Skocz do zawartości

zimą na halę! Zlin 50L "Żelazny" by napolskimniebie.pl


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bartku, w odpowiedzi przynajmniej na kilka Twoich pytań: 

 

-w moim modelu także są przesunięcia w druku i Marek już o nich wie, także myślę że poprawki zostaną naniesione. Co do wypełnienia białych miejsc na awersie kolorem modelu to dobry pomysł, ponieważ pozostałe EPP można do czegoś jeszcze użyć czy to na hamulce aero. czy np. na owiewki podwozia itp.

inny kolor kół to prawdopodobnie błąd drukarni, ale to tylko przypuszczenie.

 

-część dziobowa trzyma się całkiem dobrze, przynajmniej ja nie narzekam, płaskownik jaki użyłem na natarcie ma 3mm/ 0,5mm i mimo lekkiego wygięcia jest ładnie spasowany z dziobem. W końcu dziób jest z elastycznego EPP. 

 

-co do wzmocnienia konstrukcji taką ilością węgla jaką zaproponowałeś nie jestem przekonany. Za ciężko Ci to wyjdzie, poza tym model w takiej wersji jaką zaproponowałem jest całkiem sztywny. Później dorzucę kilka fotek na których będzie widać wszystkie wzmocnienia skrzydła. Grunt to niska waga. 

 

Tak z ciekawości zapytam, jaki silnik i regiel chcesz założyć w Swoim modelu i jakiej wagi do lotu się spodziewasz? Mój już były model w wersji nie malowanej (kilka postów wyżej) ważył do lotu jakieś 160g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Relacji z budowy ciąg dalszy. Zamierzam jeszcze wzmocnić skrzydła dodając węglową podpórkę łączącą skrzyżowane pręty węglowe (skrzydło-kadłub) z dolną częścią skrzydła, tak aby płat nie uginał się przy odwróconej pętli. Do wykonania owiewek kół wykorzystałem "skrzydłowe zbiorniki paliwa". Na podwozie poszła rurka węglowa średnicy 2 mm.

post-6922-0-79038100-1424798326_thumb.jpg

post-6922-0-10632500-1424798342_thumb.jpg

post-6922-0-62683400-1424798355_thumb.jpg

post-6922-0-34992200-1424798371_thumb.jpg

post-6922-0-82028400-1424798387_thumb.jpg

post-6922-0-53298600-1424798409_thumb.jpg

post-6922-0-22628900-1424798428_thumb.jpg

post-6922-0-54937900-1424798443_thumb.jpg

post-6922-0-83836700-1424798456_thumb.jpg

post-6922-0-94719100-1424798469_thumb.jpg

post-6922-0-85124300-1424798646_thumb.jpg

post-6922-0-68752000-1424798656_thumb.jpg

post-6922-0-98230300-1424798664_thumb.jpg

post-6922-0-79084000-1424798674_thumb.jpg

post-6922-0-22413200-1424798684_thumb.jpg

post-6922-0-46302900-1424798693_thumb.jpg

post-6922-0-87739500-1424798704_thumb.jpg

post-6922-0-55470700-1424798713_thumb.jpg

post-6922-0-09164100-1424798722_thumb.jpg

post-6922-0-48562100-1424798730_thumb.jpg

post-6922-0-20378300-1424799026_thumb.jpg

post-6922-0-74152600-1424799034_thumb.jpg

post-6922-0-95763500-1424799043_thumb.jpg

post-6922-0-23025800-1424799054_thumb.jpg

post-6922-0-07798700-1424799064_thumb.jpg

post-6922-0-10730400-1424799074_thumb.jpg

post-6922-0-90522800-1424799083_thumb.jpg

post-6922-0-30301800-1424799095_thumb.jpg

post-6922-0-02030500-1424799106_thumb.jpg

post-6922-0-91971100-1424799116_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości zapytam, jaki silnik i regiel chcesz założyć w Swoim modelu i jakiej wagi do lotu się spodziewasz? Mój już były model w wersji nie malowanej (kilka postów wyżej) ważył do lotu jakieś 160g.

Silnik taki jak Twój, ale w wersji 1900. Serwa, regulator, silnik - około 65g. Czyli bez baterii będzie około 120g. W moim Jaku 55 150g jest granicą fajnego latania a walką z modelem.

 

Mój obecny model waży na koniec sezonu :) 135g

 

Mam baterie:

TGY Nano-tech 300mAh  (poj. rzeczywista 260) - 16g 

Dualsky Xpower 300mAh  (poj. rzeczywista 340) - 28g

TGY 500 (i tyle ma) - 34g

od Lamy 800 - 46g

 

Najlepiej lata mi się na małej TGY. pomimo mniejszej pojemności od Dualskiego lata dłużej. Na 500ce robi się przecinak, 800 na dwór.

 

Masz też ciężką baterię i b. ciężki odbiornik. 15g do uzyskania bez problemu. Zmień baterię i wywal obudowę z odbiornika. 

 

Silnik mam zamontowany na 4 szpilkach węglowych (około 1,5cm) wklejonych w EPP i wystających około 2mm. Na to kropla CA i przyspieszacz. Wcześniej miałem wbite wykałaczki i nie wiem czy nie lepiej. 

