Gość wotoma Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 もちろん (jap.) co w wolnym tłumaczeniu brzmi oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wotoma Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Zaczyna działać, podstawa to znaleźć odpowiedni kamyk na przeciwwagę https://www.youtube.com/watch?v=RBLiA8FNNKI, https://www.youtube.com/watch?v=46rCfFSV_xg Łukasz wydech to poezja dźwięku. a tak wygląda tłuściutka mieszanka ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Gratulacje. Cieszę się, że jesteś zadowolony z wydechu mojej produkcji. Poszło ich już kilka w świat w tym roku i bardzo to cieszy jak dostaję takie wiadomości. Nawet moja żona stwierdziła że to bardzo miłe. Szkoda, że takich silników nie sprzedaje się u nas więcej - może mógł bym rzucić w diabły pracę w korporacji i produkować customowe wydechy. Może jak by do tego dołożyć wydechy makietowe w cenie połowy Keleo ale robione na pół Europy to udało by się z tego nawet wyżywić rodzinę :-). Miałem ostatnio trochę problemów zdrowotnych i musiałem odmówić niektórym osobom, ale po wakacjach liczę na to, że wrócę do tematu. P.S. Najlepsze jest zużycie paliwa - ludzie na forach podają 150-170 ml na 10 minut lotu po ostatecznej regulacji co dla 60-tki jest niezłym wynikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wotoma Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Zalety - jakość wykonania, waga, no i cena. Łukaszu - Brawo TY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Zazdroszczę Wam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wotoma Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Adamo. Jesteś następy w kolejce do odpalenia i naszej radości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Piękna muzyka! Chodzi gdzieś za mną 80R3 i Pt17.. Ale jak większości projektów, blokuje gotówka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Adam, Ty masz już ode mnie taki tłumik obiecany jako kolega z klubu. Nie mogę się nadziwić Twojej pięknej pracy przy zero i temu modelowi to się po prostu należy :-)) Pozdrawiam i do zobaczenia na lotnisku w Rybniku. Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Dzięki -na razie brak kasy ,to jednak spory wydatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wotoma Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Dla przeciwwagi tak pracuje MVVS 50 słodko pier....cy na Bieli 22/10 i tak drzewka radośnie machają gałązkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piopio101 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Wiecie może czy istnieje instrukcja obsługi do FG-60R3 w języku Polskim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Niestety też się oszukałem. Właśnie ostatnio zacząłem docieranie i też próbowałem znaleźć. Najważniejsza jest ta instrukcja na żółtej kartce. Paliwo musi być "tłuste" czyli 1:15, olej, jak pisał Chuck, Motul 800. Pierwszy rozruch: - ustawić przepustnicę na 1/4 gazu - ustawić dyszę wysokich obr (główna) jak podaje instr. - odpalić motor - po 1 min pracy dać powoli gaz na full, motor powinien wkręcić się na max obr.(ok 6000), natychmiast odkręcać dyszę wys. obr. tak aby obroty spadły do 4000! - motor będzie na dużym "przelaniu", i tak ma pracować 4 zbiorniki po 500ml. - motor może nie równo pracować, gubić zapłony, będzie rzygał i pluł olejem i tak ma być. - kontrolować temperaturę cylindrów za pomocą pirometru np. http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEMG5&P=ML - górny cylinder będzie najcieplejszy, możliwe że dolne nie będą palić ale nie należy się tym przejmować jak podaje instrukcja. - dopiero po wypaleniu tych 4 zbiorników można zacząć regulację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Instrukcja podaje jeszcze, żeby przed finalną regulacją zacząć pracować obrotami, tzn poprzez wkręcanie bardzo bogato ustawionej igły wysokich obrotów stopniowo podnosimy obroty dość mocno w górę (blisko max) i odkręcamy igłę wracając do ok 4500. Przy czym cały czas przepustnica ma max przy tej operacji. Stopniowo wydłużamy czas pracy na wysokich w takim reżimie. Po ok 3 litrach od początku można moim zdaniem przystąpić do regulacji przy czym ja nie zalecał bym pracy powyżej 6000 obr/min przez pierwsze 5-7 litrów. Na pomocniczych korbowodach są panewki wprost w aluminium co lubi się czasem przytrzeć, tylko główny korbowód ma panewkę z brązu. Pod żadnym pozorem na ziemi nie ustawiać silnika, tak aby miał więcej niż 6500 obr/min bo w powietrzu przekroczy 7000 a to proszenie się o kłopoty. Obstawiam, że pierwszy wyrobi się otwór na oś ramienia popychającego zawór wylotowy w górnym cylindrze (bardzo mało smarowania pod pokrywą tam jest, prawie w ogóle). Co innego w dolnych, te są zalane aż miło. Polecam więc od czasu do czasu wywrócić model na plecy w locie :-). Widzę, że coraz więcej użytkowników tego silniczka w naszym kraju. Ja jestem na razie bardzo zadowolony, choć różne opinie są na zagranicznych forach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Łukasz czy Saito FG 84r3 też ma taka samą konstrukcję