Skocz do zawartości

Polska wspaniala maszyna


Ziggy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Adam, bardzo dziekuje za informacje. Szkoda modelu, duza strata. To tyle pracy.

Moze wiesz czy skrzydlo bylo dzielone i jake mial zastrzaly. Duraluminium pokryty sosna czy cos innego.

Moje skrzydlo jest w calosci - rura jest wklejona na stale i jak doradzil mi Mecenas zrobilem dodatkowy keson.

Sa gdzies jakie zdjecia zrobionych 11-tek ?

Ziggy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Cześć Zyggi,  chyba największe doświadczenie w budowie 11-stek ma Henryk i z nim musisz nawiązać współpracę :) .

Możesz podglądnąć wątek

http://pfmrc.eu/index.php/topic/41979-pzl-p11c-wycinanka-jaros%C5%82awa-suchockiego-od-strony-12-nast%C4%99pna-budowa-z-kilkoma-zmianami/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z Piotrem ,zastrzały były z blachy duraluminiowej pokrytej otuliną z drewna( sklejki). Skrzydło było dzielone na 3 części tak jak na zdjęciu poniżej  przy składaniu modelu przed feralnym lotem.Tak jak post wcześniej pisał Wojtek ,Henryk też wykonał kilka jedenastek - przy niektórych chyba nawet współpracowali z Piotrem.Z rozmowy z Piotrem mogę jedynie przekazać ,że ważne jest również wzmocnienie okolic mocowania zastrzałów .Najlepiej napisz do Pana  Henryka na pewno chętnie doradzi ,to bardzo doświadczony modelarz z tego co czytałem to nawet wykonywał dla Ciebie uchwyt do holowania szybowców ,więc raczej się znacie.Pozdrów ,tam te wszystkie kangury ;).

post-2834-0-65257200-1552924554_thumb.jpg

post-2834-0-89978600-1552924575_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Bardzo dziekuje za odpowiedzi.

Zanim wystartowalem z budowa skrzydla pokazalem to konstrukcje do inzyniera lotnictwa ( co prawda on zajmuje sie " normalnymi " samolotami ) i on doradzil mi aby zbudowac skrzydlo w calosci : lewe i prawe.

Ksztalt skrzydla i rozne przekroje powoduje rozne silla nosne i koncowka skrzydla zawsze bedzie narazona na duze drgania moze nawet flater.

Dlatego dolna powierzchnia skrzydla u mnie jest calkowicie pokryta balsa az to zgiecia, 

Jeszcze jedna wskazowka : zastrzaly  powinny byc troche mocniejsze dlatego on mi doradzil inny rodzaj " streamline tube " ( nie wiem jak to napisac po polsku ) i to bedzie zrobione z wlokna weglowego. Ponoc duraluminium pokryty sosna w tej wielkosci modelu nie jest wustarczajaco sztywny.

Przepraszam za moja pisownie ale jest mi coraz trudniej napisac wszysto po polsku.

Pare fotek

post-19047-0-42031800-1553079555_thumb.jpg

post-19047-0-71879700-1553079572_thumb.jpg

post-19047-0-46186500-1553079599_thumb.jpg

post-19047-0-12258300-1553079617_thumb.jpg

Ziggy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zasadniczy błąd konstrukcyjny!!!

O ile sprawne było sterowanie RC to właśnie takie rozwiązanie modelarskie płata Puławskiego było prawdopodobnie przyczyną katastrofy. Płat Puławskiego powinien być odtworzony zgodnie z pierwowzorem bo jego istotą jest skorupowa konstrukcja płata z łamanym dźwigarem oraz zmiennym przekrojem poprzecznym a także  ściśle określone położenie zastrzałów. Inaczej mówiąc połówka płata musi być integralna i bez podziału. W przeciwnym razie inaczej pracuje centropłat usztywniony zastrzałami a inaczej końcówka płata (odejmowana do transportu) bez żadnych usztywnień. Do katastrofy doprowadziły prawdopodobnie drgania skrętne końcówek płatów (podobnie jak w przypadku RWD-6 Żwirki i Wigury) bowiem końcówki płata modelu osadzone na rurze i kołku ustalającym nie spełniają wymogów wytrzymałościowych płata Puławskiego i podlegają zjawiskom, które właśnie integralny płat Puławskiego miał wyeliminować!!!

Szkoda modelu ale błąd konstrukcyjny jest ewidentny.

 

Aleś się zagalopował.

Gdy Zygmunt Puławski wymyślił swój płat o zjawiskach, o których piszesz nic jeszcze nie wiedziano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zasadniczy błąd konstrukcyjny!!!