 

Co do wzmocnienia dziobu, to teraz, po całym sezonie w mojej halówce po 2 godzinach jest wyraźnie wygięty, więc jakąś delikatną kratownicę chyba zrobię. Minimum tak jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, ale aż tak modelu sobie nie odchudzę jak Ty. Dla porównania na hali latam su 29 o proporcjach (powierzchni nośnej) zbliżonej do tego zlina z tą różnicą, że wyposażenie jest typowo out-dorowe i model waży około 260 g. do lotu. Wlatałem się w ten samolocik i po przesiadce na zlina nic nie chcę odchudzać, przynajmniej na tą chwilę. 

W modelu zlina w wersji niemalowanej wszystko pracowało bez zarzutu, mam tu na myśli połączenia węgiel - EPP, nic się nie skręcało ani nie wyginało podczas lotu. Tego samego spodziewam się od obecnie budowanego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się klei dalej :)

Z ciekawości wymieniłem silnik, bo już wiem co poprzedni potrafi, a chciałem sprawdzić drugi. Nowy motor to c2403-2100

Kolejną czynnością jaką zrobię (patrząc na plątaninę tych wszystkich kabli) będzie skrócenie przewodów do niezbędnego minimum. Tu faktycznie kilkanaście gramów można zgubić i model będzie się lepiej prezentował. Wstępnie wyważyłem model i CG wypada około 1,5 mm przed krawędzią natarcia lotki (w miejscu łączenia ze skrzydłem). Polecę w takiej konfiguracji a w razie czego przesunę pakiet.

post-6922-0-75654900-1424944402_thumb.jpg

post-6922-0-27004500-1424944419_thumb.jpg

post-6922-0-56011600-1424944434_thumb.jpg

post-6922-0-48401100-1424944450_thumb.jpg

post-6922-0-82065400-1424944464_thumb.jpg

post-6922-0-82758300-1424944478_thumb.jpg

post-6922-0-67872500-1424944493_thumb.jpg

post-6922-0-34313600-1424944510_thumb.jpg

post-6922-0-50198300-1424944526_thumb.jpg

post-6922-0-67459200-1424944541_thumb.jpg

post-6922-0-55819500-1424944971_thumb.jpg

post-6922-0-34126100-1424944986_thumb.jpg

post-6922-0-90901300-1424944999_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu bo mi tak było wygodnie, stery się wychylają poprawnie bez większych oporów, jeden nie obija się o drugi, dźwignie się wzajemnie nie ograniczają. Nie wiem w czym problem. Chyba nie ma z góry określonych zasad jak budować model halowy i każdy buduje "pod siebie"

Domyślam się o co Ci chodzi, bo SK może się wichrować w czasie pracy, ale w modelu w wersji nie malowanej nic złego się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nie wrzucać tego filmu bo to drugi pakiet w moim halowym życiu i niema się czym za bardzo chwalić ale Michał mówił że będzie latał dopiero za trzy tygodnie więc się złamałem.

 

 

Nasza "salka" jest dość mała i żeby lecieć bardzo powoli musiałem mocno zadzierać dziób do góry co z dość przednim wyważeniem nie wyglądało zbyt atrakcyjnie.

Muszę podkreślić że moje doświadczenie halowe jest ZEROWE i na podstawie tego lotu nie można oceniać tego modelu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Właśnie oblatałem stodziewiątkę od Marka. Bez wzmocnień, osprzęt na plastrach, wiaterek ale co zrobić. Człowiek musi bo się udusi.

Takie mam dwa pytanka: czym koledzy mocujecie pakiet oraz gdzie mu ustawić SC? 5b4e96c8aa02e17e19f75d87ef734c69.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne rzepy można kupić w sklepach modelarskich, ale nawet da się je kupić w supermarketach. Ostatnio nabyłem w Bricomanie takie klawe pary samoprzylepnych rzepów mini:

 

post-18069-0-39407800-1557070733_thumb.jpg

 

... maja tam dział, gdzie można kupować na wagę lub na sztuki nietypową drobnicę. Przez przypadek trafiłem, robiąc inne zakupy w Bricomanie (narzędzia). Kupiłem tam również małe śruby imbusowe M3 z czubkiem (potrzebne do mocowania motorków EMAX CF....)

 

PS Przy okazji, pytanie do Kolegi Marka Rokowskiego. W sklepie napolskimniebie widziałem taką klawą, cieniutką folię termoklejącą, niskotemperaturową. Prezentujesz ją w filmie do oklejania pianek. Chicałbym wypytać u źródła, czy ta folia nadawałaby się również jako poszycie (do oklejania termicznego) lekkich modeli mikrusów wykonanych jako stolarka balsowa, lub w technice mieszanej balsowo-piankowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzepów mam pół wiadra

Wieje u mnie dzisiaj, nie polatam. Muszę też jednak zrobić wzmocnienia z węgla, bo ogon się skręca przy ruchach sterów. I dziób jak się da w palnik.

Fajna waga mi wyszła tak myślę.

 

Hmmm, górale mają łatwiej, bo mają większy dostęp do latania na hali. No chyba że halny wieje71092a082b43568a700fdee525d7a28e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pasmanterii to raczej rzepy do przyszywania, ciężkie, gruby na tkaninach, samoprzylepnych i lekkich rzepów to raczej tam nie uświadczysz. Spróbuj je obciąć do mniejszych wymiarów (tkaninowe, plecione, więc się "snują"). Rzecz jasna wszystko to kwestia potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.