Skocz do zawartości

stary samolot radziecki


kwaril
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam obecnie na stanie stary radziecki samolot i chciałbym się zapytać o parę ważnych rzeczy:

Po pierwsze czy ten model : http://imgur.com/a/u3soy nadaje się do latania na uwięzi 

Po drugie ma on silnik kmd 2,5 więc na jakim paliwie ma latać 

No i po trzecie silniczek ma taki problem że gdy się nim kręci to przez pewną część okręgu kręci się lekko a w pewnym momencie stawia duży opór czy to jest wada czy tak ma być 

A tak w ogóle to jestem kompletnie zielony więc nie bijcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

 

No i po trzecie silniczek ma taki problem że gdy się nim kręci to przez pewną część okręgu kręci się lekko a w pewnym momencie stawia duży opór czy to jest wada czy tak ma być 

To zjawisko nazywa się "sprężaniem". Problem byłby gdyby go nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten model może latać i czy można nim latać na uwięzi, można stwierdzić tylko na podstawie dokładnej kontroli konstrukcji.

Stare modele nie zawsze wytrzymują próbę czasu. Nie wiadomo w jakim stanie jest sama konstrukcja modelu. Czy się nic nie zwichrowało, zgniło, popękało etc.

Na podstawie zwykłego zdjęcia, nie można dać jednoznacznej odpowiedzi.

Najbezpieczniej byłoby wyremontować model i powiesić go na ekspozycji. A do latania, zbudować nowy, o którym będziesz wiedział wszystko.

 

Skoro jesteś zielony, to sugerowałbym poszukać w okolicy jakieś sekcji modelarskiej. Lub chociaż nawiązać kontakt z modelarzami w okolicy.

Umówić się, spotkać, popatrzeć, poprosić o ocenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrób jak napisał Adrian.A co do pierwszego pytania to on raczej nie wygląda na "uwięziowca " Chociaż zdjęcia niewiele mówią w tym temacie.Ale SK jest  idealnie w osi modelu,a powinien być wychylony w prawo i skrzydła też mi jakoś nie pasują do tej roli.Ale może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

KMD 2,5 to silnik samozapłonowy. Paliwo to mieszanka eteru, oleju i nafty. Obecnie paliwo raczej nie do zdobycia. Jakieś 20 lat temu, gdy latałem na takich silnikach (modele na uwięzi) paliwo robiło się samemu o ile miało się dojście do kogoś w szpitalu (eter). Na początku lat 90tych paliwo bywało również do kupienia w sklepach.

W dzisiejszych czasach, jeśli model ma być spalinowy lepiej kupić nowy, współczesny silnik. Sam mam jeszcze 2 silniki samozapłonowe na chodzie, ale to se nevrati.... ;)

Model na pewno nie jest modelem na uwięzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Maks!!

Masz fajny silnik i ciekawy model, który po dokończeniu może z powodzeniem latać na uwięzi.

Na moje oko brakuje mu kilku elementów, tak na szybko są to:

  • statecznik poziomy wraz ze sterem wysokości
  • zbiornik paliwa
  • podwozie
  • orczyk i/lub popychacz do steru wysokości

Jak uzupełnisz model o te elementy to z pewnością na uwięzi poleci, bo wygląda całkiem zdrowo.

Jeśli o paliwo chodzi to łatwo nie będzie ale da się samemu je sporządzić:-))

Wiem bo sam dla własnych celów robię:-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To nie jest model do uwięzi. On ma lotki. Notabene fajny samolocik.

Natomiast eter można bez problemu kupić. Kiedyś przeglądałem oferty w necie. 

Natomiast jeśli jesteś zielony, zbuduj najpierw pod okiem kogoś doświadczonego coś prostego. Jaskółkę albo Czyżyka czy jakiś współczesny odpowiednik. 

Tak zacznij przygodę z modelarstwem i dopiero jak się wkręcisz, jak spać nie będziesz mógł po nocach, weź się za uruchamianie starych samopałów.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie uczono, że klapy to są do lądowania ;)  A wracając do sedna sprawy.... potwierdziło się jednak, że na uwięzi mogą być lotki, lub jak to kolega stema nazwał "klapy", a beczkę to można piwa wypić (latając na uwięzi, choć to nie wskazane :P ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czyż to aby nie model swobodnie latający, na co wskazuje wznios skrzydeł (coś jak nasz Wicherek)?

Zresztą, jeśli nasz kolega jest, jak twierdzi, "zielony" w tej materii, to właśnie model Wicherka byłby dobrym nauczycielem, Zwłaszcza, że jest rozpracowany na wskroś, zarówno pod względem konstrukcji jak i właściwości lotnych w przystępnej dla początkujących formie, tak w książce jego legendarnego twórcy W. Schiera, "ABC Miniaturowego lotnictwa"" jak i w necie, a także przez naszych forumowych kolegów..

http://alehar.aplus.pl/artykuly_wicherek.html

 

P.S. Zresztą książkę powyższego autora "Modelarskie mikrosilniki spalinowe" na początek koledze też przydałoby sie przeczytać...

http://img23.staticclassifieds.com/images_tablicapl/359335949_1_644x461_popularne-mikrosilniki-spalinowe-wschier-bialystok.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby ten temat żyje sobie sam dla siebie?

 

Po pierwsze czy ten model  nadaje się do latania na uwięzi 

Po drugie ma on silnik kmd 2,5 więc na jakim paliwie ma latać 

Zaraz miną dwa miesiące jak kolega kwaril zadał te pytania.

Mody Kolego, czy temat jest nadal aktualny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.