Skocz do zawartości


Zdjęcie

zimą na halę! Zlin 50L "Żelazny" by napolskimniebie.pl


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#41 pilot71

pilot71
  • Modelarz
  • 267 postów
  • Age: 35
  • Skądwarszawa
  • Imię:Michał

Napisano 24 luty 2015 - 15:56

Bartku, w odpowiedzi przynajmniej na kilka Twoich pytań: 

 

-w moim modelu także są przesunięcia w druku i Marek już o nich wie, także myślę że poprawki zostaną naniesione. Co do wypełnienia białych miejsc na awersie kolorem modelu to dobry pomysł, ponieważ pozostałe EPP można do czegoś jeszcze użyć czy to na hamulce aero. czy np. na owiewki podwozia itp.

inny kolor kół to prawdopodobnie błąd drukarni, ale to tylko przypuszczenie.

 

-część dziobowa trzyma się całkiem dobrze, przynajmniej ja nie narzekam, płaskownik jaki użyłem na natarcie ma 3mm/ 0,5mm i mimo lekkiego wygięcia jest ładnie spasowany z dziobem. W końcu dziób jest z elastycznego EPP. 

 

-co do wzmocnienia konstrukcji taką ilością węgla jaką zaproponowałeś nie jestem przekonany. Za ciężko Ci to wyjdzie, poza tym model w takiej wersji jaką zaproponowałem jest całkiem sztywny. Później dorzucę kilka fotek na których będzie widać wszystkie wzmocnienia skrzydła. Grunt to niska waga. 

 

Tak z ciekawości zapytam, jaki silnik i regiel chcesz założyć w Swoim modelu i jakiej wagi do lotu się spodziewasz? Mój już były model w wersji nie malowanej (kilka postów wyżej) ważył do lotu jakieś 160g.


  • 0

#42 pilot71

pilot71
  • Modelarz
  • 267 postów
  • Age: 35
  • Skądwarszawa
  • Imię:Michał

Napisano 24 luty 2015 - 18:20

Relacji z budowy ciąg dalszy. Zamierzam jeszcze wzmocnić skrzydła dodając węglową podpórkę łączącą skrzyżowane pręty węglowe (skrzydło-kadłub) z dolną częścią skrzydła, tak aby płat nie uginał się przy odwróconej pętli. Do wykonania owiewek kół wykorzystałem "skrzydłowe zbiorniki paliwa". Na podwozie poszła rurka węglowa średnicy 2 mm.

Załączone miniatury

  • 21.JPG
  • 23.JPG
  • 24.JPG
  • 25.JPG
  • 26.JPG
  • 27.JPG
  • 28.JPG
  • 29.JPG
  • 30.JPG
  • 31.JPG
  • 32.JPG
  • 33.JPG
  • 34.JPG
  • 35.JPG
  • 36.JPG
  • 37.JPG
  • 38.JPG
  • 39.JPG
  • 40.JPG
  • 41.JPG
  • 42.JPG
  • 43.JPG
  • 44.JPG
  • 45.JPG
  • 46.JPG
  • 47.JPG
  • 48.JPG
  • 49.JPG
  • 50.JPG
  • 51.JPG

  • 0

#43 bart07

bart07
  • Modelarz
  • 2999 postów
  • Age: 44
  • SkądKoszalin
  • Imię:Bartosz

Napisano 24 luty 2015 - 19:25

Tak z ciekawości zapytam, jaki silnik i regiel chcesz założyć w Swoim modelu i jakiej wagi do lotu się spodziewasz? Mój już były model w wersji nie malowanej (kilka postów wyżej) ważył do lotu jakieś 160g.

Silnik taki jak Twój, ale w wersji 1900. Serwa, regulator, silnik - około 65g. Czyli bez baterii będzie około 120g. W moim Jaku 55 150g jest granicą fajnego latania a walką z modelem.

 

Mój obecny model waży na koniec sezonu :) 135g

 

Mam baterie:

TGY Nano-tech 300mAh  (poj. rzeczywista 260) - 16g 

Dualsky Xpower 300mAh  (poj. rzeczywista 340) - 28g

TGY 500 (i tyle ma) - 34g

od Lamy 800 - 46g

 

Najlepiej lata mi się na małej TGY. pomimo mniejszej pojemności od Dualskiego lata dłużej. Na 500ce robi się przecinak, 800 na dwór.

 

Masz też ciężką baterię i b. ciężki odbiornik. 15g do uzyskania bez problemu. Zmień baterię i wywal obudowę z odbiornika. 

 

Silnik mam zamontowany na 4 szpilkach węglowych (około 1,5cm) wklejonych w EPP i wystających około 2mm. Na to kropla CA i przyspieszacz. Wcześniej miałem wbite wykałaczki i nie wiem czy nie lepiej. 

 

Co do wzmocnienia dziobu, to teraz, po całym sezonie w mojej halówce po 2 godzinach jest wyraźnie wygięty, więc jakąś delikatną kratownicę chyba zrobię. Minimum tak jak u Ciebie.


  • 0

#44 pilot71

pilot71
  • Modelarz
  • 267 postów
  • Age: 35
  • Skądwarszawa
  • Imię:Michał

Napisano 24 luty 2015 - 19:36

Dzięki za info, ale aż tak modelu sobie nie odchudzę jak Ty. Dla porównania na hali latam su 29 o proporcjach (powierzchni nośnej) zbliżonej do tego zlina z tą różnicą, że wyposażenie jest typowo out-dorowe i model waży około 260 g. do lotu. Wlatałem się w ten samolocik i po przesiadce na zlina nic nie chcę odchudzać, przynajmniej na tą chwilę. 

