Skocz do zawartości

SBD Dauntless z HK jaki silnik


przema436
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

A ja proponuję od razu kombinować z silnikiem, do którego będzie się podłączać pakiety 6s. I juz wyjaśniam dlaczego. 

 

Jakiś czas temu kupiłem model Hurricane'a z Blackhorse, ten mniejszy, około 1500mm. Do lotu nie ważył wiele, więc wsadziłem silnik, który łykał pakiety 4-5-6s. Założenie moje było takie, że będzie to latać na 4s, bo taich paietów mam sporo, w przeciwieństwie do 5s czy 6s. 

 

I latał.

 

 

Masa do lotu: 3200g. I na 4s latał makietowo, nie szedł pionowo w górę, nabieranie wysokości jak w oryginale, no może nieznacznie szybciej. Ale pakiet 4s był bardzo wysilony w takim zestawie i szybko puchł. Jednak 6s (kombinacje z łączonymi pakietami 3s) dawało efekt lepszy o tyle, że samolot wznosił się już od 50% mocy, a takie latanie jest zdrowsze dla pakietów. 

 

Jeśli to SBD ma ważyć do lotu 3600, czyli 400g więcej niż mój Hurricane, to ja szczerze mówiąc nie widzę tego latania na 4s. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik u mnie, bo rzeczywiście leży w piwnicy i czeka na nowy model, a Hurricane zmienił właściciela i lata pewnie na spalinie :)

 

 Foxy 4025/16, dokładnie taki zestaw jak na zdjęciu:

http://pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-13206-0-92689600-1488554645_thumb.jpg

 

Przy czym ja nie wiem, jak oni liczą te wymiary, bo silnik jest zauważalnie większy niż np 4250, jakie FMS wsadza do swoich warbirdów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug instrukcji model z silnikiem zarowym wazy 3200g w moim silnik jest wiekszy moze dlatego taka waga wyszla. Samolot ma latac jak makieta i chyba zamówię silnik SK3. Jeszcze pytanie co do pakietów , jak bym się zdecydował na 4S to jaką pojemność wybrać oraz jak to wygląda w przypadku pakietów 5S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foxy podaje wymiary statora tak jak Axi a FMS podaje wymiary silnika i stąd różnice w wielkości silników .

SK3  ma wymiary 49/49 choć producent stosuje oznaczenie 5045 co sugerowało by wymiary 50/45 .

Tu masz moje pomiary kilku silników , zasilanie 4S . :

 

Silnik Turnigy SK 4250/650 śmigło 15/8

Wyniki : Pakiet 2300 , ciąg 3,6 kg , prąd 60A   780W

              Pakiet 3600 , ciąg 3,6  kg , prąd 60A   830W

śmigło 14/7  pakiet 3600 , ciąg 3,3 Kg , prąd 55A   730W

 

 

Silnik Dymond AL-4260 V3/600  Śmigło 15/8 , zasilanie 4S .

Wyniki : Pakiet 2300 , 2,9 kg ciągu , Prąd 55A     760 W

             Pakiet 3600 , ciąg 2,8 kg ,Prąd 44 A

śmigło 13/6,5 pakiet 2300 ,  ciąg 1,9 ,  Prąd 37A

 

O ile dla silnika 4250 zasilanie 4S to maximum (chyba , bo nie mam dobrego pakietu 5S ) i do mojego modelu 3D 140 cm rozpiętości jest idealny . to dla 4260 4S to zamało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Wszystkie czesci juz zamontowane w modelu. Pozostaje mi jedno pytanie, na stronie eCalc wpisałem prawie wszystkie dane modelu i pokazało się ostrzeżenie o niskiej prędkości zasmiglowej i żeby zwiększyć skok śmigła. Gdy zamiast 14x7 dam 14x8 to już jest lepiej ale prąd wzrasta z ok 73A do 80,5A (wyliczenia według strony eCalc) . Czy prędkość zasmiglowaja na poziomie 84km/h jest dużo za niska?

 

Edytowane.

 

Podmienilem śmigło w eCalc na 13x8x3 i prędkość zasmiglowa wzrosła do ok. 100km/h,ciąg się zmniejszył do ok 3950g (waga modelu z pakietem 3840g) więc powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.