Skocz do zawartości

ił 2


pacek

Rekomendowane odpowiedzi

Wywołany do tablicy odpowiadam .

W Corsarzach Piotrek ma GMS 25 i dwie Osy FX.Model z GMS-em kupiłem dziecku od Marka na zawodach żeby uczył się nim latać .Silnik kręcil fatalnie .Po dwóch miesiącach mordęgi Młody z Pabianic poddał myśl że może cisnienie z tłumika jest za małe i zaproponował zastosowanie kolanka.Trochę mi się to nie podobało bo zmniejsza ono moc ,więc zacząłem od drastycznego skrócenia przewodów, paliwowego i ciśnieniowego + różne śmigła .No i rewelacja .Wszystkie usterki jak reką odjął ale trudniej zapala.Śmigło 9x5 kręci 14300 ,9x4 - 15000.Sinik było docierany na oleju syntetycznym i nadal lata lekko przelany .Na sucho w zależności od pogody wykręca 1400-1500.Jednak...No właśnie .

Kolega przywiózł mi z USA Osmaxy FX, po 84 $ sztuka z tłumikiem i świecą, minus rabat za zakupy powyżej 100$, dostawa na adres hotelu w 48h, zakup w TH .I to było to .

Docieranie i regulacja Osy jest banalna.Silnik kręci 1500 jak chce, na standartowym paliwie a na wygranym na zawodach (mieszanka kolegów z Lubinia) 16000 nie jest problemem.

Wnioski z każdego silnika da się coś wycisnąć, choć trzeba trochę cirpliwości i systematyczności w próbach .Ważne ,aby nie przegrzać nawet na chwilę silnika bo niszczy się łatwo a potem...

Potrzebujesz silnika o latwej regulacji to szukaj Osy FX.

 

Też nie ufam śróbkom .Wczoraj odkręciła się od tłumika, na szczęście jedna.

Model ciąży Ci na ogon.Spróbuj zrobić popyczacze z węgla fi 2.Węgiel można skręcić nitką dacronową ,poliestrową kub rowingiem i zakleić CA/Przy kraksie urwało mosiężny gwint od snapa fi 2 a połączenie się "ostało"/.Oprócz tego wytnij te różne uchwyty i wzmocnienia + serwa do przodu.W Corsarzu jest podobny problem ,więc dałem pakiet Li-pol Kokam 620 + BEC zaraz za wręgą koło zbiornika, a serwa zamocowałem klejem na bloku z EPP.Wysokość daj na TP MG16 są naprawdę bardzo mocne to właśnie na nim urwało snap fi2 a serwo chodzi dalej bez usterek.

Lotki robię- snapy plaskik z metalowym bolcem +węgiel fi 2 + nitka + CA.Długość dobrana na stole ,regulacja trymami/Graupner MX 16/.No i jak coś się rwało to raczej zęby w serwie lub kawałek lotki.

Antenę można spokojnie przeprowadzić przez kadłub i wypuścić za ogonem .latasz blisko nie ma obaw o zasięg.

Z technicznego punktu widzenia można problemy rozwiązywać na różne sposoby i też będzie dobrze .

Cały model wychodz mi 1040g skrzydło zwykłe lub 1105 skrzydło polaminowane szkłem 50g/m2.

Postaram się dołączyć zdjęcia ale coś mi nie działa dzisiaj fotosik.

A tak poza tym to bardzo ładnie zrobiłeś ten model.Podoba mi się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

no to mam nad czym myśleć pewnych rzeczy już się nie da zmienić, chyba troszkę przesadiłem z laminowaniem połączenia skrzydeł, ale serwa i popychacze chyba pokombinuje bo chyba jest o co jak czytam ile ważą wasze modele to wstyd się przyznać do wagi mojego, a dodatkowo żeby go wyważyć wożę 60g ołowiu z przodu :oops:

 

no cóż ten model potraktuje do zdobywania doświadczeń a przy następnym troche bardziej się postaram no właśnie to jest choroba nieuleczalna jeszcze dobrze nie zacząlem latać IŁem a już myślę o następnym i jak kretyn przeglądam stronę cyberfly :D

 

 

i pytanie do Mariana gdzie kupujesz MG16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam bol.Mam pytanie czy Vought F4U-1 Corsair lub P-40 E KITTYHAWK mowie o tych z cyber fly polecą na silniku 2,5 cm asp.Oczywiscie mowie tu o lotach rekraacyjnych z z lekkim osprzetem.Glownie chodzi mi o to czy bede musial latac na pelnym gwizdku zeby to niezwalalo sie na skrzydlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eze:

 

P-40 to wg regulaminu model pod 2,5.

F4U jest pod 4ccm.

Wiem, że nie ma to znaczenia przy rekreacyjnym lataniu, ale odzwierciedla to też zapotrzebowanie na silnik w zależności od gabarytu modelu.

 

P-40 spokojnie będzie latał na 2,5ccm, ale w zależności od tego jaki będzie miał stosunek masy do ciągu - mogą się pojawić większe lub mniejsze problemy ze startem.

 

Mogę posłużyć się przykładem mojego modelu (Łagg-3) Model o masie 1200g do startu, rozpiętość 85cm i silnik kręcący 15k rpm na 8x4 sprawia spore problemy przy starcie.

Ten sam model po odchudzeniu do 1020g do startu z poprawionym silnikiem kręcącym 16k rpm (też 8x4) wyrywa do lotu praktycznie sam...

 

Modele o których również piszesz (F4U) mają większą powierzchnię co ułatwia sprawę przy mniejszym silniku, ale np. w przypadku F4U budowa skrzydeł wymaga większej ilości materiałów -> większa masa.

 

Wg mnie samolot pod 2,5 powinien ważyć nie więcej niż 850 -900g na sucho, aby nie stwarzał problemów przy starcie. Z silnikiem asp jest to do zrobienia (niska masa silnika).

 

Jeśli dysponujesz silnikiem 2,5ccm i nie przewidujesz że będziesz miał większy napęd to lepiej kupić p-40, spitefula, mustanga lub me-109 G.

 

Dodatkowo, przy większych modelach będziesz miał kłopoty z wyważeniem z powodu bardzo lekkiego silnika i będziesz musiał wozić ołów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce zakładać nowego tematu ale kolega ulotnił dziś miga z cyberfly ma w nim troche przewymiarowany silnik mvvs 4.6 (ale my narazie tylko rekreacja) i powiem krótko moj IŁ to przy nim boża krówka :D zaiwania tak że ziemia drży a może to nie ziemia tylko nogi :mrgreen: fotek nie zamieśzczam bo wygląda dość szpetnie i właściciel wołałby nie tzn lakier polieretanowy rozpuścił kolor, :shock: miał być srebrny a wyszedł rozmazany ale lata super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

no i w końcu mój IŁ doczekał się OS, co prawda w międzyczasie był tuning asp kręcił nawet 14600 na 10% nitro i śmigle 9/5 ale kultura pracy pozostawiała wiele do życzenia no i miałem wrażenie że czasem dostaje zadyszki.

 

OS to sam miód :D chcesz maxa masz maxa chcesz wolne masz wolne przechodzi z jednego stanu do drugiego bez protestu :D

 

a mój IŁ zrobił się sporo żywszy, teraz to już rasowy kombat

 

następny silnik też będzie OS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

mam kupionego IŁ2-a, z allegro ale kontakt ze sprzedającym zerwał się a nie mogę znaleźć informacji o środku ciężkości dla tego modelu, nikt nie mówi w którym mm od krawędzi natarcia, oczywiście jest to model z Cyber-Fly,

czy ktoś może mi podpowiedzieć jak ustawić ten model tzn S.C. ; oraz wychylenia lotek i wysokości, jakie max

nadmieniam, że jest to mój 1-szy combat a na jesień chciałbym go oblatać.

pozdrawiam

wszystkich combaciarzy

nie mylić z kombatantami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie mylić - kombatanci to kombaciarze już po walkach hehe

 

Jak chcesz informację z pierwszej ręki to napisz do marka do cyber-fly, poza tym na iłach2 lata Mariusz który się tu czasem pojawia, i Pacek też miał ale go wykończył podczas potyczek Kalwaryjskich.

 

Wychylenia ja robię w każdym modelu aby chodziło maksymalnie ile sie da - chyba że jakiś wyjątkowo narowisty się trafi. Ustawiam expo - co i Tobie radzę.

 

Jaki masz nim silnik i wogule daj jakieś zdjęcie

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info z wychyleniami ale dalej nie mam, nie wiem jak go wyważyć w którym mm

S.C. silnik to OS 0,25LA, fotki jak zrobię tylko ,że ten model kupiłem po przejściach

Dalej proszę pozostałych kombaciarzy o info gdzie jest S.C. standardowo dla IŁ-2 1200mm rozpiętości z Cyber-Fly waga 1470g kpl. z paliwem.

pozdarawiam i dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

Model wyważaj bez paliwa.

SC ustaw bardziej przedni - wtedy model prowadzi się jak po szynach.

Bardziej przedni od czego? Ano - chociażby od wyników które sam możesz otrzymać używając tego programu:

http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm

 

Zapodaj jakieś fotki. Nie ma to jak świeża krew :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik OS0.25 LA serwa, jakieś tam, ale dobre3 szt gaz, lotki , wysokość, aku odb. 600mAh, chyba MH są zalane pianką nad zbiornikiem paliwa, odb. REX-7mini i najważniejsze gu :lol: ma biała majtkowa bo nie mogę znaleźć modelarskiej, gdzieś zawieruszyłem przy halym.

Dzięki za podpowiedzi i już mam galaretowate nogi przed oblotem.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już mam galaretowate nogi przed oblotem

Niepotrzebnie bo prawidłowo zrobiony sam lata .

Jedynie to silnik trochę słaby .

Jakie masz obroty na śmigle 9x4 Master Airscrew.

APC lepsze ,ale nie do oblotu bo się łamią.

Jakby coś ,to wystarczy mocno rzucić ,potem już poleci.

Ile masz tego paliwa bo waga pustego 1200-1250 jest jak najbardziej prawidłowa.Po walkach może dojść do 1,5 kg i też będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ja latam na iłach cały sezon i powiem ,że model jest rewelacja jak chcesz lata powoli a na pełnym gazie to wariat . Sierodek ciężkosci w tym modelu to zagadka jedn miał ok 80 i latał a drugi po kilku przeróbkach(czytaj rozwałkach )120 i to samo wychylenia sterów na początek malutkie szczególnie ster wysokości (ok 1do 1,5 cm) .Ił dobrze wytrymowany lata praktycznie sam zresztą na tym modelu tak naprawde nauczyłem sie latac a pamietam ze mój pierwszy ił z wagą podchodził pod 1700g .

Udanego oblotu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.