Skocz do zawartości

Blixter 1.1 oraz dx6i


Rekomendowane odpowiedzi

Skończyłem składać mojego Blixtera, zastosowałem się do wielu porad zawartych na forum, za tydzień wybieram się w okolice Dęblina - będę miał sposobność do "rozdziewiczenia" piankowca. Mam jeszcze kilka pytań

 

1. Moje radio Spectrum dx6i ma możliwość zmiany parametrów pracy z EU na USA  i inne. Latając helikiem "koło nogi" miałem zawsze

    na EU. Czy jest sens dla moto szybowca zmieniać na inne ustawienia celem zwiększenia zasięgu? Czy mój odbiornik spectrum zbinduję

    się poprawnie?

 

2. Jak najlepiej sprawdzić zasięg, a aparaturze jest taka opcja, ale jak jej użyć?

 

3. Helikiem latałem na czas, czyli gdy mi pikało po 8 minutach czas był do lądowania, w nowym pakiecie 2200 na ile sobie bezpiecznie

    ustawić timer dla szybowca?

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Na pierwsze pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć, bo nie znam się na tej aparaturze. Moim zdaniem jednak nie ma sensu zmieniać tych ustawien - po pierwsze dlatego, że nie wiesz jak się zachowa aparatura, a po drugie z przyczyn prawnych i możliwych zakłóceń (o ile oznacza to inne pasmo).

Co do drugiego pytania - najprościej i najbezpieczniej jest po prostu poprosić kogoś, żeby poszedł z modelem najdalej jak się da (o ile jest dość miejsca na równym terenie bez przeszkód terenowych) i patrzeć czy aparatura zacznie pikać w skutek utraty zasięgu, ewentualnie zadzwonić do tej osoby na komórkę i pytać co chwila czy serwa reagują :P. W przypadku mojej aparatury Turnigy 9x z modułem FrSky z anteną kierunkową, zasięg to około 2km. Nie polecam sprawdzać tego w locie, bo może się to źle skończyć - zwłaszcza jeśli nie wiesz jak poprawnie ustawić failsafe, co w moim przypadku skończyło się klejeniem modelu.