Skocz do zawartości

2xEDF,XPS-mój pierwszy model


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Robert.

Śpiewać każdy może.

Spokojnie,nie jestem początkującym w modelarstwie,ale chciałbym by to co zbuduję"RC" poleciało.

Nawet z innym pilotem niż ja.


Tak między nami,dziwię się,że Ty bawisz się nadal w takie lotki.

Równajmy do najlepszych.

Ten francuz nawet nie wiedział,że można zbudować takie wspaniałe samoloty z pianki.

Twój tytuł Cię zobowiązuje.

"Sięgaj gdzie wzrok nie sięga".

To,by Cię zmobilizować do większych zadań niż lepienie.

Bez urazy liczę na Ciebie.

:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo Ci pomogę, bo to nie moja skala . Ze wzmocnień to stosuję zwykle rurkę węglową fi6 w skrzydle i tyle.

Przy takim rozmiarze i wadze jak Twój, pojawiają się nowe tematy do przemyślenia z którymi dotychczas nie miałem do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas rozwinąć skrzydła.

Ja uważam,że stać Cię na to i ,że już najwyższy czas.


Może zbudujemy tego Mig-a razem?

Moja praca i trochę techniki i Twoja wiedza o modelach LATAJĄCYCH.

Może coś z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo Ci pomogę, bo to nie moja skala . Ze wzmocnień to stosuję zwykle rurkę węglową fi6 w skrzydle i tyle.

Przy takim rozmiarze i wadze jak Twój, pojawiają się nowe tematy do przemyślenia z którymi dotychczas nie miałem do czynienia.

Lubisz myśleć i na to liczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem dobry dzień, ale "passa" chyba trwa.

Zadowolony postanowiłem rozmontować tunel, który kilka dni temu wykleiłem "papierem świątecznym".

:o Wyszedł prawie idealnie,

Bardzo sztywny, okrąg bez zarzutu, oby tak dalej.

post-20093-0-47028200-1488536839_thumb.jpg

post-20093-0-19745100-1488536867_thumb.jpg

Oby tak dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadowolony z"osiągnięć" :o,postanowiłem przygotować kolejne szablony,by zrobić górne wloty.

Element ma 176 mm,a moja ramka tnie tylko do 150 mm.

Postanowiłem przyjrzeć się rysunkom,jak to podzielić i ..... :o kolejne żdziwienie.

Tam jest wnęka na przednie podwozie i to szeroka na 66 mm.

post-20093-0-41745300-1489160729_thumb.jpg

post-20093-0-36316400-1488815399_thumb.gif

Przerysowałem to w skali 1:1 i chyba jedyne wyjście to dopuścić"ciała obce",zrobić ścianki ze sklejki,wpuszczając ją na soudal w górną część modelu,a potem przy łączeniu w dolną.

Powinno to zapewnić sztywność i umożliwić wprowadzenie powietrza do środka modelu jako chłodzenie.

Martwi mnie tylko,że jeśli pakiet wypadnie gdzieś pod kabiną pilotów,to jak tam wprowadzić troszkę powietrza,a obawiam się,że takie dwie turbiny będą miały apetyt.

Wszelkie sugestie mile widziane.

post-20093-0-89893100-1488815817_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem,o tym właśnie napisałem.

Wypadają jakoś tak jak strzałka z"E" i ciągną się przez całą długość elementu.

Problemem jest wnęka koła,która blokuje wejście do środka modelu.

Sklejka w jakiś sposób może pozwoli na wygospodarowanie troszkę przestrzeni na wlot powietrza.


D' jest zaraz jak kończy się kabina,a E tak jak kończy się boczna blacha z tym ścięciem.

Tak więc skrzela są na całej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnym przyjrzeniu się rysunkom, Piotr miał w pewnym sensie rację.

Można podzielić wloty na dwa.

Pierwsze bardziej zawinąć przed wnękę koła, drugie wyprowadzić "po bandzie" do chłodzenia innych elementów.

Wykorzystując kratki, które występują na lewej stronie kadłuba(łącznie z działkiem, którego i tak nie widać) można wprowadzić troszkę powietrza by chłodziło akumulator.

Myślenia mam do końca tygodnia.

:)

 

Tak na szybko,co mam na myśli.

post-20093-0-03981400-1488910452_thumb.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik podczerwieni to ta kopułka ze szklanym "okiem"  przed owiewką kabiny .

Jak widzę nie masz nic z wyposażenia i napędu  , przy tak poważnym  wagowo-gabarytowo....osprzęcie proponował bym ukończenie modelu dopiero po jego zakupie .

 

Robert mnie ubiegł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławku,tu bym z Tobą polemizował.

Wydanie prawie 1000 PLN.

Silniki zawsze można dać mocniejsze,pakiet też jaki będzie potrzebny,gdy już model będzie stał na kołach i będzie znana waga całkowita.

Te turbiny"podobno" mogą dać do 3500 g ciągu jedna.


Kleję sobie model,dobieram elementy z katalogu(znam ich wagę),inne elementy tworzę(ale za małe pieniądze) i będę znał ich wagę.

Dojdę do turbin,silników i pakietu.

Wyjdzie z wyliczeń(tu liczę na Waszą pomoc najbardziej) :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie masz do końca przemyślanego napędu skoro rozważasz "mocniejsze silniki"    mocniejsze od jakich ? -skoro nie masz żadnych .

 

1000zł?  no cóż ,sam wybrałeś taką "półkę"  modelu .

 

To akurat sprawa drugorzędna    ale turbiny  by się przydały by potem nie pruć  tych papierowych tuneli .

Bo opieranie się na ich  wymiarach z rysunku nie pozwoli ci na dopasowanie i umocowanie EDFa   który jak sam piszesz umożliwia uzyskanie do 3.5kg ciągu -czyli jak planujesz ich pewne  umocowanie przy tak uzyskanych cienkich ściankach gondoli i mocy napędu  ?

 

Inna sprawa  że wyposażenie na biurku nie dość że ułatwia rozplanowanie jego ułożenia ,umocowania , i wstępnego wyważenia nim płatowca   to lepiej dopinguje do ukończenia modelu , no to w końcu 1000zeta :).

 

PS  pozdrów   Mar-noda   :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.