Skocz do zawartości

RESPECT - z laickiego punktu widzenia


mmarkow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jurek, mam dźwignie odchylone od centralnej pozycji tak aby była różnicowość, ale mimo wszystko muszę ustawić jeszcze na radiu tak jak widać.

Dźwignie są najkrótsze, co prawda nie ja to składałem, ale wyglądają na najkrótsze.

Nie wiem co jeszcze można by przestawić aby wyglądało to lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tej uwagi o radiu. Nie ma ono tutaj nic do rzeczy. W solarisie mam ustawione tak że serwo w obu zakresach pracuje do ok 60-70%

Serwa mam KST więc raczej ok. Moim zdaniem ta dźwignia mimo że najkrótsza to i tak jest za długa a wychylenia w Respekcie są dosyć małe.

Co Twoim zdaniem (bo najwidoczniej tak uważasz) jest u mnie nie tak? Chętnie pogadam przez tel jeśli taka opcja wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem zakres ruchu serw jest ok (50%+). Na lotki tyle wystarczy i sam miewam podobnie, a może i mniej (po zmianie LDSów przez jednego producenta i zastosowaniu nowszych serw o dłuższym ruchu)

 

poczytaj jak dobrze sie powinno radio i model programować. bo to podstawa. Poczytaj co twoje radio umożliwia. Jest wiele przykładów w sieci jak coś zrobić. Wystarczy chcieć. I tyle. Masz porządny model, to może czegoś przy okazji się nauczysz?

Nie po raz pierwszy to podkreślam - wiele tego typu modeli może latać dobrze albo bardzo dobrze. A lata jak g... I to tylko z winy operatora (i nie chodzi mi o jego umiejętności pilotażowe). Dobrze latający model szybowca to dobrze i umiejętnie zaprogramowany model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Dotychczas w każdym modelu miałem standardowe popychacze i dźwignie. Tak je regulowałem, aby można było wykorzystać cały lub prawie cały zakres ruchu serwa.

W Respekcie mam zamontowane IDS. Nie ma tam już żadnej możliwości regulacji. Musiałem bardzo mocno ograniczyć ruchy serw lotek. Czy to jest normalne? Jeśli tak to troszkę kiepsko.

 

 

 

Ustawień wychyłów, nie robi się w taki sposób, wiec opierd... dostałeś słuszny. Tam co najwyżej ustawisz sobie zero serwa.

 

Poszukaj gotowca ustawień szybowca f3f na taranisa, są takie i zobacz jak tam rozwiązano chociażby różnicowość lotek.

 

 

Możesz to zrobić na zasadzie wychył dla x>0 i dla x<0, możesz też zrobic inaczej, ale nie tak jak zrobiłeś   :)

 

Poprawnie ustawiony model będzie fajnie latał. 

 

Uwaga:

 

Ustawienia na zbocze są zupełnie inne niż na płaskie. Od biedy da się latać, ale jest "tak se"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek, mam dźwignie odchylone od centralnej pozycji tak aby była różnicowość, ale mimo wszystko muszę ustawić jeszcze na radiu tak jak widać.

...

tak jak koledzy napisali - masakra.

Możesz służyć jako czarny charakter do pokazywania początkującym modelarzom jak nie należy obsługiwać Taranisa.

To radio jest absolutnie genialne jak za pieniądze które kosztuje. Można na nim ustawić wszystko co człowiek jest wstanie wymyślić, choć wymaga na początek trochę nauki..

Na youtube są dziesiątki świetnych tutoriali, które pokazują podstawy podstaw aż po bardzo zaawansowane ustawienia, trzeba się tylko troszkę wysilić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, popastwiliście się już. Przyjąłem.

Natomiast nie widzę związku między tym co i jak w radiu można ustawić, a tym że jakby tego nie ustawić to jest tutaj problem taki, że minimalny ruch serwa powoduje spore wychylenie lotki, zwłaszcza w dół to jest problem bo tam jest tylko 5mm. Serwo pracuje w bardzo małym zakresie co jest nie najlepsze bo spada dokładność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15, 16 września zawody F3F Puchar Bałtyku. Dokładne miejsce zależne od wiatrów (trojmiejskie zbocza). Dokładnych informacji można będzie uzyskać od Leszka Durczaka i innych użytkowników Respect'a

 

Wysłane z mojego LG-H736 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15, 16 września zawody F3F Puchar Bałtyku. Dokładne miejsce zależne od wiatrów (trojmiejskie zbocza). Dokładnych informacji można będzie uzyskać od Leszka Durczaka i innych użytkowników Respect'a

 

Wysłane z mojego LG-H736 przy użyciu Tapatalka

 

 

http://www.f3f-klif.pl/2018/08/puchar-baltyku-f3f-2018/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.