Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z silnikiem Volantex

silnik problem

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 matiss333

matiss333
  • Modelarz
  • 95 postów
  • Age: 28
  • GG:
  • SkądStargard szczeciński
  • Imię:Mateusz

Napisano 27 wrzesień 2016 - 14:57

Witam wszystkich kolegów a wiedz jak w temacie problem z silnikiem elektrycznym firmy Volantex po dodaniu raptownie gazu silnik dziwnie zaczyna skwierczeć taki odgłos jak ślizgajacy sie pasek klinowy! Ale jak powoli dodaje gazu to nic sie nie dzieje nawet na pełnych obrotach i jeszcze jak tak zaczyna piszczeć to czuć że maleje moc! SAmolot GeeBee texaco


  • 0

#2 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4370 postów
  • Age: 40
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 27 wrzesień 2016 - 15:20

Jeśli silnik nie przejawia oznak uszkodzeń mechanicznych (łożyska, coś obluzowane i wpadające w wibracje) to stawiam na nieodpowiedni timing. W takim przypadku musiałbyś pobawić się ustawieniami regulatora.


  • 0

#3 matiss333

matiss333
  • Modelarz
  • 95 postów
  • Age: 28
  • GG:
  • SkądStargard szczeciński
  • Imię:Mateusz

Napisano 27 wrzesień 2016 - 15:26

Odkręciłem silnik przykręciłem na stół i ewidentnie widać jak obudowa z magnesami podczas pracy powyżej 70%mocy wychodzi do przodu o jakieś 3,5 mm i wtedy silnik tak dziwnie robi.


  • 0

#4 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4370 postów
  • Age: 40
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 27 wrzesień 2016 - 15:46

No jeszcze o czymś takim nie słyszałem, ale poczekaj na kogoś bardziej doświadczonego, ale na mój gust tak być nie powinno.

Rozumiem, że piszesz o wychodzeniu obudowy bez założonego śmigła?


  • 0

#5 matiss333

matiss333
  • Modelarz
  • 95 postów
  • Age: 28
  • GG:
  • SkądStargard szczeciński
  • Imię:Mateusz

Napisano 27 wrzesień 2016 - 16:46

Nie no wszystko z tym jest ok. a powiedz mi jak mogę ustawić ten timing?? 


i na dodatek jak ściągnę śmigło nie dzieje się nic nawet jak zacznę gwałtownie drążek ruszać


  • 0

#6 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2232 postów
  • Age: 54
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 27 wrzesień 2016 - 16:50

A że tak zapytam.przywaliłeś tym modelem? Który to silnik z Volantexa stary czy nowy typ?


  • 0

#7 matiss333

matiss333
  • Modelarz
  • 95 postów
  • Age: 28
  • GG:
  • SkądStargard szczeciński
  • Imię:Mateusz

Napisano 27 wrzesień 2016 - 17:25

wszystko się wyjaśniło zmiana śmigła z 12x6 na 10x5 i nic sie nie dzieje


Nie wiem czy stary czy nowy typ Volantex B4023/kv850


Czy silnik z tego powodu może być obciążony że tak robi większe śmigło zakładam i od razu wariacja


Nowy silnik Może 30 minut wylatane nigdy tak nie robił


  • 0

#8 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4370 postów
  • Age: 40
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 27 wrzesień 2016 - 18:47

Tak, to może być sygnał przeciążenia nieodpowiednim śmigłem.

 

Masz silnik, masz specyfikację, zalecane śmigła, pobór prądu - porównaj i wszystko będzie jasne.

Jeśli kiedyś na 12 calowym latał, a teraz nie, to może oznaczać, że nowy silnik dawał radę, potem z biegiem czasu, nadmiernie obciążany, być może przegrzewany, w końcu powiedział "nie".


