Skocz do zawartości

przedszkole F5J nim kupię Jantara (lub coś podobnego)


Bax
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Leniuchy :)

 

Leniuchy i bogacze :)

Jak chcesz aby był bardziej stateczny poprzecznie, to można podciąć uszka tak jak w Avatarze.

 

Chciałbym przy tej okazji trochę poruszyć temat wzniosów skrzydeł. Silent jak na modele F5J jest raczej nietypowy ze względu na pojedynczy wznios. Taką samą stateczność poprzeczną można oczywiście uzyskać niezależnie od tego czy wznios będzie pojedynczy, podwójny czy potrójny. Wszystko zależy od ich konkretnych wartości. Jestem bardzo ciekaw opinii co do tego czy rzeczywiście będzie zauważalna różnica w lataniu takim samym modelem z tą samą statecznością poprzeczną, ale różną ilością wzniosów. Czy latanie takim Silentem z podciętymi uszami będzie się zauważalnie różnić od latania Silentem z pojedynczym wzniosem, ale na tyle powiększonym, aby w obu przypadkach była ta sama stateczność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Leniuchy i bogacze :)

 

Chciałbym przy tej okazji trochę poruszyć temat wzniosów skrzydeł. Silent jak na modele F5J jest raczej nietypowy ze względu na pojedynczy wznios. Taką samą stateczność poprzeczną można oczywiście uzyskać niezależnie od tego czy wznios będzie pojedynczy, podwójny czy potrójny. Wszystko zależy od ich konkretnych wartości. Jestem bardzo ciekaw opinii co do tego czy rzeczywiście będzie zauważalna różnica w lataniu takim samym modelem z tą samą statecznością poprzeczną, ale różną ilością wzniosów. Czy latanie takim Silentem z podciętymi uszami będzie się zauważalnie różnić od latania Silentem z pojedynczym wzniosem, ale na tyle powiększonym, aby w obu przypadkach była ta sama stateczność?

Nie leń się.

Stwórz konkretne wartości i rozwiąż swój dylemat czy zauważalnie stateczność w obu przypadkach będzie ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główna wada modeli Art-hobby to konieczność lakierowania forniru skrzydła , gdyby skrzydła były wykończone chętnych było by dużo więcej .

    Swiete slowa Dobrodzieju :)  i dodam ze maja tez duzy babun klejenie skrzydel na zewnatrz tkanina szklana , co do tego Silenta moze ladny- tani ,ale ten model nie ma nic wspolnego z F5J  :(  (waga jest mala ale powierzchnia nosna tez Lichutka ) tak samo pisza F5J Grafas,itp  ,F5J Aladyn i ta Chinka F5J z Hobby King.

   Mysle ze jesli kogos nie stac niech odklada pieniazki do skarbonki i pozniej kupi sobie naprawde dobry model do F5J ,a tymi drachlami nie ma co sobie glowy zawracac .Macie jeszcze duzo czasu nastepne zawody w Polsce  juz za rok MP F5J :). Za ten opis pewnie mnie zlinczujecie jak zwykle ,ale to jest forum moge pisac co mysle Nikogo nie Obrazajac :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

     Za ten opis pewnie mnie zlinczujecie jak zwykle ,ale to jest forum moge pisac co mysle Nikogo nie Obrazajac :)

Nie zauważyłem żeby ktoś chciał Cię tu linczować, a więc nie pochlebiaj sobie, natomiast pisać niesprawdzone bzdury o Silencie i twierdzić, że jego projektanci i wykonawcy to Nikt i dlatego możesz ich obrażać to od nich w pysk Ci się należy.

 

Będę latał Jantarem i Silentem to wydam opinię, a nie będę pisał co myślę bo myśleć trzeba umieć bo to zobowiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    Swiete slowa Dobrodzieju :)  i dodam ze maja tez duzy babun klejenie skrzydel na zewnatrz tkanina szklana , co do tego Silenta moze ladny- tani ,ale ten model nie ma nic wspolnego z F5J   :(  (waga jest mala ale powierzchnia nosna tez Lichutka ) tak samo pisza F5J Grafas,itp  ,F5J Aladyn i ta Chinka F5J z Hobby King.

