Skocz do zawartości

Jaki silnik do Funfly - HotStuff 2


Arnik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Jestem w trakcie budowy Funfly-a HotStuff 2 - plany można znaleźć tu: http://www.profili2.com/eng/download_plan.asp?Id=571

Parametry modelu są następujace:

- rozpiętość 1,4m

- długość 1,5m

- model konstrukcyjny z balsy

- typowy funfly - gruby profil skrzydeł, duże powierzchnie sterowe

- masa - autor planów podaje masę 5-6 lbs, czyli na nasze: 2,25 - 2,68 kg (nie wiem czy to jest wraz z silnikiem ?.)

 

Chciałbym zamontować w nim silnik, który pozwoli na latanie 3D (m.in. wiszenie na śmigle i wszystkie inne akrobacje).

 

Autor planów zaleca silnik: .45-.61

Mam w swojej modelarni OS Max 40LA - lecz ten będzie pewnie za słaby...

Pewnie będę musiał coś kupić.

 

Poradźcie proszę - jaki silnik spalinowy będzie tu odpowiedni ?

- co polecacie ?

 

Pozdrawiam,

Arnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli chodzi o 2 takt to w zasadzie zostaje tylko 55AX  jeżeli 4 takt to około 15ccm, elektryk 1200W

Dziękuje za szybką podpowiedź !

Oglądałem ostatnio silnik ASP S52A - wyglądał całkiem nieźle, ale OS Max jest bardziej renomowany.

 

Chyba jednak się zdecyduję na OS Max-a 55AX.

 

Wesołych Świąt dla wszystkich modelarzy ! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OS max 55AX przy zakładanej wadze 2,68kg będzie na styk (chyba, że zrobisz model na gotowo ze wszystkim w okolicy 2,4kg). O dynamicznym wykonywaniu figur 3D np. wyjściu z zawisu możesz zapomnieć. Miałem ten silnik w Extrze 300 z EF, tylko, że model z paliwem ważył nieco ponad 2,5kg i model ledwo ledwo wychodził z zawisu, brakowało mocy, szczególnie jak się wlatałem dobrze w model. Ja bym zdecydowanie polecał napęd elektryczny, cenowo bardzo podobnie wyjdzie, a na pewno lżej. Głubi domek pod silnik zrobisz z kilku rurek węglowych wzacnianych prętami, a nie trzeba dawać mocnego ciężkiego jak pod silnik spalinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie latasz 3d to tego nie zrozumiesz

pokaże Ci tylko jeden przykład

https://www.youtube.com/watch?v=Xb4sLPh89A8

w sieci nie mogę znaleźć podobnie latającego smroda ;)

do każdego innego latania nawet asp 3,5cm wystarczy ale jak widać nie o takie latanie tutaj chodzi

temat jest o lataniu 3D :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest o fun flyu, z zasady niezdolnym do takiego hardkoru, jaki pokazałeś. Kolega jak go zbuduje, poćwiczy to na spalinie spokojnie zrobi tym modelikiem zawis i kilka bardziej zaawansowanych figur, będzie więc FUN a nie HARD ;) więc nie pisz bzdur, że na spalinie tej wielkości to będzie nielot. 

 

Tak jak dla Ciebie spalina nadaję się do kosiarki albo snopowiązałki  to dla mnie elektryk nadaje się co najwyżej do suszarki a nie do samolotu ;) co nie zmienia faktu, że są wygodne i kilka elektryków w swojej kolekcji posiadam :)  Więc jest jeden jeden :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo...

Bardzo ciekawa dyskusja - rozumiem, że do mojego funflay-a będzie odpowiedni OS Max i elektryk także.

 

Widziałem filmik na youtube - to faktycznie hardcore !

Pewnie każdy chciałby tak latać - ja też ;)

Realnie jednak wystarczy mi na ten model po prostu 3D - włączając w to wyjście z zawisu na śmigle (na śmigle wisieć już umiem, ternowałem na mniejszym elektryku, potrafię także zrobić podstawowe akrobacje - może nie jest to ideał, ale i tak sprawia mi bardzo dużo przyjemności).

 

Prawdę mówiąc to byłem już zdecydowany na OS Max 55AX, a teraz mam jeszczę wątpliwości...

 

A jesli elektryk, to jaki konkretnie ? Macie jakieś "ulubione" propozycje ??

 

BTW.

Relację z budowy założyłem w wątku: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/50669-funfly-hot-stuff-2-relacja-z-budowy/&do=findComment&comment=536850

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chciałem coś napisać w kwestii napędu elektrycznego, ale się chwilę wstrzymam.

Już piszę dlaczego.

Propozycje, jakie dostałeś co do silnika spalinowego opierają się na podanej przez Ciebie, teoretycznej wadze modelu. A ten ciężar wcale nie musi być prawdą. Dużo zależy od wykończenia modelu, jak go "powzmacniasz", a także od samego wyposażenia. Chodzi mi o to, że model ma szansę wyjść lżej.

Tak więc chciałem na początku zaproponować silnik ok 1000w, ok 500kv, zasilany z pakietu 6s 2600 - 3000mAh, (udźwig powyżej 3.5 kg), ale to będzie dobre do wersji modelu 2.6kg   

Ale jeśli wyjdzie 2kg (a pewnie ma sporą szansę) to ten napęd będzie za wielki. Tu znowu się pewnie niektórzy nie zgodzą, szczeólnie ci, którzy uważają (nie bez racji), że model powinien jechać w górę i w dół z tą samą prędkością i przyspieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Radek !

