Skocz do zawartości

Tłok w F-130S


bjacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"Konsylium" chyba wyjaśniło sprawę silnika. Na jednym ze zdjęć widać lekko podtarty korbowód. Okazuje się, że wewnątrz silnika ocierał o wał korbowy. Oględziny i dokładne pomiary wykazały, że osie sworznia tłoka i sworznia korbowodu są nierównoległe. Przypuszczalnie silnik był kiedyś zalany paliwem i przekręcony mocnym rozrusznikiem. Spowodowało to skrzywienie korbowodu, który zaczął ściągać tłok w jedną ze stron. Musiało to zająć troszkę czasu, ale tłok pracując nierównolegle wytarł się i pękł - najpierw z jednej strony, później z drugiej. Odłamane kawałki tłoka wpadły w łożysko i dalszą część historii już znacie...

 

Części zamówione i oczekuję na dostawę. Niestety, muszę jeszcze uzupełnić zamówienie o korbowód. Pozytywne jest to, że przypuszczalnie znam przyczynę uszkodzenia i po założeniu nowych części nie będę się obawiał, że silnik znowuż ulegnie uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.