Skocz do zawartości

Multiplex twinstar hydro


Rekomendowane odpowiedzi

post-903-0-94580100-1487962464_thumb.jpg

post-903-0-07696400-1487962485_thumb.jpg

post-903-0-60842500-1487962500_thumb.jpg

Antoni zakupil nowe cacka dla MW

Test oznakowania ktore wykonalem na przezroczystej folii

Sprobuje to przykleic podczas nakladania ostatniej warstwy akrylu

post-903-0-71207200-1488034460_thumb.jpg

post-903-0-23139500-1488034413_thumb.jpg

Malowania ciag dalszy z jajka styropianowego zrobie plywaki

 

 

post-903-0-93341100-1488106586_thumb.jpg

post-903-0-69870700-1488106543_thumb.jpg

 

Czas na oznaczenie SAR

post-903-0-24672000-1488181506_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to

post-903-0-06284300-1488654726_thumb.jpg

Test plywakow podskrzydlowych

post-903-0-88771200-1488719116_thumb.jpg

Zespol napedowy juz w miejscu

post-903-0-94848100-1488723529_thumb.jpg

Kpl zespol napedowy z owiewka

post-903-0-34360400-1488832769_thumb.jpg

post-903-0-35929600-1488832786_thumb.jpg

Pomiarki smigiel czarne to 8x4 L/P pomaranczowe to 9x7 klasyczne + kolpaki ktore trzeba prysnac farba, odgrzebane zapasy garazowe

Z tymi kolpakami to prawie wodoodporny bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-903-0-56161900-1489945014_thumb.jpg

post-903-0-05835700-1489945061_thumb.jpg

post-903-0-33616400-1489945084_thumb.jpg

Model skonczony

Waga bez lipo 1248g

Obecnie SC 110mm od natarcia

Redan jakies 30mm przed SC obecnie

Musze dokupic lipo bo moje nie wchodza do tego modelu

Waga do lotu wyjdzie jakies 1400-1500g

SC do oblotu znajdzie sie na redanie

Chyba nastepny weekend jak nie bedzie wialo zrobie lotny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-903-0-35431500-1490533607_thumb.jpg

post-903-0-09398900-1490533553_thumb.jpg

post-903-0-34216800-1490533514_thumb.jpg

odbyly sie kolejne proby wodne

lewe skrzydlo jest o 10g ciezsze od prawego i podczas proby startu podtapia plywak

roznica w wadze bierze sie z roznych regli

trzeba bedzie dorobic wieksze plywaczki podskrzydlowe

na smiglach 8 nie wystartuje

mam 10 ale chyba do tych silnikow sa za duze musze kupic 9

problemem moze byc zasilanie wsadzilem pakiet 2200 25C i chyba tez jest za slaby musze cos pomyslec nad jakims ponad 3500

post-903-0-34216800-1490533514_thumb.jpg

post-903-0-09398900-1490533553_thumb.jpg

post-903-0-35431500-1490533607_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz od poczatku nie do konca bylem przekonany do tych napedow

Fajnie te silniki spisywaly sie w kombacie ktory do lotu wazyl ponizej kg

mam hamownie w garazu, ale od paru lat juz nie korzystam, gdyz juz intuicyjnie potrafie okreslic co i jak

pobawie sie troche, a jak nie da rady to wymienie silniki

generalnie to uwazam pakiet powinien byc minimum 3500

zdarzalo sie ze latalem mentorem na pakietach 2200 ale bylo bardzo krotko

malo miejsca w kadlubie z przodu jest i to rodzi ograniczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za pytanie, które może być nie na miejscu w tej chwili - nie brałeś pod uwagę dokupić firmowej "nakładki" by zrobić z modelu hydro? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem tego modelu do latania "koło domu". Z plaży startowałbym z ręki lub z wody bez jakichkolwiek przeróbek po dodaniu pływaczków podskrzydłowych lub właśnie tych firmowych dodatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee nie, ja uwielbiam ,,czasem" byc modelarzem, ogladam czasem gotowce, lenistwo przechodzi z wiekiem, zbudowac, oblatac, odczuc satysfakcje ze cos sie potrawi lub nie- bezcenne