Za pewne waga modelu ma tu spory wpływ - szczególnie, że na razie nie wiem ile to całe ustrojtwo będzie ważyło.

Faktycznie może warto abym się chwilkę wstrzymał - wagą modelu napewno się podzielę !

 

Tymczasem dziekuję za sugestię - tę której nie chciałeś zaproponować ;)

Czyli 1000W, 500kV, 6S 2,6-3,0Ah - będzie to jakiś układ odniesienia.

Tak czy inaczej jestem w tej chwili ustawiony raczej na elektryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Krzysiek jak nie widzisz różnicy w tych filmikach to ci nie wytłumacze ;)

75% filmu to zawisy + wolne przeloty harierem a takie rzeczy to mozna trenerkiem

 

Extra z PA 1.45m wazy do lotu 1.75kg

jak zrobisz tej wielkosci spaline z takim powerem i masą jak ta extra to kupuje od ciebie odrazu taki model :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem , rozumiem o co chodzi w tych filmach .
Extra mx z PA jest ok , lecz nie wiem czy ją miałeś w rękach czy nie , ale sprawia wrażenie bardzo kruchej w porównaniu do nieco cięższej extry 58" z EF, i nie lata już tak dobrze jak EF . Oczywiście jest to moje subiektywne odczucie, ale ludzie też to potwierdzają . Po prostu wszystko zależy od stylu latania , i to czego oczekujemy od modelu ;)

Stoję przed wyborem własnie modelu tej rozpiętości . I sam mam dylemat czego uzyć w takim modelu . Na tapecie jest ww extra z EF , katana mx z PA , oraz Addiction XL z PA . Dylemat mam spory , bo nie chce sb pluć w brodę , a wybrać coś trzeba :) A powiedz jak sprawuje się Twoj Vyper ? bo tez jest podobnej wielkości. 

 

 

Suma summarum moim zdaniem taki silnik jak saito 72 /82 doskonale sprawdziłby się w takim modelu jak ten funfly -HotStuff . Także może warto się jeszcze zastanowić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vyper był tylko oblatany (2 loty) w połowie września

wrazenia super bo ma bardzo duze powierzchnie sterowe i reakcja na drązkach jest blyskawiczna tak jak w malych modelach :)

czekam do marca/kwietnia i zaczynam latac a w miedzyczasie elektryfikuje extre 1.65m

 

fakt nie mialem zadnego modelu PA w rekach ale po filmikach dobrze fikają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wiem, że temat już przygasł ale prawda jest taka, że przy takich małych modelach 1,5m  (akrobacyjnych) elektryk to najlepsze rozwiązanie. Mam 3 extry EF 300 w tej wielkości. Każda waży 2,4kg do lotu z pakietami,  silniki dają od 3,8-4,2kg ciągu co w zupełności starcza. Na lotnisko zabieram zawsze 4 pakiety i dwie podwójne ładowarki, kiedy kończę 4 lot mam prawie naładowany pierwszy pakiet, można powiedzieć, że jest pełna ciągłość latania.

Przy lataniu 3D niestety model znajduje się w wielu niekorzystnych pozycjach dla pracy silnika żarowego (brak pompy itd) co skutkuje prędzej czy później zgaśnięciem silnika  i to w najmniej oczekiwanym momencie, i może to być najwyższy model os maxa czy saito nie ma zasady. Przekonałem się już tyle razy, że nie muszę dalej brnąc w silniki żarowe.

Co do mocy silnika,  żarowy a elektryk  szkoda mi się nawet rozpisywać, z elektryka można wyciągnąć większą moc przy tej samej wadze więc ten argument stał się nie aktualny około roku 2007 kiedy zaczęły się pojawiać mocne li-pole

Czas lotu na każdym pakiecie mam 6 minut pewnego latania (7,5max)  i nie widzę sensu żeby latać dłużej skoro program lotu i tak zrobisz w 4-5min max, potem to tylko przeciąganie lotu.

Zmiana pakietu to 1minuta. 

99% bezpieczeństwa.   

Mam nadzieję Arnik, że podejmiesz właściwą decyzję.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dariusz jakie masz silniki , w swoich extrach ?
Mam dylemat co do swojej extry przed oblotem . Są dwie opcje :

Silnik torque 4014t/570 na pakietach 5s 3700mah lipo albo Axi 4120/18 na pakietach 6s 3300mah . Co wybrać ? Śmigło w pierwszej opcji to APC 15x8E w drugiej opcji 14x7 tez Apecek. W pierwszej opcji wyjdzie niespełna 2500g do lotu w drugiej trochę ciężej bo 2650g . Którą drogę wybrać ?

 

pozdrawiam

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zastanowić się też nad elektrycznymi Osami, świetne silniki, mam/miałem 3 różne w rożnych modelach, a obecnie w dużej katanie z HK 1500 rozpiętości (OMA-5020-490), można i na 5 s i na 6s, power taki że hej :) Na śmigle 16x10 na 5s 5,9kg ciągu, na tym samym śmigle na 6s chyba 6,2kg ciagu (nie pamiętam dokładnie, w instrukcji załączonej do silnika była bardziej szczegółowa tabelka niż ta na stronie, z której wynikało że można i na 6 s na tym samym śmigle). Polecam :)

 

 

http://www.osengines.com/motors/motors/motor-specifications.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.