Skocz do zawartości

RAF F.E. 8 od Marka Rokowskiego


piotrb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poprosiłem Marka o wycięcie modelu samolotu RAF FE8 . Marek jak zwykle z chęcią przystąpił do pracy i model dotarł do mnie parę dni po naszej rozmowie telefoniczne (to był początek października tego rokuJ). Czas zabrać się do pracy 

 

post-15255-0-94714900-1447614504.png

 

post-15255-0-18007900-1447614521_thumb.gif

 

Zestaw pianki wygląda tak

 

post-15255-0-40439000-1447614737_thumb.jpg

 

Mój 6-letni syn stwierdził cytuje "tata buduje latający but:)"

 

Pianka waży 95 g więc nie jest źle:)

 

post-15255-0-79838400-1447614863_thumb.jpg

 

Proszę wszystkich o sugestie i dobre rady odnośnie wykonania kratownicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam

Rozmawiałem już z Sergiuszem i wiem jak wykonał swój model.  Kratownica Sergiusza wykonana jest z patyczków bambusowych połączonych plastikowymi opaskami (trytkami). Może wyważam otwarte drzwi ale planuje  wykonać  swój model troszkę inaczej a mianowicie kratownice planuje wykonać z prętów węglowych połączonych …. I tu jest mały problemJ Na tą chwile testuję kilka rozwiązań i jak na razie najlepszym połączeniem jest  CA + nić. 

 

post-15255-0-32080900-1447681472_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cienkie listewki w połączeniu z cienkimi węglami by nie zagrały? Łatwiej chyba byłoby to łączyć. Czy to już robi się za duża waga? Nie wiem. Sam stawiam pierwsze kroki, ale chyba bym widział drewno na ogonie. Może można zrobić jakoś obliczenia, ile możesz wagi umieścić za silnikiem, tak aby zachować względnie położenie SC i potem dobierać materiał. Czy ta kratownica musi mieć "patyki" o przekroju okrągłym?

Model zacny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem Czeskie Airca DH2 w walce. Tyle "kretów" nie wytrzymał by normalny samolot ;) Ich ogony były jak pamiętam tylko podłużnicami górnymi i dolnymi. Z jednej strony mocowane do skrzydeł a z drugiej połączone do sterów. Może rozpórki nie przenoszą tak dużych obciążeń i nie ma co robić "pancernych" mocowań?

 

Kibicuję tej ciekawej konstrukcji. Uważaj bardzo na SC bo silnik i ogon z tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety nie mogłem być na zawodach w Andrychowie więc nie miałem okazji zobaczyć DH2. Myślę że Stefan ma rację i nie będę się więcej zastanawiał nad kratownicą. Wstępnie rozplanował już umieszczenie silnia i pakietu i myślę że nie będzie problemu z S.C. Mam nadzieje że w weekend uda mi się coś porobić i wrzucić kilka fotek z budowy. Dzięki za podpowiedzi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Udało mi się wreszcie „pogrzebać” przy samolocie i na dzień dzisiejszy wygląda tak

 

post-15255-0-27509900-1455485111_thumb.jpg

 

post-15255-0-42991200-1455485146_thumb.jpg

 

post-15255-0-57341300-1455485168_thumb.jpg

 

A lata tak

 

https://drive.google.com/file/d/0B_nOYacdiVGiNDVZU3NRa2RkdXM/view?usp=sharing

 

Po pomyślnym oblocie zostało dopieszczenie modelu i malowanie. Mam nadzieję, że wyrobie się do BierutowaJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A latarnia, słynna latarnia to gdzie :D

 

Witam

Ach ta lampaJ Jest widoczna w 2:17 minucie filmu. Wszyscy, którzy byli na zawodach w Dziadowej Kłodzie doskonale wiedzą, że ta lampa posiada niezwykły dar przyciągania więc w trakcie oblotu wolałem trzymać się od niej z dalekaJ Sam osobiście rozwaliłem na niej swojego „pancernego” Siemensa. Do dziś nie mogę w to uwierzyć jak to mogło się staćJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny!! Na koła nałóż kołpaki i będzie git!! BTW jak takie "pchacze" tną taśmę? Sorki za off topic ale jestem laikiem w tej dziedzinie. Domyślam się, ze taśma jest zrywana po zaczepieniu się na skrzydłach? Możecie mi to objaśnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Świetny!! Na koła nałóż kołpaki i będzie git!! BTW jak takie "pchacze" tną taśmę? Sorki za off topic ale jestem laikiem w tej dziedzinie. Domyślam się, ze taśma jest zrywana po zaczepieniu się na skrzydłach? Możecie mi to objaśnić.

Witam

To moja pierwsza konstrukcja tego typu. Jeśli chodzi o cięcie taśmy to lepiej jak śmigło jest z przodu. Plusem tego rozwiązania jest większa odporność przy „kretach” (tak słyszałem). Niedługo zawody więc będę mógł coś więcej napisać.

 

Model został pomalowany i dołożyłem mu karabin który zgodnie z regulaminem w trakcie walk będzie zdejmowany

 

post-15255-0-01742600-1457904499_thumb.jpg

 

post-15255-0-69907300-1457904525_thumb.jpg

 

I jeszcze silnik

 

post-15255-0-91793200-1457904579_thumb.jpg

 

post-15255-0-71665300-1457904738_thumb.jpg

 

post-15255-0-79881000-1457904771_thumb.jpg

 

post-15255-0-46989500-1457904855_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny....Cudo ... Aż mi sie łezka w oku zakręciła ....

A gdzie pilot ? Bo mój swego czasu w zęby taśmę łapał :P

A powiedz mi jak wygląda sprawa napędem , co to za śmigło i jak z czasem lotu na tym napędzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale się będzie sypało epp na zawodach ;)

Czeska konstrukcja z jaką walczyłem w zeszłym roku była kreto- i przeciwniko-odporna ale miała bardzo solidne mocowanie ogona.

Pręty węglowe w tym egzemplarzu na zdjęciu wyglądają cieniutko i choć tworzą sztywną klatkę i zapewne wystarczają do spokojnego latania, mam wątpliwości czy wytrzymają atak szybkich Albatros-ów i Pfalz-ów.

 

Za kilka dnie w Bierutowie sam sprawdzę wytrzymałość tego modelu :DB)

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny....Cudo ... Aż mi sie łezka w oku zakręciła ....

A gdzie pilot ? Bo mój swego czasu w zęby taśmę łapał :P

A powiedz mi jak wygląda sprawa napędem , co to za śmigło i jak z czasem lotu na tym napędzie ?

Witam

 

śmigiełko kupiłem tu

 

http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/wyposazenie/smiglo-npn-9x6-czterolopatowe-detail

 

Na tym śmigle przelatuje siedem minut na pełnym gazie ale brak mu ciągu. Co prawda jak się już rozpędzi to nie jest źle. Myślę że musze zamontować mu śmigło 10/5 to będzie ok. Testy na nowym śmigle w BierutowieJ

 

Pilot się robi :) Miałem dorobić jeszcze parę szczegółów ale po wpisie Mirka chyba dam sobie spokój:). Wiem że kratownica wygląda delikatnie ale bałem się że będzie problem z S.C. Model waży z pakietem 570g i mam nadzieję, że kratownica wytrzyma. Na wszelki wypadek nie będę ryzykował i jak będziemy startować z Mirkiem w jednej rundzie to polecę „pancernym” Schutte-Lanz DR.I, który bez problemu przelatuje przez Albatrosy i Pfalzy J

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak będziemy startować z Mirkiem w jednej rundzie to polecę „pancernym” Schutte-Lanz DR.I,

 

No to mnie zmotywowałeś do reaktywacji Spada :angry: Tego patyczaka schrupałbym na przekąskę przed walką ale jak ma się pojawić ciężka artyleria to muszę być przygotowany ;)

 

Tak bardziej serio, to bardzo mi sie podoba ta konstrukcja i jestem ciekaw jak się sprawdzi w walce.

Śmigło czterołopatowe dobrze wygląda "na oko" ale lepiej zmień na tradycyjne, będzie szybciej.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.