Skocz do zawartości

MS Composit Swift II - prośba o diagnozę


bezzalogowe.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Buduję latające skrzydło z nietypowym odbiornikiem. Zamiast analogowego radia zamontowałem telefon z systemem Android, układ elektroniczny pełniący rolę przejściówki z USB na port szeregowy i kontroler serwomechanizmów. Oprogramowałem na razie między innymi wychylanie sterolotek, skręt przedniego kółka i regulowanie ciągu silnika, rejestrowanie pozycji GPS, robienie zdjęć i nagrywanie filmów głównym aparatem. Jestem w trakcie pisania funkcji odpowiedzialnych za autopilota. Niestety samolot nie lata, może na filmach z kraks zobaczycie jaka jest przyczyna?

skrzydło: MS Composit Swift II,
silnik: szczotkowy Graupner Speed 400 bezszczotkowy Emax CF2822,
regulator: szczotkowy Turnigy 20A bezszczotkowy Ray 30A,
akumulator: Foxy LiPo 1800 mAh 2S Zippy LiPo 1000 mAh 3S,
śmigło: trójłopatowe 6×3 GWS dwułopatowe 10×5,
serwa: 3 × Tower Pro SG92R,
telefon: Samsung Galaxy SIII (GT-I9301I),
USB - serial: FT311D,
serwokontroler: Sommertech SK18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

To skrzydło gorszego sortu - było tańsze ale możliwość wyboru malowania była ograniczona. Na ostatnim filmie są stateczniki - niewiele pomogły. Też mi się wydaje że chodzi o wyważenie, tylko nie chciałem nic sugerować. Telefon waży ~130 g i jest zamocowany z tyłu, pewnie cały kadłub będę musiał przesunąć do przodu względem skrzydła. Dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

A ile waży Twoje skrzydełko gotowe do lotu? Z tego co widzę ma 810mm rozpiętości, Ty dołożyłeś telefon, dość ciężki akumulator i jeszcze podwozie. Może potrzebuje większej prędkości do startu? Na filmach widać, że prędkość nie jest zbyt duża. Jak pisali koledzy wcześniej jest jeszcze kwestia prawidłowego wyważenia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie mam niestety wagi dla takiego rzędu wielkości, ale spisywałem masę kupionych części:

 

skrzydło: 49 g,

silnik: 40 g,

śmigło: 14 g,

regulator: 26 g,

akumulator: 93 g,

serwokontroler SK18: 16 g,

FT311D: 16 g,

telefon: 133 g,

3 serwomechanizmy: 27 g

 

Razem 414 gram, a do tego dochodzą: sklejkowy kadłub, piasta, podwozie, przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie możesz zważyć całości, ale z podwoziem kadłubem i reszta wyposażenia wyjdzie pewnie ok. 600 gram. Akumulator masz zapewne 2-celowy, patrząc na jego wagę i rozmiar śmigła jaki zastosowałeś? Pamiętaj, że oprócz ciągu zespołu napędowego ważna jest tez prędkość strumienia powietrza zaśmigłowego. Inaczej mówiąc jeżeli model potrzebuje do startu i lotu większej prędkości musi mieć śmigło o większym skoku, a mniejszej średnicy, lub też trzeba zasilić go z akumulatora o większym napięciu aby silnik miał większe obroty. Samym ciągiem nie nadasz mu odpowiedniej prędkości. Na stronie z której kupiłeś model sugerują śmigło 8x6. Z tą wagą poszczególnych elementów jaką podaje producent też nie zawsze jest jak w opisie, czasem potrafi różnić się o parę gram i tak gram do grama i uzbiera się więcej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.