Skocz do zawartości

FUN FLY Amper ... zainspirowany depronowym fun fly'em buduje konstrukcyjny model ... wstępnie projekt później budowa ... PLANY


przemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Stefan za dobre słowo ;)

Z tym Twoim odczuciem prywatnym odnośnie statecznika to jest tak że to teraz stało się moim odczuciem prywatnym :P 

W zasadzie proporcje brałem z tego deproniaka co jest w pierwszym poście ale ryzyko istnieje ... no nic jak kto mówią kto nie ryzykuje nie wygrywa ;) Jak Stefan Twoje obawy się potwierdzą będę powiększał. 

Tak odnośnie statecznika to przy budowie Infineona I3D dwupłatowca chciałem poprawić fabrykę i powiększyłem statecznik pionowy i model był bardzo wrażliwy na wiatr. Ostatnio zdecydowałem się na jego przycięcie żeby było jak w planach i latanie zrobiło się przyjemniejsze ... no ale mowa tutaj o dwóch różnych modelach ... tamten dwu płat i epp a ten jedno płat i konstrukcja. Jedno jest pewne że film wrzucam z pierwszego lotu choć nie wiem jak by wyglądał ;) ... a teraz czas na oklejanie drugiego płata. Dziękuje za zainteresowanie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

A dzisiaj to dzień dopisał ... 

bilans modelarski na dzień dzisiejszy ...

Dwa płaty skrzydła oklejone wraz z lotkami i kadłub też (jeden płat prezentowałem wcześniej więc co będę dublował zdjęcia) ... kadłub miał być cały filetowy ale oczywiście Przemuś zamówił za mało folii więc jest dwu kolorowy :P ... nawet mi się podoba ;)

post-8897-0-67645400-1500494396_thumb.jpg

 

dodatkowo dwa pakiety wylatane na I3D ... no dzień taki, że hej !!!!

szybkie streszczenie dnia ...

wstaje godzina 8.00 jem śniadanie ... zasiadam do modelu ... wycinam orczyki, dopasowuje ... przygotowanie biurka pod oklejanie ... samo oklejanie ... przerwa na kawę w biegu ... klejenie z docinaniem ... jakieś tam mieszanie muzyki w yt ... nawet udało mi się załadować stary film z latania F-22 Raptor na YT, którego po mistrzowsku wyremontował Rafał :) Rafała pozdrawiam ...

Godzina 17.00 szybka wizyta rodzinna ... godzina 20.00 jadę latać ...jedne pakiet ... dobrze idzie ... drugi pakiet ... rewelacja ... powrót do domu  ... szybkie foto kadłuba ... browar ... chwila zadumy ... drugi browar ... pisanie posta ... koniec dnia można iść spać :)

 

Jak to mówią szybko zwięźle i na temat :P

 

Odbiornik zamówiony ... więc jak model będzie w całości to szukam pakietu ... wstępnie był planowany 1300 mah ale wchodzi już w rachubę 1500 mah ... silnik 313 W to i prąd będzie jadł wiadrami więc te 5 minut model mógł by polatać ;) Zawsze mam do dyspozycji 1800 mah więc najprawdopodobniej na takim zostanie oblatany (kwestia finansowa się kłania) 

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień na budowie ... już widać światło w tunelu :) ... pytanie tylko czy iść w jego stronę :P

 

Stefan zdrowo wbił mi klina odnośnie wielkości statecznika pionowego, więc postanowiłem przeanalizować zdjęcia moich poprzednich fun fly - ów i wyszedłem z założenia że powiększę go już teraz ... przeglądając czeluści internetu natrafiłem na usterzenie Ultimate 

 

ot takie cosik 

post-8897-0-95754400-1500651940.jpg

 

bardzo mi się spodobało więc postanowiłem, że będzie podobne ... przyszłościowo zmienię też kształt usterzenia poziomego, wzorując się na usterzeniu Ultimate

 

porównanie nowego ze starym

post-8897-0-30221000-1500651729_thumb.jpg

 

post-8897-0-87923400-1500651738_thumb.jpg

 

przy okazji osadziłem owiewkę kabiny i porównanie kadłub z pierwsza wersją usterzenia 

stary 

post-8897-0-71032000-1500652531_thumb.jpg

nowy

post-8897-0-48121400-1500651753_thumb.jpg

 