a najwazniesze udaje sie zachowac techniczny umysl, ktory jak wszystko przemija,

niestety generalnie to musze skrytykowac multiplexa

mam mentora, teraz twinstara, w rekach mialem tez inne ich modele i wiele rzeczy do poprawy np umiejscowienie i mocowanie serw

jak na niemiecka technologie to jednak badziew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety generalnie to musze skrytykowac multiplexa

mam mentora, teraz twinstara, w rekach mialem tez inne ich modele i wiele rzeczy do poprawy np umiejscowienie i mocowanie serw

jak na niemiecka technologie to jednak badziew

Też zaczynam powarkiwać na MPX-a, ale bardziej za wykonanie, co wychodzi "w praniu" ... o glebę :angry:.

Trzy różne modele z tą samą poważną przypadłością - asymetrią aero skrzydeł.

 

FC XL wyważony wzdłuż i wszerz malinowo, kładł się ostro na prawe skrzydło jeszcze na rozbiegu. Potrzeba było kilku ładnych milimetrów wychylenia lotek trymerem, żeby raczył szybować i latać prosto. Nie wspomnę o brakujących 300-400 gramach na przód dla wyważenia (vide filmiki od modelarza 115 w temacie o FC XL, żabka ślusarska jako balast "na szybko") z powodu serw usterzenia na ogonie - podzielam tu Twoją opinię.

 

Easy Star kolegi Jacka (MrokJ), bez lotek, także dokładnie wyważony poprzecznie dość sporym ciężarem na lewym skrzydle (ok. 15 gramów błędu fabrycznego) także za nic nie chciał latać prosto, także masakrycznie walił się na prawe skrzydło i ledwo wystarczało pełnego skoku SK, żeby w ogóle udało się go wznieść - a i to nie bez trudu. Tortury przeginania skrzydeł trochę pomogły, ale niedostatecznie. Tak więc próby oblotu składały się głównie z kretobicia, ale odporny na takie polowania ów model jest wyjątkowo.

 

Próby szybowania TS II także wykazały podobne choroby wrodzone, nieco mniej nasilone. Też na prawą stronę, ok. 3 mm wychylenia lotek potrzeba do prostego lotu.

Starsze wykonania tych modeli chyba nie zdradzały takich dziwności - nie słyszałem, aby ktoś takowe zgłaszał. Więc może to ma związek ze skośnym widzeniem  ;) ?

 

W temacie napędów Twin Stara sugerowałbym zapakować tam silniki fi zewn. 28 mm i najdłuższe jakie są (Pulso były 22 mm długości pakietu rdzenia stojana). Różnica ciężaru silnika nieco dłuższego nie jest wielka, a nawet przy mniejszym zapotrzebowaniu na moc jest z nawiązką kompensowana wyższą sprawnością mniej obciążonego większego (dłuższego) silnika. Wtedy te śmigła 10" byłyby pewnie dobre przy nieco większym pakiecie.

Rezerwa mocy czasem się przydaje (czytaj : bywa zbawienna  ;)). Ostatnio coraz mniej bezwietrznych dni :( ... 

Zmieniłeś śmigła do pierwszych prób wodnych na dwułopatowe ?

 

A pływaczki podskrzydłowe powiększ tak ze dwa razy objętościowo i może nawet podetnij troszkę przody od spodu, żeby miały większą wyporność dynamiczną. Odzłośliwisz złośliwe podmuchy pod skrzydła, na wodzie to z nimi różnie bywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o czym mówisz, mam ES, TS i dogfightera. Żadnych problemów z jakimś przeważaniem na skrzydło. Latają prościutko. ES to był mój pierwszy model, więc przez trzy sezony sporo przeszedł i po wypadkach lata dalej jak latał. Trymowanie tylko na początku SW i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

lewe skrzydlo jest o 10g ciezsze od prawego i podczas proby startu podtapia plywak

 

Moim zdaniem to nie problem wagi a momentu odśmigłowego. Patrząc na zdjęcia, to masz chyba jednakowe śmigła a nie prawe i lewe.

Wielkość pływaków też od początku budziła moje wątpliwości i czekałem z komentarzem do prób na wodzie a te zdają się potwierdzać, że jednak pływaki są zbyt małe.

Podobny błąd popełniłem w modelu Bulinka, szacują wyporność pływaków jedynie na ciężar skrzydła ze wsp. 3

Niestety o wyporności pływaków decyduje moment odśmigłowy a ten dobrze zmierzyć na sucho opierając model lewym pływakiem na wagę i dołożyć jeszcze drugie tyle co wyjdzie :blink:

Jeżeli zdecydujesz się na śmigła przeciwbieżne to problem momentu odśmigłowego zniknie i pływaki mogą być znacznie mniejsze - zobacz na moją stronę www. gdzie prezentuje model Cataliny. Ccenisz wielkość pływaków a na filmie z pływania i startów z wody zobaczysz, że nie ma problemów z topieniem skrzydła mimo małej wyporności pływaków.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o czym mówisz, mam ES, TS i dogfightera. Żadnych problemów z jakimś przeważaniem na skrzydło. Latają prościutko.

Myślisz, że nie robiłem rozeznania wśród innych użytkowników tych modeli ? Nieliczni także zetknęli się z tymi dziwnościami, większość nie, ale i tak wiedzieli o co pytam.

Wychodzi na to, że mam czasoprzestrzeń nad lądowiskiem mocno zakrzywioną w prawo  :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje silniki mają ~ 170W każdy, to trochę za mało.

Ja założyłem po 214 W i są wystarczające.

 

Mój TS przed przeróbką na "łódź" latał z podwoziem i początkowo na obu prawych śmigłach ciężko mi było wystartować tak moment kładł go na skrzydło.

Założyłem jedno śmigło lewe i problem zniknął.

Na wodzie jeszcze nie próbowałem, ale był już dwa razy na lotnisku z kadłubem wodnym i ma pewne "opory" ze skręcaniem ze względu na większy kadłub.

Dostanie większy ster kierunku. :D

post-8532-0-53217000-1490639431_thumb.jpg

Pływaczki podskrzydłowe nie założone bo urwały by się na trawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Patryk . Mam Twin Stara do nauki latania już jest katowany kilka lat przez młodych i starszych adeptów pierwszych kroków z modelami samolotów rc . 

Osprzęt taki sobie 2 x Redox 500/1000 (500g ciągu statycznego) 2 x regler 30A i śmigła 9x5 GWS kręcą w tę samą stronę czyli w prawo , aku to pierwszy wypust Li-pol E-force 11,1V 1800mAh 20C  (wszystkie już lekko spuchnięte lot na pełnym gazie jakieś 8min) regle spięte przez kabel Y pod jeden kanał . Model puszczany z ręki jak i z " brzucha " po trawie (oczywiście nie takiej po kolana )przy wadze 1200g daje spokojnie radę . Nie przesadzał bym z tym Li-polem aż tak bardzo bo dodając mu POWERA poprzez zwiększenie parametrów Li-pola dodajesz mu wagi która KIEPSKO wpływa na ODERWANIE się hydromodelu od lustra wody . Przerabiałem to już w kilku modelach dla klientów od zbudowania do oblotu z wody włącznie . Dobrze że wykonujesz próby na SUCHO to nie będzie niespodzianek nad wodą a start musisz dopracować już sam , każdy model startuje inaczej . Jeden potrzebuje dużej prwdkości i bez steru wysokości się poderwie a drugiemu będziesz musiał pomagać . Pilnuj się przy mocniejszym wietrze żeby startować prosto pod wiatr bo boczny podmuch PRZYKLEI ci pływak po zawietrznej i zrobisz CYRKIEL zamiast startu (z możliwością NABRANIA WODY). Próbuj życzę powodzenia doznania z latania hydro BEZCENNE . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiekszylem drastycznie plywaki podskrzydlowe (2x) na smiglach 10 wszystko mocno chlapie, model nigdy wczesniej nie latal wiec zdecydowalem sie na loty z reki na sucho

Oblot na smiglach 10, model zostal wytrymowany , dopiero zmiana smigiel na 8 dala mu lepsze loty

Dzis proby startu z wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.