Skocz do zawartości

Sopwith Camel 1/5 z HK (laser kit 1520mm )


JacekK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dziś na warsztat poszły płaty górne. Baldachim był już gotowy, więc teraz tylko lewy i prawy płat. 

 

Bezstresowo, pomijając że jednak dwie formatki trzeba było dorżnąć Olfą bo niedopalone. Reszta klocki LEGO. 

 

Naprawdę jakiś chiński modelarz się przyłożył do tego projektu. Pasuje na wcisk, cyjaczek to już formalność. 

 

Dorobiłem sobie nową oś podwozia bo stara 321mm nijak nie pasowała do żadnych kół w rozsądnym rozmiarze ( zostawało po 28mm osi na stronę, a gdzie koło, nakrętka, podkładki? ). Stalowa oś 350mm waży 78g. Niby dużo, niby nie. Może później zrobię ją jednak z tytanu, zawsze parę gram się urwie...

 

Jutro czas na dolne płaty i potem właściwie wyposażenie trza wkładać. Tu pytanie - jak zabezpieczacie firewall`a przed paliwem? 

 

Lakier epoxy czy wystarczy nasączyć super rzadkim CA?

 

post-10065-0-23438500-1505501083_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J-23 znów nadaje :)  - pytanie czy ktoś to jeszcze czyta...?

 

Część sklejkowo - balsowo - paulowniowa praktycznie zakończona.

 

Zostało jeszcze przykleić balsowe natarcia płatów i oszlifować wszystko przed oklejaniem. 

 

Do końca tygodnia powinien dotrzeć solartex z HK. Pryskać jakimś balsalock`iem czy lecieć po odkurzeniu bez niczego?

 

Pytanie ponawiam odnośnie wręgi silnikowej - czym impregnujecie przed nitro?

 

Poniżej fotki, nawet moja mała inspektorka z ULC-u była na kontroli :D

 

Po ważeniu zawodnika - 1,68kg - chyba całkiem rozsądna waga jak na półtorametrowy dwupłat.

 

 

post-10065-0-47939400-1505843055_thumb.jpg

post-10065-0-94512800-1505843059_thumb.jpg

post-10065-0-77669300-1505843065_thumb.jpg

post-10065-0-84972000-1505843071_thumb.jpg

post-10065-0-11663200-1505843091_thumb.jpg

post-10065-0-56301700-1505843175_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku dzięki za info. 

 

Arek - Camel miał koła z oponami 700x75, czyli proporcje 9,33 dł x wys. Moje mają 145 x 20 czyli 7,25 - istotnie są trochę za szerokie. Powinny mieć 16 mm. 

 

Zobaczę jak to wyglądać będzie z oklejonymi felgami. Od środka przyjdzie jeszcze talerz o większej średnicy, ale z tym czekam do oklejania, będzie łatwiej.

 

Oponki dałem nieco wyższe niż powinny celowo, bo to jedyna amortyzacja w tym podwoziu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku, tak - maska jest już wstępnie przycięta. Trochę jeszcze będzie ale to po zamontowaniu łoża z silnikiem. 

 

Niestety, będzie trochę "za długa" w stosunku do oryginału, bo silnik rotacyjny był bardzo krótki. Modelarskie silniki są dwa razy dłuższe jeśli chodzi o proporcje. 

 

A na Moki mnie nie stać :D

 

Mam nadzieję zgubić to nieco malowaniem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model kupiony na HK euro warehouse. 

 

Cofnąć bym teoretycznie mógł, ale ten model ma potwornie krótki ryjek i pytanie czy się wyważy? To raz. 

 

Dostęp do silnika będzie dość z ....y  a grzałka itd... Do spokojnego rozważenia.

 

Wolałbym osobiście żeby dobrze latał :D

 

Cegłę co wygląda już mam - z niemieckimi krzyżami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a grzałka itd...

 

grzałka to nie problem, można zawsze przedłużyć i wyprowadzić tam gdzie będzie wygodniej, gorzej jeśli chce się wymienić świecę, ale to też można jakoś rozwiązać. 

 

Z wyważeniem fakt, jest mały problem, w "krótkoryjkowcach" zasada jest jedna wszystko co się da max do przodu i jak najlżejszy tył  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak Hangar miał inna konstrukcję, to nie jest kopia. Popatrzyłem - H9 miał silnik mocowany jakby w głębi kadłuba, dzięki czemu osłona była krótka, a bateria chowała się w domku zainstalowanym powyżej silnika. Tu masz domek wystający z kadłuba i dopiero do niego mocujesz silnik, przez co masz ładnych kilka centymetrów dłuższy nos. 

Zastanawiam się, jak o się przełoży na lądowania. W sieci jest dużo filmów pokazujących Camela kończącego lądowanie z nosem w rawie, albo wręcz wylegującego się na plecach na trawie. Tu nos jest dłuższy, ogon chyba nie, problemów może być jeszcze więcej...

 

Jeszcze jedno mnie zastanawia - hangar był pod 4s, ten jest pod 6s. Rzeczywiście jest potrzeba wsadzania aż takiej elektrowni do środka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jest pod ASP91 AR :D

 

A serio to generalnie HK ma tendencję do przesady z mocą potrzebną do latania. Tym bardziej że to WW1 - to ma latać na skrzydłach.

 

Tutaj też jest domek pod elektryka, gdzie bateria nurkuje aż pod sam silnik. Ale ja go nie użyję bo robię żarowy napęd. 

 

Może dziś zdejmę z hamowni łoże z ASP i popatrzę jak i co. Zawsze mogę go przekonstruować i zrobić firewalla głębiej.  Laser mam, to nie kłopot.

 

Tylko pojawia się pytanie czy nie będzie się grzał?

 

Wszystko generalnie i tak idzie na przód, serwa też dam nie za kabiną tylko pod słupki przednie baldachimu. Ogon jest dość lekki. 

 

Jak tylko uda się wykroić odrobinę więcej czasu, to działam :D

 

Odrobinę większe koła też mają pomóc zmniejszyć tendencję do kapotażu. 

 

Ale pewnie lądowania będą odrobinę cyrkowe...

 

Edit: zrobiłem oś podwozia z tytanu - waży 32g zamiast 78g stalowej. Zawsze coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.