Skocz do zawartości

C3603


songo78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Przechadzając się kiedyś po Castoramie moją uwagę zwróciła taka oto płyta http://www.castorama.pl/produkty/budowa/dach-i-rynny/pokrycia-dachowe/plyty/plyta-poliweglan-komorowy-transparentna-2-x-0-98-m-4-mm.html Spróbuję zmierzyć się z tym materiałem i zbudować z niego model ACES WWII. Długo szukałem planu modelu, którego kadłub byłby prosty i szybki w budowie. Na stronie niemieckiego aircombatu trafiłem na plan modelu C3603, który mi się spodobał. Do tego oryginał ma banalnie proste malowanie:

 

c3603_00.jpg

 

Plan jest formacie pdf w skali 1:2 więc został powiększony i wydrukowany na A0:

 

c3603_01.jpg

 

Po wycięciu elementów ułożyłem je tak aby kadłub był wycięty z jak największego kawałka materiału:

 

c3603_02.jpg

 

Płytę poliwęglanu można ciąć bez problemu dużymi nożycami - powycinałem większość klocków:

 

c3603_03.jpg

 

Reszta elementów kadłuba to sklejka 4mm z Castoramy i 3mm ze skrzynek po owocach:

 

c3603_04.jpg

 

Trochę poeksperymentowałem z klejami - próbowałem CA, poliuretanowy i na gorąco. Na razie stanęło na poliuretanowym Dragonie. Powierzchnię poliwęglanu wcześniej matowię papierem ściernym:

 

c3603_05.jpg

 

Model okleję zieloną folią samoprzylepną, skrzydła chcę zrobić w technologii rdzenia ze styropianu oklejonego cienką balsą.

 

Co o tym myślicie?

 

CDN...

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Widziałem już model aircombat drukowany w technologii 3D a teraz pomysł na kolejne tworzywo do budowy modelu. Jestem bardzo ciekawy efektu końcowego :)  

Poliwęglan jest dość wytrzymały ale niestety z racji układu komór jest również kierunkowy. Obawiam się o wytrzymałość elementów wycinanych prostopadle do osi modelu. Klejenie też nie będzie łatwe choć jest nadzieja w taśmie klejącej na zewnątrz która powinna wzmocnić połączenia. Tej taśmy klejącej nie ma co żałować bo paliwo będzie ją systematycznie odklejać.

 

Materiał wymusza "nieco kwadratowe" podejście do kadłuba ale takie też są oldtimery czyli proste kombaty budowane ze starych planów z balsy.

Jeżeli konstrukcja okaże się trudno zniszczalna to ma szansę zaistnieć jako alternatywa królującego obecnie laminatu.Z racji ceny spory bonus jest już na wstępie  :)

 

Czekam na szczegółową relację z budowy i oblotu - powodzenia.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz bylo :)

 

Thune z Polipropylenu zbudowal POGO:

http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?p=12942#12942

fotki:

https://plus.google.com/u/0/photos/113803139200721790054/albums/6118766177895928321

powierzchnie polipropylen trzeba aktywowac palnikiem bo inaczej nie chce sie skubaniec kleic.

 

A poliweglan stosowalem juz 10 lat temu z Migu 7 (co prawda tylko na stateczniki i powierzchnie sterowe, z racji ceny i troche po czesci z powodu trudnosci formowania oblosci):

http://www.aircombat.pl/ACES/forum/pafiledb/uploads/Ultimate%20Combat.pdf

Rzeczywiscie do klejenia poliweglanu najlepszy byl polimer do styropianu (u mnie tez Dragon). Niemniej ja dodatkowo uzywalem polaczenia mechanicznego (w postaci sruby).

Obecnie plus poliweglanu to oczywiscie cena (10 lat temu to nie bylo takie oczywiste) i niesamowita niezniszczalnosc. Kiedys wychodzac z bloku i niosac modele pod pacha niechcacy na ogonie zamknely mi sie drzwi od windy... Nie bylo nawet sladu...  :D

 

To co mowi Mirek zeby nie zalowac tasmy to tez prawda. Model po jednym sezonie troche podmiekl. Nawet prasowanie tasmy zelazkiem w celu dokladniego sklejenia nie pomagalo. Szczegolnie cierpialy ostre przejscia (np przy statecznikach, lub przy mocowaniu platow. W drugim modelu Ta152H pomalowalem model z zewnatrz i pomimo zego ze lakier z czasem puscil od paliwa, to ten model przezyl dluzej z powodu swego rodzaju impregnacji spoin tasmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebnie dawałes tyle wzmocnień przy skrzydłach. Wystarczyłyby same wzmocnienia z poliwęglanu lub tylko ze sklejki. W przytoczony pdf z budowy Miga 7 używałem na sturodurowym kadlubie coroplastu 2 mm i kołków aluminiowych 6 mm do mocowania skrzydel. Nigdy się żaden nie Wyrwał. Tutaj masz prawie 12 mm - robisz latający czołg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda przejrzyście jak ultracienki laminat ;)  nabiera kształtów.

 

Mam pytanie - czy wręga silnika nie powinna być zaparta o drugą wręgę od góry kadłuba?

Te wzmocnienia przy skrzydłach to moim zdaniem bardzo dobry pomysł zwłaszcza, że są przedłużone i trzymają "dołem" dwie wręgi.

Moim zdaniem, rozpierając "górą" kadłuba dwie wręgi listewką sosnową powstanie sztywna klatka trwale mocująca wręgę silnika.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Mirek, od góry wręga się nie opiera, dokleję listewki albo paski poliwęglanu.

Mig mi się podoba, bo jest zaokrąglony, w moim też by się pewnie dało ale ma być łatwo ;)

Zastanawiam się czy nie dać serwa wysokości na ogonie - popychacz z drutu też trochę waży...

Zamówiłem już 2 komplety rdzeni skrzydeł ze styro.

 

CDN...

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio niewiele się działo, dokończyłem kleić elementy kadłuba:
 
c3603_08.jpg

oraz okleiłem folią reklamową usterzenie:

c3603_09.jpg

 

Zawias to pojedyncza "warstwa" poliwęglanu - druga została w tym miejscu wycięta.

 

Pozdrawiam,
Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej grubości 4mm to nie ma znaczenia. Pogo w swojej wersji dal jeszcze otwory odciążające I myślę że warto się nad tym zastanowić co by nie wozić zbędnego balastu. Natomiast niewykluczone ze w samym zawiasie trzeba będzie zrobić dodatkowe nacięcia w górnej warstwie bo w moim przypadku taka lit a warstwa okazywała się za sztywna. Po prostu robiłem 1 cm nacięcia co 1 cm. Taki zawias jest bardzo mocny ale elastyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolejny etap to malowanie wręgi silnikowej lakierem poliuretanowym oraz montaż łoża silnika i zbiornika paliwa:
 
c3603_10.jpg

Przykleiłem też na kawałku epp serwo wysokości http://abc-rc.pl/Serwo-Abc-Power-S-9MB i gazu http://abc-rc.pl/Serwo-Abc-Power-S-9:

c3603_11.jpg

Takie same jak na wysokość kupiłem też na lotki.
Aktualnie czekam na przyklejenie usterzenia:

c3603_12.jpg

Popychacz będzie wychodził na górze kadłuba - ster wysokości ma już zamontowany orczyk.
Odebrałem też od Marka z napolskimniebie.pl wycięte rdzenie skrzydeł więc może zdążę z modelem na początek sezonu.

Pozdrawiam,
Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież początek sezonu to już ... gdyby nie ten dzisiejszy śnieg :huh:

Poganiaj z tą budową bo nie mam z kim latać!

Kadłub jeszcze przejrzysty, skrzydła nie zrobione co to znaczy, ktoś się tu opier....la a czas już latać bo do pierwszych spalinowych zawodów niewiele czasu zostało.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za motywację, której też potrzebuję :)

W kolejnym ruchu zamontowałem popychacz SW i zacząłem oklejanie kadłuba - nie wiem czy ta folia reklamowa nie jest za ciężka...

W przyszłym tyg. kadłub powinien być gotowy. Nie wiem ile czasu mi zajmie skrzydło, bo nigdy nie budowałem w technologii rdzenia styro krytego balsą.

Mirek - zgaduję, że Twój model już naprawiony :)

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.