Skocz do zawartości

TommyTom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat jakby trochę zaniedbany ;) Sezon się skończył i nic się tu nie dzieje więc trzeba trochę rozruszać wątek.

 

Dziś oblatywałem nowy model Vertigo 1250g do lotu. Jest to mój pierwszy tak lekki model w dotychczasowej karierze. Przy prawie 4m wydaje się naprawdę lekki.

No ale nie o tym chciałem pisać. 

Model na stole w domu ustawiłem, przetestowałem, wszystko działa tak jak sobie to wymyśliłem. Dziś piękny dzień na oblot 1m/s prawie brak porywów więc zapakowałem model i na lotnisko. Rozkładam i sprawdzam przed pierwszym startem check liste.

Lotki działaj, klapy działają, wysokość działa, kierunek dzi.. o kurde nie działa. No kurde co jest.  Dłuższą chwilę zajęło ustalenie przyczyny. Nie działa kabelek łączący odbiornik z serwem kierunku. Hmmm.... jeszcze 30 min temu działa teraz nie. Trudno, pewnie źle zacisnąłem konektor i teraz przestał.

 

Ale chęć oblatania modelu była tak wielka, że postanowiłem olać ster kierunku (zakleiłem go taśmą) i oblatać model bez niego. Jak postanowiłem tak też zrobiłem. Lata. Fajnie lata. 

Po kilku testowych lotach postanowiłem polatać z Tomkiem na czas. Gdyby mi ktoś ze 3 lata temu powiedział, że nie będę umiał latać bez steru kierunku to bym go normalnie śmiechem zabił. Normalnie masakra, czułem się jakbym się cofnął do czasów latania EasyGliderem. Co zakręt to z ust wyrywało się - kur...a czemu nie skręcasz, aaa nie ma steru OK, następny zakręt i znów to samo - do chusteczki haftowanej skręcaj aaaa nie ma steru cholera by wzięła. 

Naprawdę w najśmielszych moich przypuszczeniach nie sądziłem, że ten "dziwny" :) ster tak mocno wykorzystuję w czasie lotów.

Był onegdaj czas, że się nawet zastanawiałem czy w ogóle dawać serwo na ster kierunku bo tego drążka nigdy nie dotykałem.  :)

 

No i jeszcze jedno spostrzeżenie po dzisiejszych lotach. Lekkim modelem lata się zdecydowanie trudniej i trudniej go dobrze ustawić żeby chciał poprawnie latać. Modelem ciężkim lata się bezproblemowo. Jest naprawdę, przynajmniej dla mnie, ogromna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ster kierunku to najbardziej bagatelizowany ster. A jest to jedna z ważniejszych płaszczyzn sterowych - ale do tego dochodzi się godzinami lotów :). Nie bez przyczyny do modeli F3M ( duże akrobaty spalinowe) są specjalne serwa na kierunek. Ja nie kuma jak w F3K latają bez kierunku - Czarek to kiedyś wyjaśniał ale ja dalej nie rozumiem.

A z innej beczki - świadom lot niesprawnym model i do tego opisywanie tego na forum - czy to aby na pewno właściwy kierunek? Linczowaliśći gościa za lot modelem w Trzęsaczu a tu takie opisy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z innej beczki - świadom lot niesprawnym model i do tego opisywanie tego na forum - czy to aby na pewno właściwy kierunek? Linczowaliśći gościa za lot modelem w Trzęsaczu a tu takie opisy 

Kurde jaki niesprawny model o czym ty gadasz. Model był bardzo sprawny tylko ster kierunku nie działał. Nie było żadnego zagrożenia typu zwarcie czy coś podobnego. Sam napisałeś, że F3K lata bez kierunku więc można powiedzieć, że była to próba latania ala F3K :). Poza tym narażał bym model za 3K Euro w pierwszym jego locie na rozwalenie?

 

I nie porównuj mnie go jakiegoś bezmózgiego oszołoma który lata nad tabunami plażowiczów i rozwala model między nimi. Dobrze wiesz gdzie latamy i że są tam praktycznie same pola i gdyby nawet model spadł to bolałoby tylko mnie i co najwyżej kreta.

 

Poza tym przyganiał kocioł garnkowi. Mam Ci przypomnieć Twoje loty z niesprawną klapą i lotką. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... sezon się skończył, adrenaliny z zawodów jakby mniej, to trzeba sobie to jakoś zrekompensować. Krzysiek, Konrad zanim dojdzie do udowodnienia czegoś tam, to łyknijcie myszowatej albo melisy. Ja od zawsze latam bez kierunku, mam go tylko domiksowanego do lotek i co? Hipokryta jestem czy hardcore?

 

Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek spoko, nie zrobimy sobie z Krzychem krzywdy. Zresztą nawet bym nie próbował, bo co ja, raptem do pępka sięgam Krzychowi a różnica w wadze jest, że się tak delikatnie wyrażę ... no kurde jest. :)  ;)

 

Wojtek Ty chłopie nie gadaj tu o sterze bo sam wiesz, że nawet gdyby, to on jest niedostępny dla Ciebie. Wiem, że można latać bez steru. Ja pisałem przede wszystkim o sobie i o swojej ewolucji a może nawet rewolucji w lataniu. Nigdy bym nie przypuszczał że zrobię takie postępy. 

I niech sobie tam inni gadają co chcą, ale to co Jurek od dawna głosił sprawdza się w 100%. Tylko latanie na zawodach może podnieść umiejętności pilota. Żadna łączka czy nawet latanie z przyjaciółmi. No ale to jest oczywiście sprawa indywidualna czy ktoś się chce rozwijać czy to co wie wystarcza mu w zupełności.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Konrad przecież wiesz, że to co piszę to zawsze trzeba brać z przymróżeniem oka, a że jedne zawody nauczą więcej jak rok latania na łące, to oczywista oczywistość.

P.S. pamiętaj, że objętościowo Krzysiu może też więcej "wchłonąć"

 

Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne przybliżenie kalendarza na 2020.  27-28 Czerwca są zgłoszone aż 4 zawody. Pozycje 7 i 8 czyli hiszpanie w piątek i sobotę a portugalczycy w sobote i niedzielę. Oberpullendorf z ostatnich we wrześniu przeniesiony na 30-31 Maja. Jeszcze dużo negocjacji zapewne. To jest stan na dzisiaj.

post-8240-0-67169100-1569312232_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

16-17.5.2020  Litteam cup Levice/Slovakia    Eurotour/World cup
4-5.7.2020  City cup Holic/Slovakia  Eurotour/World cup
 
And other World cup in Slovakia
 
13. - 14.7. 2020  Dubnica F5J 2020

16. - 17.7. 2020 WORLD TRNAVA CUP FAI F5J

18. - 19.7. 2020 WORLD CHALLENGE FAI F5J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano duze. Oberpullendorf wiosna, Niemcy wiosna. Zoooooobaczymy.

 

Myślimy nad Winter Cup w Szczecinie i okolicach. Styczeń, luty i marzec. Ubrać sie ciepło i latać.

 

Z tym tbd to nie jest poprawnie. W takich przypadkach pisze sie zwykle TBA - to be adviced :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla rozruchu umysłu F5J na jesienne wieczory....

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3440269-F5J-what-happened

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3440273-F5J-fly-off-flapping

 

co do wstępnego terminarza ET2020, to otwierają się ciekawe, nowe kierunki, a niektóre się zamykają (Malacky, Dubnica, Lanskroun)

Będzie trzeba się pogłowić, gdzie jechać ....

Interesująco może się zapowiadać Ober w lecie i nowa miejscówka w SK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.