korbowodów jak 60-tka? . Stałem się szczęśliwym posiadaczem FW-190 z Top Flite 2,2m i chcę tam podpasować 80-tkę Saito bo 60 będzie chyba trochę za mała. Z resztą większość montuje FG84 i trochę zgłupiałem bo raz piszą że to jest silnik FG83 a raz FG84. Czy saito coś zmieniło , udoskonaliło ? a jesteś widzę "ogarnięty" w temacie "gwiazd" Saito. Czytam te opinie na zagranicznych forach i trochę się zagubiłem w temacie jakości tych silników a kosztują nie mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Witam . Już niedługo będzie w sprzedaży silnik SAITO-FG 90 R3 ,ponoć trochę ulepszony w stosunku do FG-84 -z tego co sobie przetłumaczyłem to poprawiono na pewno coś w gaźniku ,ale czy w konstrukcji korbowodów (czy będą z panewkami) tego nie wiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Witaj Artur, Nie ma Saito 83, jest tylko 84 i ten był pierwszym gwiazdowym benzynowym Saito. 84 ma jeszcze gorzej niż 60-tka bo nie ma w ogóle żadnej panewki z brązu, nawet na głównym korbowodzie, ale bez obawy - przy właściwej obsłudze i zawartosci/jakości olej te 84-rki jakoś chodzą. Większym (i największym) problemem w 84 był źle zaprojektowany manifold wlotowy (ten, który odpowiada za równomierne rozprowadzenie wytworzonej mieszanki do cylindrów. Znajduje się z tyłu skrzyni korbowej i odchodzą od niego 3 rurki doprowadzające mieszankę do cylindrów. W 84 był wadliwej konstrukcji i przez to każdy z cylindrów dostaje inną porcję mieszanki i przy regulacji albo dolne są ustawione za bogato jak górny ustawisz tak, żeby się nie przegrzewał albo dolne są ok, ale górny za ubogo co grozi uszkodzeniem. Rozpisywano się o tym szeroko na forach. Potem poszła 33 ccm i też z tą wadą. Pewien gość w USA o nazwisku Ray English, wieloletni inżynier silnikowy General Motors i ceniony hobbysta dokonał na własną rękę modyfikacji slnika 84 i 33 cm (zmiana konstrukcji manifoldu wlotowego) i sprzedawał te modyfikacje w USA za chyba 500 dolarów z dobrym skutkiem. Saito poszło po rozum do głowy i podpisało z nim umowę o projekt tej modyfikacji i od wersji 60 (teraz też 90) są już zmodyfikowane manifoldy oraz panewki. Gaźnik nie ma z tym nic wspólnego - jest bardzo dobry niezależnie od wersji. Do 2,2 m polecam jedynie 60-tkę. Powody są wielorakie. po pierwsze oszczędzasz grubo ponad kilogram wagi co w takim modelu ma znaczenie. Po drugie moja 60-tka ze śmigłem XOAR 23x8 ma 11,8 kg ciągu i zdrowo ciągnie yaka 2,2 metra (oczywiście nie jest to 15 kg z dobrej 50-tki dwusuwa, ale do mojego latania wystarczy). Obstawiam, że nie przekorczysz 10 kg wagi, a może i mniej - po co Ci więc więcej niż 11,8 kg ciągu? poza tym 60-tka jest fizycznie mniejsza i lepiej zmieści się pod maską FW bez jej kaleczenia. Pali toto 200 ml mieszanki na 10 ml lotu, więc zbiornik 500 ml mam na dwa loty :-) Na początku były tylko 84-rki i wszyscy je pakowali do warbirdów po 2,2 m. pewnie że można, tylko wychodzi cegła a podejście do lądowania bez zerwania strug napewno jest łatwiejsze modelem lżejszym o 1 -1,5 kg. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 A to się nie nazywa po polsku "kolektor dolotowy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Bardzo prawdopodobne. Nie używałem angielskiej nazwy na siłę, po prostu tak jakoś pierwsze skojarzenie. Być może dlatego, że pracuję w 60% nie po polsku (na szczęście w Polsce). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Dzięki Łukasz za wyczerpująca odpowiedź. Sugerowałem się tą 80-tką ze względu na to że praktycznie wszystkie opisy budowy tego FW sugerowały 80-tkę. Faktem jest że były to opisy budowy z lat 2012-2013 i prawdopodobnie nie było jeszcze w ofercie Saito silnika gwiazdowego 60 cm. producent modelu zaleca 55 cm DLE . Zawsze jest mieć lepiej lekki jak ciężki model ale czasami w takich makietowcach a szczególnie w tych z krótkim nosem i dużym ramieniem usterzenia to zamiast balastu to większy silnik to załatwia. Myślałem o 60-tce Saito bo i lżejsza i tańsza ale nie znalazłem opisów i lotów tego konkretnie modelu z tym silnikiem. A może źle szukałem ? Model w/g założeń nie powinien przekroczyć max. 10,8 kg to zakładając zmierzony przez Ciebie ciąg jest nawet większy jak masa modelu czyli powinno być wszystko w porządku.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Mam i ja wyczekane cacko czyli Saito FG60R3 czyli jestem klubie posiadaczy tego właśnie silnika (mam też inne silniki tej firmy ). na razie tylko się gapię , ba nawet żona mówi że piękny! tylko czemu tyle kasy.....ale co tam. Foka leży i czeka na serce a ja szykuję stanowisko do docierania. Trochę się naczekałem na ten silnik , ma wzięcie skubany. Cały czas myślę o wydechu, także pokłony w kierunku Łukasza za chwilę wykonam, Mam plan aby wydech był tam gdzie miał oryginał FW 190, Boję się tylko że kadłub będzie "ufajdany" czarnym olejem i spalinami z resztą jak oryginał . Nie widziałem takiego rozwiązania w tych makietach z tym silnikiem, może warto pokombinować? macie swoje zdanie na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi