Skocz do zawartości

Cadillak Niebios - P 51 D Mustang


Grifon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kadillak było bardziej polskie, jak pisał Jerzy napisałem tak celowo, gdyż nie musimy popugowac Amerykanów we wszystkim, zwłaszcza po tym co ostatnio zrobili (ustawa 447)

Skrzydełko bedzie kryte papierem koreańskim na nitrocellon, ale spokojnie wczesniej zabezpiecze XPS, lakierem do podłóg.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

:)  

 

 Ja za kazdym razem jak wchodze , to czuje sie troszke "nieswojo" widzac Kadillaca , ale powtarzam ; jak to ma jakis ukryty cel , to niech zostanie. 

 

 Nie podejrzewam , ze Patryk napisal tak , bo nie wie jak sie pisze , a jak to byla jakas prowokacja , to UDANA !

Mnie razi( lo ) za kazdym razem  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady...

 

145 to kawał cięciwy jak na tak mały model. Daleko nie szukać to nawet współczesne zawodnicze DLG potrafią mieć koło 160mm przy kadłubie.

Oczywiście końcówka jest węższa, ale tam już wir indukowany zmniejsza ryzyko jakiejś strasznej separacji.

 

Dorzuć do tego, że skrzydło jest opływane dosyć turbulentnym strumieniem zasmigłowym, a model musi być dosyć szybki - to będzie to latać ok.

 

Proponuje też olać ten słynny wykresik z podkrytycznymi i nadkrytycznymi liczbami Reynoldsa.

Cala rzecz polega na tym, że nie można wyznaczyć jednego zakresu dla wszystkich profili, bo ten jest zmienny zależnie od profilu i kąta natarcia

post-187-0-21505100-1517757581_thumb.png

 

Np. tutaj widać fajny wzrost siły nośnej dla ClarkaY, ale typowy nowoczesny profil już się tak zachowuje dopiero przy naprawdę niskich liczbach Re.

 

Podsumowując - spokojnie będzie latać, bo zakres wejścia w obszar nadkrytyczny śmiało można ściąć o połowę (wpływ wibracji i strumienia zaśmigłowego), a nawet jesli to 5m/s to naprawdę bardzo mało jak na tak mały model (bo paradoskalnie małe latają szybko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już niestety dużo - Na ten etap Bellanca jędrka ważyła: 14 g (a waga końcowa na 69g z motorkiem DC początkowo i ostatecznie: 72g z motorkiem BLDC stanęła)! Niestety pianka swoje waży, mimo, że wydaje się taaaka lekka.  ;)  Chyba będzie nie tak łatwo zmieścisz się ostatecznie w 100g razem z wyposażeniem, zwłaszcza, że to powinien być raczej model trochę szybszy i dynamiczniejszy od jędrkowej Bellanki, a więc i trochę cięższy niż te 100g dla tej wielkości. Nie ma co marudzić, po prostu kończ model i już. Ja obstawiam tak na nie mniej jak 130-150g (co da obciążenie pow. nośnej ok. 22-25g/dm2), zwłaszcza gdy zechcesz go jakoś ozdobić (choć minimalnie) - no bo jak Mustang bez malowania wyglądać będzie? :rolleyes: A tak dla przypomnienia Sopwith trójpłat Wojtka (o podobnej rozpiętości) ważył 164g, ale to inna bajka, bo tam było sporo fikuśnych detali (jak to przy redukcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno dużo lżej by wyszło gdybyś zrobił kadłub i stateczniki balsowe.Ścianki kadłuba wydają się dość 

masywne jak na tego malucha.Skrzydło częściowo wypełniłeś styrodurem co według mnie

jest nie potrzebne.

Tak jak wspomniał Jurek,po prostu kończ model. Najważniejsze jest to abyś Ty był zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuje za zainteresowanie i czujność, no fakt już jest ciężko, ale ten kadłub przed ostatecznym montażem będzie jeszcze plantowany, gdyż przewidziałem szlif po klejeniu segmentów. Spokojnie z całości mogę zebrać jeszcze 1 mm w niektórych miejsczch jeszcze więcej. Kadłub po teście na skręcanie wydaje się mocny jak przystało na rure.  

A co do XPSu na skrzydłach to jest go cienko jak wędliny na kanapce.

 

Będę się starał żeby zmieścić się w 100g !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku mojemu zaskoczeniu graty do Mustanga przyszły dzisiaj i tak się prezentują.

 

post-3617-0-05439900-1518123499_thumb.jpg

 

Regulatora nie kupowałem gdyż miałem w pudle ze wszystkim.

Niestety wyposażenie jest cięższe niż w opisie, serwa miały być 2.5 g a są 4 g a tyle ma cały fajans.

 

 

post-3617-0-87096200-1518123485_thumb.jpg

post-3617-0-92741200-1518123814_thumb.jpg

 

Na planach Earla statecznik poziomy jest płasko-wypukły i zaklinowany pod ujemnym kątem w stosunku do osi silnika, skrzydła są pod dodatnim kątem, skłon i wykłon silnika jest na 0 

Ja mam statecznik jako płaską płytkę i zaklinuje go na 0 do osi silnika, Skrzydło ma profil zdaje się Clarka Y wiec już ma z 1.5 stopnia to ja  dodam 1 stopień i będzie w sumie na 2.5 stopnia. A Ustawienie silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej dobrze radzi ja tak zrobiłem w mikro Wicherku. Różnica nie wielka ale waga spada.

Przed zabiegiem.

post-12393-0-50500600-1518163571.jpg

Po zabiegu.

post-12393-0-04108300-1518163583.jpg

Co do wagi serw według opisu na opakowaniu.

post-12393-0-34295500-1518163783_thumb.jpeg

 

Takie same serwa mam w Wicherku.

post-12393-0-50031300-1518163985.jpg

Być może waga wadze nie równa.

Ten silnik całkiem dobrze pracuje na ogniwie 1S gdybyś sprawdził czy ciąg byłby wystarczający 

do tego modelu mógłbyś zejść z wagą o kilka gram.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nie znalazłem informacji o rozpiętości, na oko, to on nie jest wcale taki micro.

Mój Karaś miał rozpiętość 59cm i ważył 140 gram. Latał, ale chciałbym, żeby latał nieco wolniej.

Nie wiem czego oczekujesz po tym modelu, ale robienie małego modelu jest znacznie trudniejsze niż większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pod nowy projekt też zamówiłem serwka 2,5g i napęd szczotkowy. Zamówienie zrealizowane w Gammodel, polecam, świetny kontakt i szybka wysyłka. Na razie nie ważyłem, jestem jeszcze w szpitalu. Ale na pewno będę skracał kable i zamieniał wtyczki na Molex, mam odbiornik FrSky, trzeba zbijać wagę :) .Przepraszam za OT w temacie.

 

post-270-0-54183700-1518187386_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.