  • 0

#9 wacek.matuszak

wacek.matuszak
  • Modelarz
  • 507 postów
  • Age: 59
  • SkądStęszewko
  • Imię:włodek

Napisano 27 wrzesień 2016 - 20:18

Bartku , nieśmiało się z tobą nie zgodzę, Mam 2 takie silniki, dawałem im w kość naprawdę nieżlę , doszedłem nawet do 13 x 6  ale takich objawów nie doświadczyłem .  Sugeruję natomiast najprostszą i dosyć tanią rzecz -czyli wymianę ośki silnika, jeden z moich silników tego typu też głupiał ,choć na oko wszystko było w porządku .Po zmianie ośki  ciągnie model  poprawnie .


  • 0

#10 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4370 postów
  • Age: 40
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 27 wrzesień 2016 - 20:24

Włodek, niema się co ze mną zgadzać/nie zgadzać :). Ja o możliwym przeciążeniu silnika śmigłem tylko teoretyzuję, bo nie znam parametrów silnika. Powinien znać je Mateusz. Jeśli sprawdziłeś i nie w tym jest problem to dobrze.

Pytanie do Mateusza: czy regulator ma odpowiednią wydajność prądową?


  • 0

#11 wacek.matuszak

wacek.matuszak
  • Modelarz
  • 507 postów
  • Age: 59
  • SkądStęszewko
  • Imię:włodek

Napisano 27 wrzesień 2016 - 20:35

W tym temacie, to już się z tobą zgadzam w 110 procentach


  • 0

#12 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2232 postów
  • Age: 54
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 27 wrzesień 2016 - 21:23

Fabrycznie montowane jest śmigło 12x6.Z twojego opisu wynika że gubi synchronizację.Regulator masz oryginalny Volantex?


  • 1

#13 matiss333

matiss333
  • Modelarz
  • 95 postów
  • Age: 28
  • GG:
  • SkądStargard szczeciński
  • Imię:Mateusz

Napisano 28 wrzesień 2016 - 03:17

Nie regulator jest ABC Power i 40A.  Dzisiaj jeszcze zaryzykuje zmienić regla zobaczymy czy coś się poprawi ale dziwi mnie to że po zmianie śmigła na mniejsze nic się nie dzieje??Silnik pracuje równo nie ma żadnych drgań ani tego dziwnego hałasu metalicznego.


A nie znam do końca historii tego samolotu ponieważ go kupiłem sprzedający mówił że latał nim około 5 razy no ale ile w tym prawdy to też nie wiem i jakie miał przygody po drodze


  • 0

#14 hubert_tata

hubert_tata
  • Modelarz
  • 654 postów
  • Age: 51
  • SkądKrępiec
  • Imię:Hubert

Napisano 28 wrzesień 2016 - 05:43

Odkręciłem silnik przykręciłem na stół i ewidentnie widać jak obudowa z magnesami podczas pracy powyżej 70%mocy wychodzi do przodu o jakieś 3,5 mm i wtedy silnik tak dziwnie robi.


Silnik gubi synchronizację.
Powodem może być nie tylko zły timing, ale ten ruch osiowy 3,5mm
Odwróć śmigło, zmień obroty silnika i sprawdź.
Jak dziwne zachowanie ustanie, to musisz zablokować jakoś wał, żeby rotor się nie wysuwał.
  • 1

#15 matiss333

matiss333
  • Modelarz
  • 95 postów
  • Age: 28
  • GG:
  • SkądStargard szczeciński
  • Imię:Mateusz

Napisano 28 wrzesień 2016 - 17:15

Witam wszystkich po wszelkich oględzinach silnika regulatora i po sprawdzeniu regulatora stwierdziłem ze jest z nim coś nie tak! Po podłączeniu tego samego regla do innego silnika który jest w bardzo dobrym stanie i latam na nim Cessna i co się okazało po przekroczeniu 70% przepustnicy silnik zaczyna wariować słabnie zaczyna głośno chodzić. Czyli wina regla :) Jak mogę ustawić ten timming?


Silnik gubi synchronizację.
Powodem może być nie tylko zły timing, ale ten ruch osiowy 3,5mm
Odwróć śmigło, zmień obroty silnika i sprawdź.
Jak dziwne zachowanie ustanie, to musisz zablokować jakoś wał, żeby rotor się nie wysuwał.

