Skocz do zawartości


Zdjęcie

Canadair CL-415


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#41 japim

japim
  • Modelarz
  • 2340 postów
  • Age: 38
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 30 czerwiec 2019 - 06:57

Oglądając film i zdjęcia zanurzonego Cl415 wygląda na to że model jest aż za bardzo idealnie przeskalowany. Zarówno pod względem linii zanurzenia jak i przechyłu. . Oryginał tez ma tendencję do dużego przechylania się w spoczynku. A linia zanurzenia wychodzi odrobinę poniżej głównych kół. Pod tym wgledem autorzy modelu spisali się na medal.

https://images.app.g...8k6mx5gZBPhDsT8
https://images.app.g...yFsUTLN7MjzoLT8
  • 0

#42 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 625 postów
  • Age: 41
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 30 czerwiec 2019 - 12:47

Teraz tylko trenować loty, znaczy się start i lądowanie. Fajnie bo ma małą prędkość lotu.
  • 0

#43 mr.jaro

mr.jaro
  • Modelarz
  • 1757 postów
  • Age: 60
  • SkądHannover
  • Imię:Jarek

Napisano 01 lipiec 2019 - 08:33

Hmm, na filmiku nie moge rozpoznac wyraznych anomalii w postaci gwaltownego skrecania. Podczas startu model szybko wychodzi na stopien i wowczas plywaki nie dotykaja wody. Jak juz wyzej pisalem, tak powinno byc, co wskazuje na ich wlasciwe usytuowanie. Jak jest podczas plywania na niewielkiej predkosci, tego na filmie raczej za bardzo nie widac, ale w takiej sytuacji model Canadair ma prawo przechylac sie na boki, jednak powinien szybko prostowac sie podczas przyspieszania i wowczas tendencja do samoczynnego zakrecania powinna zanikac.

 

Moja uwage zwrocil fakt, ze model podczas startu troche mocno podskoczyl i gwaltownie wzbil sie w powietrze na sporym kacie natarcia, a pogoda jest bezwietrzna, wiec ten faktor jako mozliwe zaklocenie raczej odpada. Nie chce osadzac, czy to pilot zbyt gwaltownie sciagnal ster wysokosci, dlatego prosze tego nie traktowac jako krytyke. Sformuluje wiec w postaci zdania warunkowego: jesli to nie pilot, byc moze ktoras z wartosci sklinowania plata, statecznika lub polozenia srodka ciezkosci nie jest zbyt dokladnie zachowana badz dobrana. Czasem wystarczy niewielki blad, by model trzymal sie powierzchni wody jak zaczarowany i musial byc oderwany od niej gwaltownym sciagnieciem steru wysokosci. Mialem tak kiedys w zaprojektowanym przez kolege modelu Dorniera 24, a przyczyna byl zbyt duzy kat sklinowania plata - jesli do tego wlasciwie dobrac cala reszte (a wiec kat sklinowania statecznika i polozenie srodka ciezkosci), model moze latac w pewnym zakresie katow natarcia w miare poprawnie, ale wykazywac spore problemy podczas startu badz ladowania, gdyz kadlub ustawia sie wowczas pod niekorzystnym katem w stosunku do powierzchni wody. Na Waszym filmiku wyglada to bardzo podobnie, ale zaznaczam - to tylko luzne przypuszczenia, wysuniete na podstawie jednego, byc moze przypadkowo nie do konca udanego startu.

 

Jak powinien wygladac w miare prawidlowy start takiego modelu, pokazalem na wczesniej zamieszczonym filmie. Jesli wiec Wasz Canadair podczas wiekszosci startow zachowuje sie podobnie, nie sadze, by cos z nim bylo nie tak. W kazdym razie w powietrzu wszystko wyglada calkiem w porzadku.


  • 0

#44 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 625 postów
  • Age: 41
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 01 lipiec 2019 - 16:27

A ja się nie wypowiadam ze względu ze koledzy dużo starsi i bardziej doświadczeni. Tu chyba nie ma mocnych wszyscy wiemy o co chodzi a praktyka swoją drogą. Projekt jest super.
  • 0

#45 safari28

safari28
  • Modelarz
  • 454 postów
  • Age: 37
  • SkądJasło-Łaski
  • Imię:Wojtek

Napisano 02 lipiec 2019 - 20:04

Witam Panie Edwardzie po prostu genialna maszyna a lot jeszcze lepszy gratuluję :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :) 


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych