Skocz do zawartości

SZD 51 Junior Marcina- oblot


zbjanik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj rano odbył się oblot nowego modelu Marcina z Olesna. Właściwie to słowa oblot, ani nowy, nie do końca są ścisłe, bo model jest używany, zmienił tylko właściciela. Junior to znakomity szybowiec, bardzo lubiany przez pilotów- to samo można chyba powiedzieć o tej mniejszej wersji- wszystko na to wskazuje. Marcin wykonał zaraz drugi lot, zaliczył też trochę "kriotermiki"- nosiło nad zaoraną ziemią wyraźnie. Zadziwia mnie ta zimowa termika- temperatury wydają się bez znaczenia- liczy się różnica, a nie jakieś tam 30 st.jak w lecie Celsjusza, jak mogłoby się wydawać- teraz łatwiej znaleźć niskie noszenie niż w upalny dzień. Ale lato jest nie do pobicia jak chodzi o komfort latania- przynajmniej nie marzną ręce, jak dzisiaj. 

 

https://youtu.be/3-lgz9IOFzs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Łanie-podaj wage ,silnik itp. Przyda się kolegom.

Silnik Ray G2 3542 1000kv, śmigło 12x6, regulator Ray 50A, pakiet 3s 5200mah, waga do lotu 2450g. Rozpiętość skrzydeł 315cm, profilu nie znam, styropian kryty balsa, wbudowane chamulce aerodynamiczne. Kadłub laminat.

Lata się bardzo przyjemnie :)

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, gratulacje kolejnych oblotów. Trochę według mnie jest przesadzony ten wznios skrzydeł. Widzę, że latacie na pakiecie 3S. Mam praktycznie taki sam silnik, pakiet 4S 3300 mAh, takie samo śmigło i startuje na 3/4 mocy przy masie mojego Juniora na poziomie 3 kg.

post-490-0-81951300-1520183591_thumb.jpg

post-490-0-59073200-1520183747_thumb.jpg

tu akurat z pakietem 3000 mAh

post-490-0-15079600-1520183655_thumb.jpg

 

Trochę szkoda, że nikt nie jest zainteresowany odświeżeniem tego modelu czyli nowa forma na kadłub o odpowiednim kształcie. To chyba następny projekt  na przyszłą zimę po Jantarze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, gratulacje kolejnych oblotów. Trochę według mnie jest przesadzony ten wznios skrzydeł. Widzę, że latacie na pakiecie 3S. Mam praktycznie taki sam silnik, pakiet 4S 3300 mAh, takie samo śmigło i startuje na 3/4 mocy przy masie mojego Juniora na poziomie 3 kg.

attachicon.gifIMG_7352.JPG

attachicon.gifIMG_7359.JPG

tu akurat z pakietem 3000 mAh

attachicon.gifIMG_7354.JPG

 

Trochę szkoda, że nikt nie jest zainteresowany odświeżeniem tego modelu czyli nowa forma na kadłub o odpowiednim kształcie. To chyba następny projekt na przyszłą zimę po Jantarze.

Pozdrawiam

Autor modelu juz tak go zrobil i raczej nie będę tego wzniosu zmniejszal bo wg mnie lata swietnie i nie ma potrzeby poprawiać :)

Tez myślę na pakiecie 4s bo mam pare gram zapasu na dziobie, jakie masz śmigło u siebie w juniorze? Skala ta sama?

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jakie wspomnienia z lotów?

Po iluś tam godzinach za sterami Pirata to był totalny relaks :D . "Chodził" za ręką, super widoczność, łatwy przy starcie i lądowaniu, a co najważniejsze, nic nie skrzypiało, trzeszczało i nie wiało no i ten zapach laminatu w kabinie, bezcenne :lol:. Dodatkowo nieco lepsze osiągi i elektroniczny wariometr ;) , ale to był kosmos :lol: . Miło wspominam, kupa przygód i niezapomnianych przeżyć. Wylatałem na Juniorze ok 150 h ;) . Przyszły z fabryki dwie sztuki SP-3348 /Cx/ i wspomniany SP-3433 /FI/, chyba w 1987 roku. Moim "rumakiem" był głównie Cx, ale na FI też trochę polatałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.