Podłączyłem inny regiel pod ten silnik i jest wszystko tak jak powinno być. Aten timming? jak ustawić:P


  • 0

#16 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 2027 postów
  • Age: 61
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 28 wrzesień 2016 - 17:31

obudowa z magnesami [...] wychodzi do przodu o jakieś 3,5 mm

:blink:...! To powinno być mechanicznie uniemożliwione. Coś tam masz nie tak z ustaleniem poosiowym (wzdłużnym) wirnika, tak jak Hubert pisze.  


  • 0

#17 matiss333

matiss333
  • Modelarz
  • 95 postów
  • Age: 28
  • GG:
  • SkądStargard szczeciński
  • Imię:Mateusz

Napisano 28 wrzesień 2016 - 17:57

:blink:...! To powinno być mechanicznie uniemożliwione. Coś tam masz nie tak z ustaleniem poosiowym (wzdłużnym) wirnika, tak jak Hubert pisze.  

Witaj AMC już to zlikwidowałem ale dalej jak podłącze ten gegiel to jest lipa daje nowy i od razu lepiej nic sie nie dzieje


  • 0

#18 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 2027 postów
  • Age: 61
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 28 wrzesień 2016 - 18:22

Witaj AMC już to zlikwidowałem ale dalej jak podłącze ten gegiel to jest lipa daje nowy i od razu lepiej nic sie nie dzieje

Są trzy możliwości :

 

 - regulator jest uszkodzony

 - program roboczy tego regulatora nie radzi sobie z pewnymi typami silników pod obciążeniem

 - ogranicznik nadprądowy tego regulatora nie działa właściwie, co w praktyce może być równoznaczne z uszkodzeniem.

 

Masz instrukcję (manual) do tego regielka ? Do wielu można znależć w necie, często są linki na stronach sklepów przy tym produkcie. Jak już znajdziesz, to spróbuj zmienić wyprzedzenie komutacji, czyli wzmiankowany powyżej przez Kolegów timing - zwykle są najwyżej cztery możliwości : wczesny, średni, póżny i automatyczny. Właśnie na opcji auto (-matyczny) dzieją się czasem takie niespodzianki, ale to nie reguła.

Jeżeli to nie da rezultatu, to zmień częstotliwość PWM - zaprogramuj wyższą, jeżeli nie będzie poprawy - to niższą i zobacz, czy się pogorszyło. Daj znać - powodzenia  ;)

 

Edit: przypomnij mi jeszcze : z jakiego napięcia zasilasz ten zestaw ?


  • 0

#19 matiss333

matiss333
  • Modelarz
  • 95 postów
  • Age: 28
  • GG:
  • SkądStargard szczeciński
  • Imię:Mateusz

Napisano 28 wrzesień 2016 - 18:30

Są trzy możliwości :

 

 - regulator jest uszkodzony

 - program roboczy tego regulatora nie radzi sobie z pewnymi typami silników pod obciążeniem

 - ogranicznik nadprądowy tego regulatora nie działa właściwie, co w praktyce może być równoznaczne z uszkodzeniem.

 

Masz instrukcję (manual) do tego regielka ? Do wielu można znależć w necie, często są linki na stronach sklepów przy tym produkcie. Jak już znajdziesz, to spróbuj zmienić wyprzedzenie komutacji, czyli wzmiankowany powyżej przez Kolegów timing - zwykle są najwyżej cztery możliwości : wczesny, średni, póżny i automatyczny. Właśnie na opcji auto (-matyczny) dzieją się czasem takie niespodzianki, ale to nie reguła.

Jeżeli to nie da rezultatu, to zmień częstotliwość PWM - zaprogramuj wyższą, jeżeli nie będzie poprawy - to niższą i zobacz, czy się pogorszyło. Daj znać - powodzenia  ;)

 

Edit: przypomnij mi jeszcze : z jakiego napięcia zasilasz ten zestaw ?

Zasilam z pakietu 3s 11,1


  • 0

#20 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 2027 postów
  • Age: 61
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 28 wrzesień 2016 - 19:29

Zasilam z pakietu 3s 11,1

Zaprogramuj mu także soft-start, o ile nie będzie Ci to przeszkadzało w lataniu takim, jak lubisz.


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: silnik, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych