Skocz do zawartości

Silnik do Wicherka 50


Piotr21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam

Budowa ruszyła.

Odebrałem zestaw wyciętych elementów (ten z Allegro).

Jedna kratownica kadłuba gotowa,druga będzie dzisiaj.

Kleję w swoim warsztaciku w piwnicy , a tam temperatura powoduje wolniejsze wiązanie żywicy (Epidian 53) .

A tak to dzisiaj  wygląda 

 

post-8829-0-60399500-1429887162_thumb.jpg

post-8829-0-89367000-1429887177_thumb.jpg

 

Chciałem podziękować panu Wojtkowi z Marvio za konsultacje oraz nieznajomemu modelarzowi spotkanemu w sklepie za pomoc w  wyborze silnika.Okazał się właścicielem i NGH 9 cc i Evolution 10.Bezwzględnie polecił mi ten drugi.Opinia o NGH 9 fatalna.(dotyczy to tego konkretnego modelu)

Pozdrawiam 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Zastanawiam się jeszcze nad takim silnikiem.

Cena jest bardzo zachęcająca (wychodzi 690 PLN ).

Ma on 1,8 KM.

Wymaga on jednak cofnięcia wręgi silnikowe( w opisie z HK silnika do śmigła to 103 mm,w rzeczywistości to 113,1 mm - wg instrukcji obsługi).

Nie wie czy ten rozmiar to nie przesada.

.

Pozdrawiam

Piotr

 

 

 

 

post-8829-0-58028100-1430080759.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest ten silnik troszkę za duży? Myślę, że powinna wystarczyć ''żarówka''  6,5ccm ze śmigłem 13x6   ;)


Wczoraj odbyłem swój pierwszy spalinowy lot, przy takim napędzie i masie modelu 2,5kg przez 10 minut lotu poszło tylko 60ml paliwa   ;). Przy takim śmigle silnik pracował u mnie praktycznie cały czas na minimalnych obrotach, a duże śmigło sprzyja charakterystyce lotu Wicherka  :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Myślę,że Wicherek 50 będzie ważył ok 3,5 kg.

Dobrze jest mieć nadmiar mocy , co przydaje się w trudnych momentach.( a także do ewentualnego holowania).

Prosiłem o radę bardziej doświadczonych kolegów (ale cieszę się ,że napisałeś - dziękuję).

Piotr

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie nie powinienem się mądrzyć... 

Zasugerowałem się tym że Wicherek Pana Andrzeja ważył jak pisze 2,2kg, mój model był trochę cięższy a cały czas latał na minimalnych obrotach... i nawet miał siłę wyrwać do góry  ^_^

 

Pozdrawiam i kibicuję w budowie  :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Liczyłem na opinie doświadczonych kolegów co do napędu.

Przykro , że nikt się nie zainteresował.

Kadłub gotowy.

Łoża na serwa wykonałem nowe , bo autor wycinanki przygotował miejsce tylko na mikro serwa.

Jeszcze jeden problem: bowdeny czy popychacze (na wysokość i kierunek).

Pozdrawiam.

Piotr 

post-8829-0-12108300-1430513816_thumb.jpg

post-8829-0-98981500-1430747046_thumb.jpg

post-8829-0-78725300-1430747068_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj przymiarka do skrzydła, planowanie lotek.

Zamiast kesonu zastosuję , jak widać półżeberka noskowe.

Nie dają one takiej sztywności jak keson, ale przy planowanym pokryciu folia transparentną dają ciekawy wygląd.

Zastanawiam się też nad wykonaniem kesonu przykadłubowego.

Pozdrawiam 
Piotr

 

post-8829-0-54004700-1430746901_thumb.jpg

post-8829-0-95145400-1430746961_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli planujesz lotki a skrzydła jeszcze nie kleiłeś to powinieneś dodać drogą listwę do tego tylnego dźwigara.

Żeberka w bloczek i....... :) 

Ale wg.mnie to sobie je odpuść i zrób Wicherka słabo silnikowego :) bo te 1,8 KM które planujesz raczej rozszarpie ten model.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To zdjęcie to tyko ułożone elementy.Oczywiście druga listewka (dolna) na na tylny dźwigar będzie..

Cóż , moje doświadczenia z mocą silników są raczej ostrożne.

Mój poprzedni Wicherek 25 miał os.maxa 25 (nowego) i latał baaaardzo dystyngowanie.

Niestety poległ , gdy po  okropnych ulewach zalało mi piwnicę.

Teraz marzy mi się pierwsza benzyna.

Tomek:

Wpisz po wejściu na allegro "wicherek" i znajdź aukcję

post-8829-0-46449700-1430773290_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przed montażem skrzydeł postanowiłem wykonać statecznik pionowy.

Listwy pionowe balsa 6 x 20 mm, wykrzyżowania 6 x 15 mm.Ster kierunku balsa 5 mm.Obrys oryginału będzie zachowany.

Ponieważ ster kierunku będzie sterowany sztywnym popychaczem do kółka ogonowego planuję cieni bowden.

Co o tym myślicie ?.

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-01497800-1430766563_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ster kierunku i kółko mogą być na linkach razem 4 linki

post-56-0-08605600-1430768955_thumb.jpg

Linka to pozostałość po modelach na uwięzi.

Możesz też tylko od steru pociągnąć sterowanie kółkiem tzn.od steru drut pod kadłub i od niego sterowanie na kółko.

Tylne kółko to jakiś gotowiec ze sklepu czy sam to zrobisz?

W 50 ten sztywny popychacz który robisz jaką ma długość i jak go widzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że skoro sztywny to bez podpierania to może być nie najlepsze rozwiązanie.

Do wysokości to samo a ten będzie jeszcze dłuższy.

Jaką średnicę ma ta rura tak dla porównania z innymi modelami.

Może jednak tradycyjny popychacz z lekkiej balsy,na środku gruby ,cieńsze końce.

Może być przekrój kwadratowy,okrągły z naklejonym rowingiem.

A linki do kierunku to niezłe rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka węglowa ma 5 mm.Jej długość (mierzyłem - poprzednio było na oko ) to 65 cm.

Ten sposób napędu podpowiedział mi pan Wojtek z Marvio.

Myślałem początkowo o klasycznych popychaczach potem o bowdenach.

I wstępna przymiarka statecznika pionowego

Piotr.

 

post-8829-0-27279300-1430776273_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.