O ile sprawne było sterowanie RC to właśnie takie rozwiązanie modelarskie płata Puławskiego było prawdopodobnie przyczyną katastrofy. Płat Puławskiego powinien być odtworzony zgodnie z pierwowzorem bo jego istotą jest skorupowa konstrukcja płata z łamanym dźwigarem oraz zmiennym przekrojem poprzecznym a także  ściśle określone położenie zastrzałów. Inaczej mówiąc połówka płata musi być integralna i bez podziału. W przeciwnym razie inaczej pracuje centropłat usztywniony zastrzałami a inaczej końcówka płata (odejmowana do transportu) bez żadnych usztywnień. Do katastrofy doprowadziły prawdopodobnie drgania skrętne końcówek płatów (podobnie jak w przypadku RWD-6 Żwirki i Wigury) bowiem końcówki płata modelu osadzone na rurze i kołku ustalającym nie spełniają wymogów wytrzymałościowych płata Puławskiego i podlegają zjawiskom, które właśnie integralny płat Puławskiego miał wyeliminować!!!

Szkoda modelu ale błąd konstrukcyjny jest ewidentny.

 

"Płat Puławskiego („polskie skrzydło”[1]) – rodzaj konfiguracji skrzydła samolotu, odmiana skrzydła typu mewa, o charakterystycznym wygięciu w kształcie spłaszczonej litery M w samolotach górnopłatowych, opracowany i opatentowany przez Zygmunta Puławskiego w polskim samolocie myśliwskim PZL P.1 z 1928 roku."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga do Panów stan_m i stema

 

Bardzo proszę zakończyć w tym wątku swoją dyskusję i założyć sobie własny wątek i tam sobie udowadniać który z Was ma rację, a ten wątek proszę zostawić w spokoju. Jeszcze jeden tego typu post i wszystkie wasze wypociny pójdą do kosza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Witam,

Juz mija 6/12 od kiedy nie pracowałem nad Jedenastka.

Caly czas zajmowałem sie Nietoperzem. 

Teraz czekam na dalsze malowanie skrzydel - moj kolega ma bardzo mało czasu wiec zastój.

Dlatego mając troche przerwy wróciłem do skrzydel.

Powoli do przodu.

post-19047-0-60092900-1571636247_thumb.jpg

post-19047-0-99288300-1571636268_thumb.jpg

Ziggy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Przerabiam mocowanie podwozia.To orginalne  jest za słabe wiec korzystam z pomysły pana Henryka.

Stare mocowanie ze sklejki odcięte i zabrałem sie za wycinanie 8 szablonów z blachy duraluminiowej.

Troche będzie zabawy z wierceniem otworów - wręgi sa juz wklejone.Ale pomysł no to juz mam.

post-19047-0-43165700-1572865021_thumb.jpg

 

Musiałem zrobić profil końca kadluba aby złapać przekrój dodatkowej wręgi do zamocowania prozy ogonowej.

Bialy styropian , dużo szlifowania, odkurzania ale w końcu wszystko wyszło dobrze.

post-19047-0-46761000-1572865240_thumb.jpg

 

Takie male przeróbki i zajmuje to bardzo dużo czasu.

Ziggy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Musze przerobić mocowania serw w skrzydłach. Tak jak teraz zamocowane to dzwignia napędu bardzo wystaje i wszystko sie nie mieści w tym położeniu.

post-19047-0-11577800-1573119636_thumb.jpg

Dolozylem sobie dużo extra roboty. Musiałem wyciac zrobione juz podłoże.

post-19047-0-46595900-1573119684_thumb.jpg

Balsa 2.5mm wklejona i doszlifowana do profilu a od wewnątrz jest plaska.

post-19047-0-41480400-1573119821_thumb.jpg

Przymiarka poza serwa i teraz to pasuje super.

post-19047-0-21112100-1573119917_thumb.jpg

 

Wszystko będzie wzmocnione mata węglową : od wewnątrz plus sklejka 0.6mm i od zewnątrz przed pokryciem gory skrzydla. Daje to konstrukcje bardzo mocna . Waga minimalna. Metoda taka jak w modelach F3J.

Ziggy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam ,

Nietoperz skończony i oblatany ale z powodu COVD-19 nie możemy latac modelami.

Wrocilem z powrotem do 11-jedenastki.Mocowanie podwozia przerobione tak jak u Pana Henryka.

Dzisiaj rozpocząłem pokrywanie kadłuba.

IMG_0174.jpg

IMG_0175.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

Powoli pokrywam kadłub.Troche to jest pracy. Kazda balsowa listewka musi być docieta to kształtu jaki wychodzi z poprzedniej.

Serva do steru wysokości przesunąłem poza kabine pilota, Uzylem rurki węglowe do napędu.

Statecznik prawie skończony, napęd działa, mam dobre wychylenia steru wysokości.

Teraz kolej na rozpracowanie miejsca dla serca do steru kierunku, będzie to pod podloga kabiny pilota.

Ziggy

IMG_0190.jpg

IMG_0192.jpg

IMG_0191.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.