W modelu zlina w wersji niemalowanej wszystko pracowało bez zarzutu, mam tu na myśli połączenia węgiel - EPP, nic się nie skręcało ani nie wyginało podczas lotu. Tego samego spodziewam się od obecnie budowanego modelu.


  • 0

#45 bart07

bart07
  • Modelarz
  • 2999 postów
  • Age: 44
  • SkądKoszalin
  • Imię:Bartosz

Napisano 24 luty 2015 - 19:45

Jeszcze jedno szybkie pytanie. Gdzie masz baterię przy Twoim rozmieszczeniu serw dla optymalnego CG?

 

Jeżeli tak jak w białym, to spokojnie mógłby być o 1cm dłuższy... Będę miał kłopot z węglem na ogonie... 


  • 0

#46 pilot71

pilot71
  • Modelarz
  • 267 postów
  • Age: 35
  • Skądwarszawa
  • Imię:Michał

Napisano 24 luty 2015 - 19:47

jeszcze nie mam :) pokleję i wyważę


  • 0

#47 pilot71

pilot71
  • Modelarz
  • 267 postów
  • Age: 35
  • Skądwarszawa
  • Imię:Michał

Napisano 26 luty 2015 - 10:54

Się klei dalej :)

Z ciekawości wymieniłem silnik, bo już wiem co poprzedni potrafi, a chciałem sprawdzić drugi. Nowy motor to c2403-2100

Kolejną czynnością jaką zrobię (patrząc na plątaninę tych wszystkich kabli) będzie skrócenie przewodów do niezbędnego minimum. Tu faktycznie kilkanaście gramów można zgubić i model będzie się lepiej prezentował. Wstępnie wyważyłem model i CG wypada około 1,5 mm przed krawędzią natarcia lotki (w miejscu łączenia ze skrzydłem). Polecę w takiej konfiguracji a w razie czego przesunę pakiet.

Załączone miniatury

  • 52.JPG
  • 53.JPG
  • 54.JPG
  • 55.JPG
  • 56.JPG
  • 57.JPG
  • 58.JPG
  • 59.JPG
  • 62.JPG
  • 63.JPG
  • 64.JPG
  • 65.JPG
  • 66.JPG

  • 0

#48 bart07

bart07
  • Modelarz
  • 2999 postów
  • Age: 44
  • SkądKoszalin
  • Imię:Bartosz

Napisano 26 luty 2015 - 10:58

Dlaczego zrobiłeś napęd SK dołem, a SW górą? Jakbyś zrobił odwrotnie, to na SW nie miałoby wpływu, a SK napędzałbyś w środku, zamiast przy krawędzi, i to tej dalszej od wspomagania.


  • 0

#49 pilot71

pilot71
  • Modelarz
  • 267 postów
  • Age: 35
  • Skądwarszawa
  • Imię:Michał

Napisano 26 luty 2015 - 11:06

Po prostu bo mi tak było wygodnie, stery się wychylają poprawnie bez większych oporów, jeden nie obija się o drugi, dźwignie się wzajemnie nie ograniczają. Nie wiem w czym problem. Chyba nie ma z góry określonych zasad jak budować model halowy i każdy buduje "pod siebie"

Domyślam się o co Ci chodzi, bo SK może się wichrować w czasie pracy, ale w modelu w wersji nie malowanej nic złego się nie działo.


  • 0

#50 Ted850

Ted850
  • Modelarz
  • 94 postów
  • Age: 46
  • SkądKraków
  • Imię:Tadek

Napisano 26 luty 2015 - 23:04

Miałem nie wrzucać tego filmu bo to drugi pakiet w moim halowym życiu i niema się czym za bardzo chwalić ale Michał mówił że będzie latał dopiero za trzy tygodnie więc się złamałem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=jn6A2oHs7bU&feature=youtu.be

 

Nasza "salka" jest dość mała i żeby lecieć bardzo powoli musiałem mocno zadzierać dziób do góry co z dość przednim wyważeniem nie wyglądało zbyt atrakcyjnie.

Muszę podkreślić że moje doświadczenie halowe jest ZEROWE i na podstawie tego lotu nie można oceniać tego modelu.

 

 


  • 0

#51 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 4907 postów
  • Age: 44
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 27 luty 2015 - 05:57

Jak na zerowe doświadczenie to nie jest żle a nawet dość dobrze :) .

Widać że konstrukcja udana .


  • 0

#52 ostry_gl

ostry_gl
  • Modelarz
  • 520 postów
  • Age: 41
  • SkądGliwice
  • Imię:Łukasz

Napisano 05 maj 2017 - 22:20

Cześć,

 

Mam pytanie, zakładając, że pianka kosztuje 120 zł http://napolskimnieb...a-halowa-detail , jaka jest cena modelu gotowego do lotu przy osprzęcie ze średniej półki w HK?

 

Pozdrawiam,

Łukasz


  • 0

#53 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1412 postów
  • Age: 46
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 29 marzec 2019 - 08:39

mógłby ktoś zaproponować graty do tego modelu żeby dobrze w hali latał?


  • 0

#54 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1412 postów
  • Age: 46
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 14 kwiecień 2019 - 21:44

Robię wersje w depronie 3mm, usztywniać lotkę? załaczony węgiel się nie nada (4x0,5mm), a jak płaskownikiem 3mm to musiałbym lotkę diagonalnie rozciąć


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych