Skocz do zawartości


Zdjęcie

ENYA fanclub


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
115 odpowiedzi w tym temacie

#1 MASK

MASK
  • Modelarz
  • 975 postów
  • Age: 46
  • SkądBiłgoraj, Nowy Jork
  • Imię:Marcin

Napisano 14 kwiecień 2016 - 02:44

Wspólnie z Jarkiem (jarek996) postanowiliśmy stworzyć nowy wątek na temat silników Enya. Starsi modelarze na pewno pamiętają te silniki, a młodsi pewnie czegoś się o nich dowiedzą. To jedna najstarszych, wciąż obecnych na rynku, marek modelarskich. Proponuję tu umieszczac zdjęcia posiadanych silników, opinie na ich temat, testy i wszystko inne co się z nimi wiąże. Pewnie frekwencja nie będzie zbyt duża, ale przynajmniej się policzymy :) 

Na początek wrzucę fotkę sampzapłonowej Enyi 40-4C (było o niej w innym wątku). To jeden z ciekawszych silników w mojej kolekcji.

 

DSC_2379.JPG

 

Znalazłem w necie filmik z pracy tego silnika:

https://www.youtube.com/watch?v=j1rteehLjSo


  • 0

#2 Kula

Kula
  • Modelarz
  • 10 postów
  • Age: 42
  • SkądPruszków
  • Imię:Krzysztof

Napisano 14 kwiecień 2016 - 06:16

Ciekawy silnik :) wygląda jak żarowy a jednak diesel Także miałem kiedyś silnik ENYA, ale właśnie żarowego dwusuwa pojemności ok. 3,5 ccm. Świetny motor. Zdjęć nie mam bo to było z 20 lat temu :).
Dobrze że firma nadal istnieje.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
  • 1

#3 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 1582 postów
  • Age: 53
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 14 kwiecień 2016 - 07:15

Firma istnieje , ale nie wszystkie silnika sa dostepne. Warto sprawdzic i poszperac DLACZEGO . 


  • 0

#4 Sasi

Sasi
  • Modelarz
  • 20 postów
  • Age: 39
  • SkądPołchowo
  • Imię:Wojtek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 08:22

No to może i ja zaprezentuję moje dwa silniki tej marki.

Oto pierwszy z nich. Enya 46-4C

IMG_0304.JPG

IMG_0305.JPG

IMG_0306.JPG

 

Silnik już lekko sfatygowany lecz wciąż sprawny i w znacznie lepszej kondycji niż model, w którym jest zamontowany. Widać kto kogo przeżyje :)

 

Drugi to Enya 11-CX

 

IMG_0307.JPG

IMG_0308.JPG

IMG_0309.JPG

 

Mam nadzieję, że nie zakończę swojej przygody z tymi silnikami tylko na tych dwóch egzemplarzach.Mam też skromną nadzieję, że dzięki tym dwom małym dziełom sztuki japońskiej inżynierii dołączę do fanklubu Enya.


  • 0

#5 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 1582 postów
  • Age: 53
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 09:20

Dolaczyles  :)    O Twoim silniku .46 czytalem wiele , a miedzy innymi to , ze mozna go smialo wkrecac do modeli .46 . Nie ma potrzeby klasycznego przeskoku o rozmiar w gore , w przypadku przejscia na czterosuwa . Ten silnik DAJE RADE !  Jedna z bardzie udanych konstrukcji ENYA . Szkoda , ze juz nie produkuja. Pojawia sie czesto na "ibajach" w roznym stanie i roznych cenach... Trzeba bedzie zapolowac  :)


  • 0

#6 Sasi

Sasi
  • Modelarz
  • 20 postów
  • Age: 39
  • SkądPołchowo
  • Imię:Wojtek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 10:35

Faktycznie ta "czterdziestka szóstka" ma niezłego kopa. U mnie napędza model dwupłatowca "Bies" o rozpiętości 1230mm i masie 2,5kg. Śmigło zamontowane w tym modelu to 13X5 !!! Oczywiście silnik trzeba było lekko odprężyć, lecz czynność ta została przeprowadzone według instrukcji do tego motorka.

 

1.jpg 2.jpg


  • 0

#7 MASK

MASK
  • Modelarz
  • 975 postów
  • Age: 46
  • SkądBiłgoraj, Nowy Jork
  • Imię:Marcin

Napisano 17 kwiecień 2016 - 16:56

Witamy w klubie :)

46-4C wywrócił rynek silników 4t do góry nogami. Silnik dysponował mocą o połowę większą niż ówczesne silniki konkurencji. Clarence Lee pisał, że po pierwszym odczycie obrotomierza myślał, że obrotomierz jest po prostu zepsuty  :lol:

Ten mały tłumiczek w 11CX jest dość restrykcyjny, warto popróbować z większym. Nowe tłumiki do silników 2,5cc są też rozwiercone pod 11CX i 09.


  • 0

#8 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 1582 postów
  • Age: 53
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 17:11

53 jest rozwinieciem 46 , czy to zupelnie inna konstrukcja ???


  • 0

#9 MASK

MASK
  • Modelarz
  • 975 postów
  • Age: 46
  • SkądBiłgoraj, Nowy Jork
  • Imię:Marcin

Napisano 17 kwiecień 2016 - 17:16

53, to rozwiercona 46


  • 0

#10 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 1582 postów
  • Age: 53
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 17:30

Tak myslalem !   Wlasnie na niego sie teraz czaje . Wczoraj sprawdzalem moja przesylke w sieci i ENYA .80 jest juz w Malmö ! Mysle , ze do punktu gdzie odbieram paczki dojdzie jutro lub pojutrze . Wrzuce fotki i jazda z nia na hamownie ;) . Planuje do niej cos TAKIEGO :  http://www.kyosho.se...77&BildLopNr=04

 

Poniewaz .80 jest "rozwiercona" .60 , wiec bedzie jak znalazl , a ja kolejna wyscigowke bede mial w kolekcji.


  • 0

#11 skuter

skuter
  • Modelarz
  • 270 postów
  • Age: 39
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Tomek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 21:12

Ja również przedstawię moje motorki tej marki.

Ze stajni czterotaktów jest to ENYA 80-4C i ENYA 120-4C a z dwutaktów mam Enya 60 II TV (trochę pożeniona z Webrą do testów, mam oryginalny gaźnik do niej ale muszę wykonać drobną naprawę) 

Wszystkie na chodzie. Mogę się już czuć klubowiczem ;)

 

 

 

Załączone miniatury

  • IMG_1197.JPG
  • IMG_1214.JPG
  • IMG_1216.JPG
  • IMG_1220.JPG
  • IMG_1219.JPG

  • 0

#12 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 1582 postów
  • Age: 53
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 21:18

LOOOO ! Co za czlonek   :D           

 

W czym miales 80 zamontowana ???


  • 0

#13 skuter

skuter
  • Modelarz
  • 270 postów
  • Age: 39
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Tomek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 21:30

HIHI :)

80-ka puki co pracowała tylko na desce. Z nią jest dziwna historia. Kupiłem ją ze źle poskładanym rozrządem. Ktoś próbował uruchamiać ale bez skutecznie. Na szczęście nie było kolizji. Okazało się że jest nie dotarta. U mnie ze względu na wiek dostała nowe łożyska i została prawidłowo poskładana oraz jest w trakcie docierania. Acha no i wytoczyłem jej tłumiczek 14 gramów wagi. Na śmigle 13/6 kręci 10,5 tys obr. Zdjęcie z czyszczenia i wymiany łożysk.

