Skocz do zawartości

IŁ-28 Beagle EDF


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jak ktoś tu zagląda, to potrzebuję rady jak zrobić dzielone skrzydło, bo nigdy nie robiłem

Chciałbym je odejmować tuż za gondolami.

Mam taki pomysł

post-7718-0-65084700-1515264835_thumb.png

czarne to rurki węglowe, dźwigara i pozycjonujące piny na górze
zółte to kawałek balsy gdzie byłaby śrubka do skręcania skrzydła
coś w ten deseń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czego masz wątpliwości? Na zdjęciu wygląda o.k., choć to dość ogólna koncepcja, bo pozostaje szereg pytań szczegółowych, np: łączenie bagnetów (bagnet wchodzi we wręgi, czy w kolejny bagnet o innej średnicy).

Sprecyzuj, gdzie masz dylemat.

 

Kołki ustalające dałbym jak najdalej od bagnetów - rozważyłbym przeniesienie ich za natarcie, przed te żółte kwadraciki.

W każdym skrzydle co najmniej dwa żebra chowające bagnet - sklejkowe. Najlepiej cztery. Zrobiłbym kanapkę sklejka 0,8mm - podkład 5-6mm - sklejka 0,8mm. Ew. jeszcze z obu stron takiego żebra dałbym po nakładce sklejkowej na sam bagnet.

Sklejkę oczywiście można wyażurować, jeśli obawiasz się ciężaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajne. Dzielenie skrzydła za gondolami jak najbardziej tak. Unikniesz kłopotliwego myślenia jak wzmocnić odejmowane skrzydło przy kadłubie. Centropłat w takim dzieleniu jak planujesz wyjdzie lżej, a przy okazji będzie sztywniejszy, jednak zabezpieczenie dałbym na  wysokości dźwigara, a w punktach gdzie zaznaczyłeś zrobił szufladę na bagnecik-język pośredni, ot taka płytka ze sklejki na wrędze centropłata, a w skrzydle wycięte gniazdo na ten język, aby płat trzymał kąt.. Myślę, że zrozumiesz o co chodzi.


Ot, Wiesław Schier na topie.

post-15485-0-75768100-1515276194_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czerwona kreska to cięcie przy samej gondoli, potem jest jest os symetrii gondoli a potem druga ścianka gondoli. Tam prawdopodobnie bedzie szpara bo klapa bęzdie przy samej gondoli i musi być miejsce na jej ruch.

Jak jeszcze sie nie rozumiemy to musicie mi to narysować :)

post-7718-0-39601100-1485107007_thumb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Prace trwają. Pytanie tylko czy aby idą w dobrym kierunku?

post-7718-0-08263700-1518366381_thumb.jpg


Ostatecznie skrzydła zrobiłem w ten sposób.

Są dwa dźwigary, jeden główny przez całe skrzydłu, drugi pomocniczy aby wzmocnić połączenie od kadłuba do gondoli. Za gondolą jest tylko mały kawałek, który wchodzi w skrzydło.

Element mocujący to płytka balsowa, przykręcona na śrubę nylonową. Całość w testach ręcznych sprawia w miarę solidne połączenie, jak na pianki.

Dźwigary to rurki węglowe a łącznik to pręt węglowy.

Skrzydła maja delikatny wznios zrobiony ma gwoździa zalanego żywicą.

post-7718-0-92730900-1518369403_thumb.jpg

post-7718-0-64007100-1518369468_thumb.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Super. Dobrze wiedzieć.

Do malowania stosować pędzel ze średnio twardym włosiem syntetycznym. Pędzel miękki z włosiem naturalnym nie nadaje się do malowania akrylem. Można też nakładać szpachelką, gąbką, palcem itp ale wtedy nie uzyskamy cienkiej warstwy. Farba kryje praktycznie każdą powierzchnię (oczywiście są wyjątki). Pędzel można myć zimną wodą, farbę też można rozcieńczyć wodą. Farba bezpieczna ale ma swoją masę i łatwo zbija się w warstwy.

Artyści taką farbą nadają fakturę na obrazie.

 

Farba akrylowa jest ciężka ale dobrze kryje. Można malować jasne na ciemnym po warunkiem, ze jej nie rozcieńczymy zbyt drastycznie.

Do rozjaśniania farby polecam kupić akryl: biel tytanowa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.