Skocz do zawartości

A6M5 Zero - pomoc przy budowie


czarobest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, siedzi mi ten model w głowie już od jakiegoś czasu, ale nie wiem za bardzo jak się za niego zabrać i cały czas go odkładam. Chciałbym jakiegoś fightera, bo lubię patrzeć na model przy niskich szybkich przelotach, a taki samolot do tego mi pasuje :D, do tego chciałbym już jakąś drugą spalinkę. I tak trafiłem jakiś czas temu na A6M2, spodobał mi się i chcę go mieć ;). Niestety plany są dla mnie trochę niezrozumiałe, a ja nie mam doświadczenia. Na ten moment wiem bardzo mało - jak zabezpieczyć model przed paliwem, czym malować, jak zrobić kabinkę, owiewkę silnika itp. Są to jednak dalsze problemy.

 

Na razie chciałbym zapytać czy może wiecie skąd wziąć lub jak skombinować szablony do wycinania - w planach niestety są one mniejsze niż powinny, a nie za bardzo wiem jak je ładnie powiększyć żeby było równo tyle ile powinno być. Kolejna kwestia to jakiej grubości użyć sklejki - niestety nie ma podanej grubości. Zapytam może też czy ten model ma szanse dobrze latać? :)

 

Utrudnieniem też jest język japoński w planach, niestety tłumacz dość słabo sobie z nim radzi.

 

Jak widać jeszcze nie rozpocząłem nawet budowy, ale chcę się doinformować. Mam nadzieję, że znajdą się chętni mi pomóc i kiedyś ukończę ten samolocik :) .

 

 

Plany są tutaj https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=2541

 

post-18299-0-56225400-1516996295_thumb.png

post-18299-0-53849000-1516996300_thumb.png

post-18299-0-79726100-1516996304_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Przy tylu wątpliwościach to sobie odpuść te plany zrób z prostszych sylwetkowy model przypominający zero

https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=7419

a co do twoich pytań

-zabezpieczyć lakier dwuskładnikowy , żywica

- ja przeważnie maluje akrylami samochodowy dwuskładnikowymi