Skocz do zawartości

Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sam kiedyś posiadałem MDS 61 w swoim FunFly 1600mm i model latał jak oszalały.

Nie było zawisów na śmigle, ale popier..... aż miło.

Ciężko było silnik wyregulować, odnośnie przejścia, i trzeba  było iść na kompromis, albo niskie obroty, albo wysokie.

Silnik pracował z tłumikiem od GMS 15cc, i robił furorę w powietrzu, ćwiek niesamowity ;]

Bardzo milo wspominam model wraz z silnikiem ;]

Jeśli ktoś twierdzi ze silnik MDS to badziewie, to albo ma mała wiedzę o silnikach Nitro, ale niech zakupi sobie napęd elektryczny ;]

 

post-13500-0-25713200-1482917505_thumb.jpg

 

https://www.youtube.com/watch?v=gYmtewrV8Pc&t=37s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Silnik chodzi normalnie.

Odpalanie w druga strone jest to normalna metoda odpalania :)

Tak mi zostalo przekazane i potwierdzam ta metode :)

Duzo lepiej mi sie odpala w ten sposob silniki zarowe :)

Silnik odpalasz w przeciwnym kierunku.

On w ulamku sekundy przeskakuje i pracuje juz normalnie.

Tak samo jest jak odpalisz silnik i zlapie zle obroty to co robisz :)

Zatykasz rure wydechowa az sie przydlawi i w ulamku sekundy dostaje juz normalnych obrotow.

Za to kocham zarowki ze nie sa dla idi.... (bez obrazy) oraz ze ucza cierpliwosci i poglebiania wiedzy. I za to ze jak wpadniesz w rutyne przy odpalaniu to dostaniesz po lapach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, słyszałem i wiem wszystko, o czym napisałeś, tylko z tym odpalaniem w drugą stronę to jakoś mi dziwne.

Ja tam wolę nie cudować i zawsze odpalam w tę stronę jak normalnie silnik powinien pracować.

Raz kiedyś chyba tylko zdarzyło mi się że silnik zaskoczył w przeciwną stronę ale od razu zgasiłem.

Takie przeskoki myślę że nie są zbyt dobre dla silnika i wydaje mi się że na przykład śmigło może się wyluzować, co bezpieczne nie jest.

Chyba że się dokręca aż soki puści...

Filmik obejrzałem raz i zdziwiło mnie że odpalając ręcznie przerzucasz w drugą stronę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalałem ręcznie, jeszcze nigdy się nie zdarzyło się aby śmigło się luzowała, odkręcało, itp.

Czy dla silnika zdrowe odpalanie w drugą stronę, hmm to są ułamki sekund a więc wątpię.

Tak czy inaczej bardzo fajnie wspominam ten motorek ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w latach 90 latałem na tych silnikach nie są złe ale gażniki  trzeba wywalić i założyć od webry wtedy nie ma żadnych problemów z regulacją a co do radugi to jest słabsza od MDS .

Jak by ktoś chciał to mam nie używaną rurę od MDS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RADUDZE 7 podstawowym problemem były drgania silnika spowodowane złym wyważeniem układu tłok - korbowód - wał korbowy . Przeciwwaga na wale nie kompensowała dużego ciężaru tłoka i korbowodu dlatego na filmiku pokazane jest jak odciążyć tłok szlifując jego "niepotrzebną" część . Można jeszcze wyfrezować wewnątrz tłoka zbędne ilości materiału (nie pokazane na filmiku) . Drugim mankamentem był wyciek paliwa z pod piasty  , na filmiku widać jak zrobić rowek na wale i rowek do kanału dolotowego (o czym wcześniej pisałem) . Pamiętam że kiedyś można było zdobyć w Polsce zestaw ABC do tego silnika , silnik miał minimalne drgania z aluminiowym tłokiem , nie wspomnę o wzroście osiągów (kiedyś latałem na takim motorku w F2B) .

pozdrawiam i życzę do siego roku roman .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku - ja tego filmu nie tłumaczyłem , mój opis wynika z moich doświadczeń powiązanych z filmikiem który zasugerował nam Adam "ahaweto" . Nawiasem mówiąc jestem pełen podziwu do autora tego i innych filmików które wyprodukował . Polecam obejrzeć całą serią  . W garażowym warsztacie przerabia motorki produkcji CCCP a potem je testuje przed garażem w temperaturze -6 C :D :D :D    pozdrawiam roman

https://www.youtube.com/channel/UCb9_Bhv37NXN1m8Bmrm9x9w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.