 

 

Załączone miniatury

  • 20150719_204954.jpg

  • 0

#14 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 1582 postów
  • Age: 53
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 21:40

No Tomus ; TAKICH czlonkow na trzeba  :D    Fajnie , ze udalo sie uratowac silnik . Ile ma juz minut na "liczniku" ? 


  • 0

#15 MASK

MASK
  • Modelarz
  • 975 postów
  • Age: 46
  • SkądBiłgoraj, Nowy Jork
  • Imię:Marcin

Napisano 18 kwiecień 2016 - 04:04

Witaj w klubie Tomek :)


  • 0

#16 skuter

skuter
  • Modelarz
  • 270 postów
  • Age: 39
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Tomek

Napisano 18 kwiecień 2016 - 16:36

Również mi miło. 80-ka ma jakieś 25 minut pracy ☺
  • 0

#17 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 1582 postów
  • Age: 53
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 18 kwiecień 2016 - 17:12

Moja 80 miala dzisiaj nadejsc , ale ugrzezla gdzies na  pocztowych polkach....

 

Mam nadzieje , ze jutro awizo w skrzynce  :)


  • 0

#18 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 1582 postów
  • Age: 53
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 20 kwiecień 2016 - 18:13

NARESZCIE ! 

 

Dzisiaj odebralem moja  ENYA 80 4C  :)

 

Silnik jest tzw "nowka sztuka" lub NIB ( NEW IN the BOX ) jak to na "ibajach"  opisuja .

Jak zwykle ( stara szkola ) ENYA dolacza  kluczy i kluczykow , ze mozna prawie warsztat otworzyc.

Nie mam pojecia ILE ten silnik w kartonie przelezal , ale na 100% nie zrobili go wczoraj ;) .

Rozdziewiczenie nastapi niestety w przyszlym tyg. , bo w ten weekend mamy otwarcie sezonu na naszym lotnisku i trzeba tam na razie jeszcze popracowac i przygotowac rowniez cos do latania .

Załączone miniatury

  • IMG_2932.JPG
  • IMG_2936.JPG
  • IMG_2935.JPG
  • IMG_2934.JPG

  • 0

#19 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 1582 postów
  • Age: 53
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 20 kwiecień 2016 - 19:22

HIHI :)

80-ka puki co pracowała tylko na desce. Z nią jest dziwna historia. Kupiłem ją ze źle poskładanym rozrządem. Ktoś próbował uruchamiać ale bez skutecznie. Na szczęście nie było kolizji. Okazało się że jest nie dotarta. U mnie ze względu na wiek dostała nowe łożyska i została prawidłowo poskładana oraz jest w trakcie docierania. Acha no i wytoczyłem jej tłumiczek 14 gramów wagi. Na śmigle 13/6 kręci 10,5 tys obr. Zdjęcie z czyszczenia i wymiany łożysk.

 

 1. Nypelek na tlumiku miales , czy montowales ?

 2 .Masz to ustrojstwo na swoim gazniku ? Klapka do zamykania doplywy powietrza  :huh: . Piwerwsz raz takie cos widze .

     To rodzaj pomocy startowej ?

     Ma mocowanie do "drucika" ktory chyba mozna wyprowadzic za obudowe i zamiast pchac palucha w niedostepne miejsce to      zatyka sie klapka przed startem ( zassanie paliwa)  

Załączone miniatury

  • IMG_2937.JPG
  • IMG_2939.JPG

  • 0

#20 skuter

skuter
  • Modelarz
  • 270 postów
  • Age: 39
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Tomek

Napisano 20 kwiecień 2016 - 20:53

Widzę że ty masz chyba drugą wersję. Ja mam pierwszą więc tłumika i klapki nie było. Tłumik sam robiłem to i nypelek wkręciłem bo bardzo przydatny jest. Klapke mam jedna na dwa motory. Narazie jest w 120-ce bo 80-ke na desce można paluchem zatkać do zassania. Klapka jest dokładnie do tego co napisałeś jak motor jest zabudowany w modelu.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych