Skocz do zawartości

Mustang P51D


model
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, dziś chciałem pochwalić się pracami nad budową Mustanga P 51 D z planów marataka.

W planach mamy doczynienia z modelem typowo z balsy i sklejki , ja natomiast będę go budował przede wszystkim  z depronu ,styropianu, pianki ala flitetest, tu i ówdzie listewki balsa i sklejka.

Samolot będzie miał rozpiętość 1200mm w zaokrągleniu, chciałbym w nim wykonać chowane podwozie, lotki oraz klapy, co do wyposażenia to jeszcze nie wiem co zastosuje (zależy jaka wyjdzie waga, według planów to 2 kg na gotowo ze silnikiem spalinowym )  przy mojej technice myślę że wyjdzie mniej, będzie to samolot o napędzie elektrycznym 350-400 W i pakiet 4 s ?

A teraz o tym co udało mi się skleić do tej pory,

boki kadłuba w orginale są wykonane ze sklejki 3 mm ja zastosowałem w tym przypadku piankę ala flitetest 3mm, to samo tyczy się wręg, góra została oklejona depronem 3 mm , wcześniej  pomiędzy wręgi powklejałem paski depronu 6 mm w celu wzmocnienia konstrukcji ale także żeby zapobiec zapadnięciu się poszycia po oklejeniu , przód wyszlifowany wstępnie, na początku góra miała być otwierana w celu wkładania pakietu do środka ale zastanawiam się czy pakietu jak i całej reszty nie wkładać od dołu ? mamy tam dużo miejsca a góry nie  musiał bym rozcinać niepotrzebnie. Statecznik poziomy sklejony z trzech warstw, boki depron 3 mm środek pianka twarda, całość jest jednak trochę wiotka i będę musiał wkleić listewkę sosnową w celu wzmocnienia i usztywnienia, w dalszej kolejności będę wykonywał statecznik pionowy a następnie przejdę do prac związanych z zamontowaniem silnika. Wszelkie sugestie i rady mile widziane, krytyka też nie zaszkodzi ;)  :)

 

post-5808-0-25809700-1513066884_thumb.jpg

post-5808-0-32731700-1513066923_thumb.jpg

post-5808-0-68975400-1513066974_thumb.jpg

post-5808-0-38701300-1513067011_thumb.jpg

post-5808-0-29934500-1513067050_thumb.jpg

post-5808-0-75268400-1513067083_thumb.jpg

post-5808-0-82677200-1513067125_thumb.jpg

post-5808-0-49682000-1513067179_thumb.jpg

post-5808-0-80291300-1513067214_thumb.jpg

post-5808-0-38274800-1513067227.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dawid- wygląda to dobrze. Faktycznie- szkoda ruszać tej fajnej góry kadłuba. Na pewno jakoś wzmocnisz pusty na razie przedział silnikowy, prawda? To najbardziej narażone na uszkodzenia miejsce, no i będzie niosło sam silnik, pakiet itd.. Jak chcesz wykończyć powierzchnię- wspomniałeś o oklejaniu- czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć chłopaki, co do planów to znalazłem je na outerzone, tam wpisujesz w wyszukiwarkę marataka i masz całą listę różnych modeli na drugiej stronie masz 3 rodzaje Mustangów, od najmniejszego do największego, co do wersji spalinowej to nie mówię nie ale byłby to wtedy mój pierwszy model spalinowy ( do tej pory mam styczność tylko z silnikami elektrycznymi). Zobaczymy jak samolot będzie się spisywał po sklejeniu i oblataniu jeśli wszystko poszło by po mojej myśli to zastanowił bym się nad samolotem w wersji oryginalnej balsa +sklejka ( tylko ta waga mnie przeraża czy nie wyszedł by klocek 2 kg według planów) a najcięższy mój model waży 1400g.