Wcześniej zrobiłem orczyki ze sklejki 2 mm

post-8897-0-76894300-1500651744_thumb.jpg

 

model okleiłem już cały, zbieranina części  ... teraz podwozie wygiąć i zamontować w modelu

post-8897-0-55912600-1500651765_thumb.jpg

 

I stała się rzecz dość dziwna bo delikatnie zwichrowało mi kadłub  :huh:  ... co skutkuje, że stateczniki zachowują kąt ale niestety tego kąta brak względem skrzydła ... na zdjęciu brak kadłuba bo się prostuje mam nadzieję, że coś pomoże ... jednak nie mogę trzymać w piwnicy (tam gdzie warsztat) balsy bo wilgoć robi swoje ... no chyba że wkradł się czynnik ludzi w postaci mojej osoby i to ona jest winna delikatnemu skręceniu (prawdopodobieństwo również wysokie :P ) ... ehhhh brawo JA !!! :D

 

 

EDIT ...

 

No nie mogłem ... poskładane w całość ... waga z pakietem 3S 1800 mah (brak odbiornika i podwozia) 722 gramy ... według wyleczeń SC ma mieć jakieś między 45 a 65 mm obecnie jest jakieś 90 mm bez podwozia ... chyba nici z mniejszych pakietów ale jutro jadę porzucać go w wysoką trawę zobaczymy co pokarze na obecnych "ustawieniach" ...

post-8897-0-19338900-1500664627_thumb.jpg

 

post-8897-0-28186400-1500664635_thumb.jpg

 

post-8897-0-15715500-1500664644_thumb.jpg

 

post-8897-0-33641600-1500664653_thumb.jpg

 

 

... no i oblot najprawdopodobniej jak pogoda pozwoli dzień jutrzejszy ... ciut się rozjechałem z terminem :P

 

CDN ... 

 

post-8897-0-30221000-1500651729_thumb.jpg

post-8897-0-87923400-1500651738_thumb.jpg

post-8897-0-76894300-1500651744_thumb.jpg

post-8897-0-48121400-1500651753_thumb.jpg

post-8897-0-55912600-1500651765_thumb.jpg

post-8897-0-95754400-1500651940.jpg

post-8897-0-71032000-1500652531_thumb.jpg

post-8897-0-19338900-1500664627_thumb.jpg

post-8897-0-28186400-1500664635_thumb.jpg

post-8897-0-15715500-1500664644_thumb.jpg

post-8897-0-33641600-1500664653_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam. :ph34r::lol:

Jakoś się nie gniewam :P wręcz przeciwnie ;)

 

Model wersja "proto" skończony ... zbudowanie modelu zajęło mi 22 dni  ... waga RTF 845 gram ... po dodaniu podwozia SC przesunął się o 1 cm do przodu czyli mam teraz w granicy 80 mm ... kupiłem serwa Tower Pro SG 92R ... powiem krótko jestem nimi zażenowany  :angry: Jedno już na starcie odmówiło posługi a drugie czasem jak się zawiesi, zaczyna buczeć i trzeba go popchnąć żeby znów zaczęło działać ... będzie na dawce do oświetlenia dyszy silnika przy jakimś parkjet'cie bo mam mały silnik 1900 kv więc aż się prosi żeby gdzieś go wmontować ale jak to mawia Wołoszański "nie uprzedzajmy faktów"  ... dodatkowo jak szybko ruszam SW to zaczynają ruszać się lotki (drgać) ... ten sam odbiornik a w I3D i serwa zwykłe TP te niebieskie i takie efekt nie występuje. Serwa TP SG 92R nawet nie nadają się do tarcia chrzanu.  ... jak mi się dzisiaj nie uda załatwić 3 serw to oblot zostanie przełożony ... a pisało jakieś super mocne z "karbonu" a tu lipa.

Wracając do modelu ...

Tak wygląda wnętrze wraz z pakietem 1800 mah 3S ... wydaje mi się że mniejszego pakietu nie dam i zostanie ten albo nawet 2200, ale to się zobaczy.

post-8897-0-50315400-1500716412_thumb.jpg

 

no i cały już na kółkach :)

post-8897-0-17258500-1500716327_thumb.jpg

 

post-8897-0-97472000-1500716336_thumb.jpg

 

post-8897-0-45526200-1500716352_thumb.jpg

 

post-8897-0-38459700-1500716365_thumb.jpg

 

post-8897-0-96518900-1500716381_thumb.jpg

 

Jak go nie roztrzaskam i spełni moje oczekiwania, czyli mam latać (dość wygórowane) to doczeka się maski silnika i wtedy może jeszcze wyciągnę ESC z kadłuba tak żeby zapewnić mu lepsze chłodzenie choć teraz raczej złe nie jest. Śmigło założone 9x6 a pogotowiu czeka jeszcze w razie czego 10x5. Wychylenia sterów ograniczone do 50%.

Kombinuje serwa i czekam na spokojny wieczorny wieczór bez wiatru ... 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech jo...

A było wcześniej poszukać opinii na temat tych "wunglowych"?

U mnie obecnie służą tylko jako "atrapa serwa" do wyznaczenia miejsca mocowania ;)

Natomiast jeśli szukasz czegoś trochę mocniejszego do napędu SK i SW to polecam to:

http://www.marvio-rc.pl/serwomechanizm-tower-pro-mg-91,3,24,4670

lub trochę mocniejsze, to:

http://www.marvio-rc.pl/serwomechanzim-tower-pro-mg-92b,3,24,4669

Osobiście jestem z nich zadowolony, używam jakieś "naście" sztuk - gdzieś tak od dwóch lat, i w ciągu tego czasu udało mi się jedno "zajechać" - w zeszłym miesiącu musiałem wymienić, bo zaczęło mocno drgać w pobliżu neutrum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz mądry człek po szkodzie ... teraz posiadam aż 4 szablony do wycinania otworów pod serwa :P ... ale serwa 4 sztuki już są Tower Pro MG90S 1/2 metal :) ... czekam na dogodny brak wiatru ;) 

Przy okazji Marcin fajny patent z wyginarką do drutu :) http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65041-prosta-wyginarka-do-pr%C4%99t%C3%B3w-zr%C3%B3b-to-sam/&do=findComment&comment=643532

Dzisiaj takową śmignąłem na szybko żeby wygiąć pręty do podwozia 

Pomysł rewelacyjny choć podstawka zrobiona ze sklejki o grubości 20 mm już poległa ale wymyśliłem że stól roboczy zrobię  z kawałka blachy 4 mm bo taka mi zalega i powinna starczyć na dużo dłużej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bo to wyginarka w wersji "szybkiej": szybko się ją robi, szybko się wygina i szybko szlag ją trafia :D

Mam już zrobioną wersję "full metal" - daje radę prętom o średnicy 5mm (grubszych nie mam, więc nie sprawdziłem), w jesienno/zimowym sezonie warsztatowy będzie można wyginać i wyginać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po oblocie ... lata !!! :)

Pogoda fajna wiaterek delikatny, start wykonany pod wiatr. Oczywiście pierwszy lot dość nerwowy, ogólnie poszedłem na żywioł tzn miałem wcześniej sprawdzić go rzucając model w wysoką trawę ale postanowiłem rzucić się na głęboką wodę. Wiosek chyba SC nawet może iść do tyłu. Na filmie widać delikatną walkę z trymerami ... zawsze mam kłopot w trafienie w nie palcami. Model delikatnie brało na lewo ale kilka ruchów trymerem załatwiło temat tak samo jak z wysokością bo model miał tendencje do nurkowania ale to chyba do końca nie sprawdzony ustawiony SW. Zweryfikuje to przy następnych lotach. Jak poczuje model lepiej będę próbował przesuwać SC do tyłu z czystej ciekawości. Podczas oblotu jak widać udało mi się tylko zrobić pętle i lot na plecach, którego może nie widać na filmie bo model dość daleko odleciał, ale powiem że po obrocie na plecy wystarczyło wyrównać lot i model leci prosto :) w zasadzie co tu będę nawijał zapraszam do filmu ... taki na żywo bez obróbki około 3 minuty lotu. Lądowanie do poprawki ale emocję wzięły górę ale co najważniejsze model cały a ja zadowolony :)

http://www.youtube.com/watch?v=kpQ4bEquLSk

 

z pewnością CDN ...

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I stała się rzecz dość dziwna bo delikatnie zwichrowało mi kadłub  :huh:  ... co skutkuje, że stateczniki zachowują kąt ale niestety tego kąta brak względem skrzydła ... na zdjęciu brak kadłuba bo się prostuje mam nadzieję, że coś pomoże ... jednak nie mogę trzymać w piwnicy (tam gdzie warsztat) balsy bo wilgoć robi swoje ... no chyba że wkradł się czynnik ludzi w postaci mojej osoby i to ona jest winna delikatnemu skręceniu (prawdopodobieństwo również wysokie :P ) ... ehhhh brawo JA !!! :D

Co do zwichrowania kadłuba pisałem o tym wcześniej ;)  Kadłub po dodaniu wzmocnień w postaci pręta węglowego jest bardzo sztywny i już nie widzę sensu wrzucać kolejnych gram w postaci kolejnej wręgi.

 

Co do planów to pewnie będą ... obecnie ślęczę nad wersją wycinaną laserem i takową z pewnością będę chciał wyciąć, później skleić i znowu polatać do czasu jak udostępnię  plany. Do oficjalnych planów to raczej daleka droga, ale powoli do tego zmierzam ;)

 

Nazwa modelu została już wybrana ... "Amper" 

 

EDIT ...

 

Tak będzie (a przynajmniej mi się wydaję) wyglądał kadłub Ampera jak pójdzie po cięcie laserem ...

post-8897-0-70777400-1500831345_thumb.png

 

post-8897-0-57704200-1500831343_thumb.png

 

Zmiany ...

  • Garb pod dłuższych namysłach będzie kanciasty (trójkątny) i sądzę że ciut zaoszczędzę na wadze balso - sklejki i balsie  ... choć to może tylko moje wrażenie ale wcale tak być nie musi.
  • SW zrobiony w całości stąd zrobione wycięcie w kadłubie pod niego ... dwie połówki łączone na drucie może i fajne rozwiązanie ale chyba nie w akrobacie ... nie pisałem ale  przy oblocie podczas wykonywania pętli nie pod wiatr ster się skręcił co skutkowało krzywe wykonanie figury, natomiast idealnie pod wiatr to żaden kłopot, pętla idzie prosto.
  • domek silnika ... wstępnie dwie wersje, pierwsza o długości 20 mm a druga o 40 mm. Spowoduje to że ESC wyciągnę przed kadłub dla polepszenie jego chłodzenia no i większe pole manewru przy wyważeniu modelu (szansa na wsadzenie mniejszego pakietu)
  • przerobiony kształt sterów (SW i SK) i ścięcie ciut dolnej krawędzi SK ... obecnie końcówka SK blokuje się o trawę  a nie chce już powiększać płozy więc wybór padł na przeróbkę SK

    post-8897-0-76280400-1500831991_thumb.png

  • powiększyłem też przestrzeń na pakiet o czym już pisałem wcześniej
  • dodałem element centrujący przy montażu statecznik pionowy 

i więcej już nie pamiętam ;) teraz tylko czekać cierpliwie ... przy poprawkach spędziłem przed komputerem ładnych kilka dni.

Przy okazji wymyśliłem sobie szablon do stworzenia kopyta ze styroduru maski silnika, którą mam zamiar wykonać metodą "na tracony styropian".

 

przy okazji przygotowałem sobie szatę graficzną na model ;)

 

post-8897-0-68526100-1500836013_thumb.png

 

 

... CDN 

Edytowane przez przemo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błoga cisza w temacie więc muszę ją ciut zmącić   :P

Pogoda nie rozpieszcza non stop leje na przemian z silnym wiatrem więc nici z latania, a miałem ogromną nadzieję, że jeszcze cosik uda mi się polatać Amperem na dniach póki emocje po oblocie jeszcze mi nie opadły i przy okazji nakręcić kolejny film z lotu ...

 

Póki co czas zabrać się za maskę silnika. Metoda na tracone styro. Maska z laminatu. Po konsultacji z Wojtkiem (f-150) nałożę dwie warstwy tkaniny 48 g/m2 na kopyto i wzmocnie miejsca mocowania maski do modelu. Żywica Epidian 52.

 

Co do materiału na kopyto maski to styrodur niebieski drobno ziarnisty, powiem szczerze że lepiej mi się pracowało z tym gruboziarnistym pomarańczowym czy tam żółtym. Ten się szybko uszkadza jak za bardzo się naciśnie przy szlifowaniu ... gruboziarnisty dla mnie o wiele lepszy ale i tak w sumie na laminat będę nakładał szpachlówkę więc w sumie nic nie szkodzi ;)

 

Pierwsze przygotowałem sobie szablon kopyta ze sklejki 2 mm

post-8897-0-40061600-1500986309_thumb.jpg

 

przymocowałem go do kawałka styroduru za pomocą taśy dwustronnej

post-8897-0-45353600-1500986314_thumb.jpg

 

wyciąłem wzdłuż szablonu na stołowej wyrzynarce i przy pomocy dremla i małego frezu wyrwałem ciut mięsiwa ze środka kopyta

post-8897-0-65798100-1500986319_thumb.jpg

 

naniosłem linie pomocnicze do szlifowania 

post-8897-0-41840500-1500986324_thumb.jpg

 

kopyto gotowe i oklejone taśmą przeźroczystą a następnie przeprasowane żelazkiem żeby naciągnąć miejscami pomarszczoną taśmę przeźroczystą ... idealnie nie jest ale pomogło i to dużo 

post-8897-0-67699500-1500986328_thumb.jpg

 

teraz czekam na tkaninę i żywice ....

tradycyjnie 

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu przestało lać 

drugi dzień lotów za mną a w zasadzie drugi lot za mną bo posiadam tylko jeden pakiet do niego ;) 

Pogoda dość wietrzna więc może i bardziej odważniej jak za pierwszym razem ale nadal zapobiegawczo. Nie jestem zadowolony z łączenia SW za pomocą drutu. W kolejnej wersji już to poprawiłem na planach ale w tej muszę to zrobić doraźnie i wzmocnie go płaskownikiem węglowym. Jak podwieje to połówki SW zaczynają się giąć i pętla zaczyna wychodzić nie równo. Muszę polatać nim w bezwietrzną pogodę. Póki co wyciąłem te ciekawsze momenty z dzisiejszego latania ... czyli wieje nudą :P  

 

http://www.youtube.com/watch?v=JfPcHB9SaJU

 

 

CDN ...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maska silnika skończona ... wykończenie w stylu co znajdę w warsztacie, a znalazła się srebra Pactra i czerwony red ferrafi z Vallejo. Dopasowanie kolorystyczne rodem od Jacykowa no ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :P

 

post-8897-0-92075100-1501246876_thumb.jpg

 

post-8897-0-40932700-1501246885_thumb.jpg

 

post-8897-0-75239800-1501246892_thumb.jpg

 

post-8897-0-03005800-1501246899_thumb.jpg

 

Kalkomanie mam do odebrania z drukarni w poniedziałek ... stwierdziłem, że muszę coś wrzucić szczególnie na spód skrzydła.

Trzeci lot już za mną i powiem tyle że lata się nim fajnie ale model jest dość szybki. Ciut usztywniłem połączenie połówek SW ale już sobie daruje. Ciasna pętla wychodzi koślawo ale za to jak się model rozpędzi i pętle robi się powoli (można powiedzieć makietowo) to wychodzi bardzo ładna :) Dzisiaj mam nadzieję na jakieś loty wieczorem ale już dorobiłem się drugiego pakietu więc polatam cosik więcej :)

 

Policzyłem obciążenie płata ... powierzchnia nośna 24,5 dm2 a obciążenie wynosi 34,4 g/dm2.

Kończę tradycyjnym, nudnym (jak chyba cały wątek bo wychodzi mi niezły monolog) :P

 

...

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HA HA !!!

To znowu Ja !!!

nie spodziewaliście się mnie tak wcześniej !!! :P

Forum się wydaję, że śpi ... ja nie wiem czy w Polsce taka pogoda dogodna do latania, że wszystkich wywiało z sieci ??? ... w sumie to dobrze ale zanudzać nie przestane :P 

 

Dotarła kalkomania na prototyp :) 

 

post-8897-0-03262300-1501524554_thumb.jpg

 

post-8897-0-58085400-1501524558_thumb.jpg

 

post-8897-0-59047800-1501524564_thumb.jpg

 

od tej chwili uważam, że prototyp Ampera został ukończony ;) 

 

Za nie długo znowu wrócę z nudną relacją ... tak sądzę ;) 

 

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota. Bardzo sprawny warsztat. Powtarzam się, ale masz naprawdę rzadkie połączenie tempa z jakością. Jak dobra fabryka ;)

Podejrzewam, że to jeden z powodów, że masz ciszę - nie dajesz okazji, żeby się powymądrzać :P

Drugi to taki, że w zasadzie nie widać u Ciebie dylematów - projektujesz i dopieszczasz na kompie a potem po prostu realizujesz plan.

 

Nie myślałeś, żeby zaprojektować i wykonać coś w proporcjach np: Zlina 50? Taki bardziej klasyczny kształt akrobata, który wciąż pozostałby FunFlayem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.