą być spokojnie stosowane do napędu mechanizmów elektrycznych nawet tych największych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam C50 w Tucano. 

Dedykowane siłowniki do Tucano sprzedawał Airtech, zdecydowanie większe siłowniki były stosowane do goleni centralnych niż do przedniego.

A jakie masz max ciśnienie w instalacji ?

 

P.S mam nadzieje że autor tematu nie zruga mnie za małe OT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie wygląda ten electron 50. Teraz jest zupełnie inny. Jak tak patrzę na te zdjęcia to siłownik niby taki jak w Er-50 a obudowa i mechanika tak jak w podwoziu Sierra.

Może to jakiś poprzedni model? Jakie masz długie golenie i jakiej średnicy koło?

Jaka jest waga całego zestawu (golenie, koło, klapa podwozia?) Był bym wdzięczny za te szczegóły - buduję na ich podstawie swoją wiedzę i opinię o podwoziach.

 

To było by wyjście. Stukas też mi się podoba ale Mustang trochę bardziej. Może Stukas od Ziroliego będzie następny.

 

Nie to nie jest stary model to prywatny projekt wykonany przez kolegę z Poznania specjalnie do Mustanga

Moje golenie mają 45cm a koło średnicę 15cm jedna goleń z kołem i osłoną waży 1,2 kg

Nie to nie jest stary model to prywatny projekt wykonany przez kolegę z Poznania specjalnie do Mustanga

Moje golenie mają 45cm a koło średnicę 15cm jedna goleń z kołem i osłoną waży 1,2 kg

A Stukasa będę robił w laminacie ale to w przyszłości i będzie w sprzedaży , skala 1/4 rozpiętość skrzydeł 3,4m

większy jak Zirollego

 

post-4266-0-55242600-1546278694.jpgpost-4266-0-32546200-1546278722.jpgpost-4266-0-46227600-1546278741.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny jest ten Stukas ,szkoda że nie zobaczymy o już w Polsce.

No Adaś to nie jest takie pewne że ten Stukas już nigdy na naszym niebie nie polata , parę dni temu Włosi wyrazili chęć przyjechania na nasz piknik Warbirds i w śród nich jest facet który kupił Stukasa.

Tak że w tym roku powinien się pojawić w Bobrownikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dedykowane siłowniki do Tucano sprzedawał Airtech, zdecydowanie większe siłowniki były stosowane do goleni centralnych niż do przedniego.

A jakie masz max ciśnienie w instalacji ?

 

P.S mam nadzieje że autor tematu nie zruga mnie za małe OT ;)

Robiłem próby przy 8 barach i też nic z tego. Myślałem nawet że zamało wydajny jest zawór podwoziowy ale zamontowanie zaworu o większej przepustowości nic nie dało. Ewidentnie c50 jest za słabe do zamknięcia tych kół. Z przednią golenią nie ma problemu. Tej samej wielkości mam koła w wapirze i chciałbym uniknąć podobnej sytacji. Muszę kupić jakieś sensowne mechanizmy w przystępnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wnioski nasuwają się same. Zbyt ciężkie stosujecie koła i golenie. Kolejna sprawa to policzenie jakim ranieniem i jaką siłę należy przyłożyć aby to się zamykało.

 

 

 

Ja mam elektrona 50 w FW 190 i mimo że jest to największy czy tam najsilniejszy elektron to nie radzi sobie z tym podwoziem przy oporze powietrza
Na sucho jest wszystko dobrze ale jak dostanie lekkiego oporu to staje

Tak, podwozie w Foce to najcięższy temat, już to przerabiałem tylko w mniejszej skali. 

Irku, jedyna rada dla Ciebie to próba wymiany przekładni w samym siłowniku. W Electronie prawdopodobnie są takie  przekładnie

https://www.pololu.com/product/998/pictures

Nie wiem dokładnie  jakie jest tam przełożenie (1:50?), ale zwiększając np na 1:100 uzyskuje się 2x większą siłę. Podwozie będzie się wolniej zamykać, ale będzie działać. Przerobiłem ten temat organoleptycznie. :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba daleko szukać

https://allegro.pl/mini-silniczek-silnik-z-przekladnia-12v-70-obr-min-i7126579525.html

https://allegro.pl/oferta/silniczek-z-przekladnia-reduktorem-obrot-12v-150-o-6995989500

Lub jak ktoś ma miejsce to coś większego

https://allegro.pl/oferta/silniczek-z-przekladnia-reduktorem-ob-12v-120-obro-7101411180

https://allegro.pl/oferta/silnik-silniczek-z-przekladnia-6v-mt80-70obr-min-6933208997

 

Jest tylko jedno ale!

Jeśli podwozie będzie się wolno otwierać co będzie w sytuacjach awaryjnych gdy trzeba szybko wysunąć podwozie?

Moim zdaniem musi to się odbyć w maksymalnie 10-15s.

Kiedyś kupiłem przekładnię z pierwszego linku 30obr/min i jest za wolna.Przy skoku śruby 0,8mm otwierałoby się około minuty a to za długo.

Ale za to moc jest duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie zakończone :)  klapka rewizyjna do nabijania ciśnienia ,jest tak jak piszą w instrukcji 2/3 cykle i brak ciśnienia dlatego muszę dokupić drugą butle  tak na wszelki wypadek :) ogólnie jestem zadowolony z podwozia ,pomimo letkich luzów  ,no i nie za bardzo można regulować szybkość  bo za szybko traci ciśnienie mam nadzieje ze na dwóch butlach będzie lepiej 


no i zakupiłem nowe opony kavan pompowane waga dwóch kół 189 g w porównaniu do starych 600 g ,będzie tez różnica morze wtedy będzie można trochę pobawić się szybkością 

post-14320-0-26281500-1546804984_thumb.jpg

post-14320-0-21536500-1546805002_thumb.jpg

post-14320-0-01607400-1546805027_thumb.jpg

post-14320-0-35566800-1546805134_thumb.jpg

post-14320-0-44999800-1546805196_thumb.jpg

post-14320-0-97625300-1546805244_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.