   Mysle ze jesli kogos nie stac niech odklada pieniazki do skarbonki i pozniej kupi sobie naprawde dobry model do F5J ,a tymi drachlami nie ma co sobie glowy zawracac .Macie jeszcze duzo czasu nastepne zawody w Polsce  juz za rok MP F5J :). Za ten opis pewnie mnie zlinczujecie jak zwykle ,ale to jest forum moge pisac co mysle Nikogo nie Obrazajac :)

Piotrze,

korzystając z Twojej wszechstronnej wiedzy w teorii lotów i technologii konstrukcji.

Poproszę napisz Nam czym powinien i dlaczego charakteryzować się model do F5J

 

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że kiedy niektórzy "renomowani" producenci wypłynęli, to ArtHobby od kilkunastu lat sprzedawało modele...

 

Właśnie takie myślenie, że albo laminat z górnej półki, albo nic - powoduje że tak ta dyscyplina w Polsce wygląda. Czy też raczej nie wygląda.

 

Oczywiście styro - fornir ma swoje ograniczenia, ale cóż z tego?

 

Charakterystyczne dla polskich forów jest właśnie podejście: "chciałem kupić latarkę na biwak do 100zł, coś poradzicie?"

 

- " stary, szajsu nawet za to nie kupisz, dozbieraj trzy tysie i kup coś porządnego..."

 

A niektórzy ( np. ja ) nie koniecznie muszą zaczynać od jotki za 4 koła...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna anegdota z tego się zrobiła. To fakt, ale nie odpowiedziałeś Jerzy co rozumiałeś z tymi Leniami (Leniuchy)?

A taki żarcik z wręgi cnc. W modelach to chociaż tyle samemu sie robili czasami ;) Śliczne, piękne a i tak nie widać. Oczywiście przy modelach z AH troszkę trzeba popracować, wiec dlatego to żarcik z uśmiechem był :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale wydaje mi się, że ta wręga silnikowa z tuleją nieźle wzmacnia dziobek przy ew. dzidowaniu.

Ten model ma kilka takich drobnych smaczków, które podobają mi się bo świadczą, że ktoś "coś tu myśli" dla użytkownika.

Rewelacyjnie wzmacnia przód kadłuba , ponieważ klejona jest na dużej powierzchni z radełkowaniem więc się nie obróci, a ponadto nadtoczenie  z przodu ustala kąt wykłonu silnika.

Rozumiem, ale wydaje mi się, że ta wręga silnikowa z tuleją nieźle wzmacnia dziobek przy ew. dzidowaniu.

Ten model ma kilka takich drobnych smaczków, które podobają mi się bo świadczą, że ktoś "coś tu myśli" dla użytkownika.

Smaczkiem jest unikatowy podział kadłuba w poziomie a nie jak większość producentów w pionie. 

Dzięki temu kadłub jest mocniejszy , powtarzalny kąt zaklinowania skrzydła i półka pod serwa, która bardzo mocno wzmacnia kadłub 

przy przypadkowym "dzidowaniu" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak przy okazji wzmacniania kadłuba - z doświadczenia wiem, że kadłub pęka właśnie tam gdzie jest słabiej wzmocniony ;) Jakoś z zasady dalej niż bliżej początku kadłuba :) Albo za miejscem lub przed miejscem gdzie był naprawiany. No chyba że ten model jakiś delikatny jest na przodzie i potrzebuje odrobiny szaleństwa.


No weźcie napiszcie zę Wam się podoba, a nie generujcie fajnych teorii. Sie nie ma czego wstydzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie jeszcze dumam jak ten długi wał jest odporny na zginanie?

Się okaże. :huh:

Mam ATR 2000 w Evolution już kilka lat i w stosunku do konstrukcji czesko słowacko chińskich 

jeszcze nie miałem sytuacji, żeby się skrzywił, a lądowałem nawet na asfalcie  :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.