Co do przedziału silnikowego to jak najbardziej przód będzie wzmacniany listewkami + dodatkowa wręga że sklejki 3 mm do montażu silnika, ale żeby to zrobić będę musiał na ten czas odciąć górę i przykleić ja po wszystkim. Co do wykończenia modelu to oklejanie papierem śniadaniowym bądź japońską a co powiecie na położenie włókna szklanego i epidianu ( jedna warstwa potem szlifowanie i szpachlowanie aż do nadania wysokiej gładkość? Napewno wzmocni to konstrukcje i będzie ładnie wyglądać po pomalowaniu ale boję się o duży wzrost wagi ( aczkolwiek nigdy nie kładłem maty i żywicy na modelu i nie mam w tym doświadczenia) Jeśli możecie doradzcie mi coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sezonie trochę eksperymentowałem z wykańczaniem i wzmacnianiem pianek (ba, w tym momencie właśnie oklejam odrzutowego piankolota, z którym się jeszcze na forum nie ujawniłem;)) i wyszło mi na to, że najlepszy kompromis pomiędzy wagą, wytrzymałością i wyglądem jest w przypadku oklejania japonką na akrylowo - poliuretanowy lakier do parkietów (takie Eze-kote dla ubogich ;)).

Robi się to w ten sposób, że na piankę leci warstwa lekkiej szpachlówki akrylowej, potem gruntująca warstwa lakieru, szlifowanko, potem japonka klejona na lakier (lekka - max. 25 g/m2, inaczej ciężko się pozbyć schodków na łączeniach), szlif, finalna warstwa lakieru i ostatnie szlifowanie.

Z tym, że niekoniecznie w ten sposób trzeba pokrywać cały model. Moim zdaniem wystarczy, jeżeli zalaminowany zostanie spód kadłuba, dolna powierzchnia skrzydła, a na natarciu, spływie i końcówkach  można dać dwie warstwy japonki.

Zamiast tego resztę powierzchni modelu można po prostu zaszpachlować, a potem pomalować lakierem - według mnie będzie to wystarczające.

 

YbV6dIf.jpg

W Migu-35  spód kadłuba i dziób został oklejony japonką, z kolei np. owiewka kabiny to tylko szpachla i lakier.

Trochę sobie on w tym sezonie polatał,  a jak na razie oznak rozpadu nie widać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za wszystkie podpowiedzi w sprawie oklejania modelu, napewno na coś się zdecyduje, ale mam jeszcze troszkę czasu na podjęcie decyzji. Teraz jestem na etapie wzmacniania stateczna poziomego jak i sklejania stateczna pionowego, niedługo kolejna porcja fotek z budowy. Ps - czyli sama pomalowana szpachla nie wskazywała oznak pękania czy kruszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 czyli sama pomalowana szpachla nie wskazywała oznak pękania czy kruszenia?

A czemu miało by się tak podziać?

Tam jest nałożone szpachli tylko tyle, żeby pozamykać pory w depronie  (żeby nie wypił tony lakieru).

Tak ten Migacz wygląda teraz, po kilku miesiącach eksploatacji:

iZnkToJ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale pewnie tak. Sam musisz spróbować, jak to będzie wychodziło.

 

Osobiście używam tego: Soudal Lekki Akryl Szpachlowy https://www.soudal.pl/akryle-menu/item/716-lekki-akryl-szpachlowy

I takiego lakieru do parkietów : https://www.obi.pl/lakiery-do-drewna/dragon-lakier-akrylowo-poliuretanowy-do-drewna-200-ml-metal/p/5141429

