Skocz do zawartości

Eachine Black Wing 680mm


pengo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w temacie, relacja może nie z budowy ale z upgradów i eksploatacji małego chińskiego skrzydełka.

 

Kilka miesięcy leżało sobie gdzieś na półce i przyszedł czas na zmontowanie tego maleństwa i oblatanie.

 

Pierwsze loty odbyłem bez FPV, do środka wrzuciłem:

- ESC - Racestar RS 30A V2

- Silnik - Racestar Racing Edition 2205 2300kv

- Lipo 4s 1300mah

- 2x cyfrowe serwa mini

- Odbiornik

- płytkę dystrybucji prądu z osd

- śmigło 5x4,5x3 oraz 5x4,5

 

Maszynka latała poprawnie, jednak wyważenie podane przez producenta nie do końca było dobre, za ciężki na dziób i to dość mocno. Przez co pierwsze lądowanie było spadaniem w kierunku krzaków :) poprawiłem wyważenie na oko cofając lipola do tyłu, teraz latał poprawnie aż tu nagle górna pokrywa odleciała pomimo 8 magnesów neodymowych. Dodatkowo śmigła jakby się dławiły, brakowało im powietrza, wiedziałem wcześniej o tym oraz o odfruwającej pokrywie czytając posty na rc groups, chciałem jednak pierwsze loty odbyć bez żadnych przeróbek 100% oryginał :)

Przyszedł czas na przeróbki :)

 

Wzmocniłem przód oraz spód kadłuba matą węglową oraz masą węglową zrobioną według własnego przepisu :)

Kabinka dostała zaczepy, podciąłem z tyłu przy silniku piankę aby więcej powietrza zasysało śmigło

Zastanawiam się jeszcze nad stabilizacja, trochę nerwowe jest to skrzydełko waga do lotu 390g a sprzęt FPV doda jeszcze kilkadziesiąt gramów.

 

 

post-6329-0-23151200-1524729751_thumb.jpg

post-6329-0-87860200-1524729761_thumb.jpg

post-6329-0-00117200-1524729771_thumb.jpg

post-6329-0-84698600-1524729786_thumb.jpg

post-6329-0-30784300-1524729820_thumb.jpg

post-6329-0-09389200-1524729831_thumb.jpg

post-6329-0-45556700-1524730084_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Na takie maleństwo. 390 gram, to naprawdę sporo.

Ponad dwukrotny wzrost masy, względem oryginału. Nic dziwnego, że zachowanie modelu się zmieniło.

 

IMHO, przeróbka w pancerlota poszła w złą stronę.

Podcięcie pianki jeszcze ujdzie w tłoku.

Silnik bym odsunął na zwykłej podkładce z grubej balsy.

 

Ale czemu mają służyć wzmocnienia z kompozytu węglowego, w modeliku z EPP o masie oryginalnej poniżej 200 gram?

Przecież to (była) prawie gazeta. Wyłączasz silnik, opada jak na spadochronie. Sama mała masa jest tu ochroną, przy takiej technologi i materiale wykonania modelu.

 

Ewentualne wzmocnienia wystarczyło zrobić ze zwykłej taśmy wzmacnianej włókniną. Można dostać w kolorze czarnym.

Dla takiego modelu to wystarczająca ochrona.

 

W przypadku klapy, wystarczyłby zwykły zawias z taśmy lub dyskietki, na przodzie pokrywy. Pęd powietrza dociskałby ją do kadłuba, a zawias nie pozwalałby poderwać jej przodu.

 

Moim zdaniem, za bardzo przedobrzyłeś z "poprawianiem" modelu. Za ciężko, za dużo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co cofać silnik na podkładce z balsy dodając masy, można podciąć piankę i zdjąć gram albo dwa? 1 gram na ogonie to około 4 gramy na dziobie, masa oryginalna poniżej 200 gram? tak ale samego płatowca dokładnie 160g nie licząc wagi kleju i tylko to co było w pudełku bez naklejek. oczywiście mógłbym dać dzwonek 10g serwa 9g lipo 2s 30g zestaw fpv 5g regiel 5g itd, ale i tak było by to około 250g a nie 200. Laminat bardzo wzmocnił konstrukcję w newralgicznych miejscach dodając 30g masy, jednak nie zamontowałem fabrycznej sklejki ważącej 15g więc przyrost wagi jest śmieszny co do wzmocnienia całości. Jak bym chciał latać gazetą to wyciąłbym sobie trójkąt z pianki epp z zawiasami z dyskietki i przy tych gabarytach miałbym poniżej 200g. To jest skrzydełko wyścigowe i trzeba inaczej spojrzeć na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertus masz racje, wczoraj odbył się oblot i najlepszy wynik uzyskałem przy sc podanym przez producenta i lotkach nieco w górze. A więc po kolei... pierwszy lot już dobrze ustawionym modelem na pakiecie 3s 1300mah waga do lotu 410g. Skrzydełko latało bardzo ładnie na połowie gazu miało fajną prędkość przelotową, już w głowie miałem plan aby zamówić kilka pakietów 3s 1300mah. Ale mam jeszcze kilka pakietów 4s 1300 więc po wylataniu tego założyłem mocniejszy. Waga do lotu 480g, i się zaczęło :) latając z prędkością przelotową nie odczułem przyrostu masy za to mocy ma tyle ze idzie pionowo w górę jak strzała, dopiero na 4s to skrzydełko pokazuje pazurki. Potrafi wolno szybować, widać to podczas podejścia do lądowania. Wzmocnienia węglowe kadłuba zdają egzamin, nie wbijają się żadne patyki podczas lądowania a wzmocniony dziób przeszedł test gdy podczas jednego z lądowań zatrzymałem się w kretowisku :) Nie widzę potrzeby montowania stabilizacji, wczoraj prawie nie było wiatru, jestem ciekaw jak to będzie podczas wietrznej pogodny, dzisiaj zamontuje jeszcze kamere hd czyli dodatkowe 50g i jak będzie ok to zostaje przy tych pakietach co mam, jak jednak będzie już za ciężko to poszukam lżejszych 4s. Pakiet 1300mah 4s wystarczył mi na 25min latania więć śmiało mogę mniejsze tam pakować. Aha, pierwszy raz w życiu latałem na wideo goglach skrzydełkiem, moje doświadczenia w Fpv do tej pory ograniczały się tylko do wyścigowych quadów. Jest to zupełnie inne latanie i muszę powiedzieć że bardziej przypadło mi do gustu. Chcę iść dalej w tym kierunku :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze filmik z wieczornego latania, kamera runcam eagle 2 jest rewelacyjna, gdy było juz szaro widziałem obraz jak w dzień, gdy było już naprawdę ciemno obraz przełączył się na czarno biały i wciąż wszystko dobrze widziałem :) dziwne to uczucie gdy latam i wszystko jest jasne w kolorach i po wylądowaniu zdejmuje gogle a wokoło jest ciemno :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.