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, stateczniki gotowe. Poziomy jak i pionowy sklejony z wyażurowanej wcześniej twardej pianki 3 mm i obustronnie oklejonej depronem 3 mm, statecznik poziomy musiałem wzmocnić jak wcześniej wspominałem ponieważ środek za mocno powycinałem, w stateczniku pionowym zostawiłem grubsze poprzeczki co poskutkowało dużo większą sztywnością , końcówki sterów zrobione z balsy 8 mm wyszlifowane w stożek i połączone ze sobą drutem fi 2, końcówka statecznika pionowego również balsa ale 2 mm obustronnie podklejona depronem 3 mm o zeszlifowana, na razie całość zamocowana  na szpileczki w ramach prezentacji, trzeba jeszcze wkleić dźwigienki bodwenów i powklejać kawałki twardego styropianu w ramach oprofilowania końca kadłuba, w międzyczasie zrobiłem sobie goleń tylnego podwozia będzie ono działać razem ze sterem kierunku. Planowałem i planuje dać na ogon serwa tower pro 9 g , co wy na to ,czy coś innego byście zasugerowali ? głównie chodzi mi o serwo kierunku + goleń czy wytrzyma starty i lądowania? 

post-5808-0-39771700-1513360490_thumb.jpg

post-5808-0-32381600-1513360524_thumb.jpg

post-5808-0-81125100-1513360556_thumb.jpg

post-5808-0-15982600-1513360595_thumb.jpg

post-5808-0-39280400-1513360632_thumb.jpg

post-5808-0-69506400-1513360669_thumb.jpg

post-5808-0-11843200-1513360712_thumb.jpg

post-5808-0-98740400-1513360742_thumb.jpg

post-5808-0-22474400-1513360776_thumb.jpg

post-5808-0-13354400-1513360813_thumb.jpg

post-5808-0-47500900-1513360848_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć, znów ruszyły prace nad mustangiem, tym razem zająłem sie wklejeniem ,,domku" dla pakietu i wregi silnikowej ze sklejki 3mm szczeline pomiedzy domkiem a kadłubem wypelnilem depronem .

W dalszej kolejności zamontowalem silnik , na razie bedzie to dualski 2814 1200kv jako tester waga 103g bez piasty,

z przedniej wregi wyciolem sirodek i nakleilem wrege wycietą ze sklejki 1,5 mm wraz z wycietym wlotem powietrza

silnik według planów pochyliłem w dół około 1,5 stopnia. Zostalo teraz wklejenie klocków z twardego steropianu pomiedzi przednie wregi i szlifowanie azeby nadac kadłubowi ostateczny wyglad.

Ps wrega ze sklejki troszke odklejona ale to na czas zdjęć ściągnąłem zaciski .

Także wszystko pod kontrolą :)

post-5808-0-89041500-1519484021_thumb.jpg

post-5808-0-94490200-1519484074_thumb.jpg

post-5808-0-42623900-1519484170_thumb.jpg

post-5808-0-24884900-1519484233_thumb.jpg

post-5808-0-13430000-1519484286_thumb.jpg

post-5808-0-29779600-1519484336_thumb.jpg

post-5808-0-36734200-1519484421_thumb.jpg

post-5808-0-93684300-1519484462_thumb.jpg

post-5808-0-75505900-1519484513_thumb.jpg

post-5808-0-55368100-1519484563_thumb.jpg

post-5808-0-05635900-1519484666_thumb.jpg

post-5808-0-51537300-1519484717_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrega silnikowa nie tylko przyklejona jest do pianki ale także wzmocniona 6 koleczkami dookoła wregi ktore wchodzą w pianke jakies 4 cm , niemniej jak najbardziej górę trzeba bylo by wzmocnić tak jak mówicie. Po prostu głowa moja bardziej byla zaprzatnieta przednia wregą.

Co do wkrętów to i tak jeszcze musze coś wymyślić ,

jakąś ściankę zaporowa która zabezpieczyła by w jakis sposób pakiet przed wbiciem sie w wał silnika który wystaje nam od sirodka w czasie twardego ladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to trochę "po ptokach" (bo raczej nie masz w tym momencie dostępu do wręgi silnikowej, żeby w niej otwory wywiercić), ale na przyszłość polecam coś takiego: http://sklep.modelarnia.pl/p85,obsada-sruby-m3-mpj1004.html (w wersji "niskiej").

Bo mocowanie silnika o mocy 350W na wkrętach to prowizorka jak cholera jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.